1394-02-02 05:07
5295
15
13610
آیا صادقلو استاندار اجاره ای اصلاح طلبان است؟

شباهت حکم انتصاب ربیعی به بیانیه لوزان / ربیعی بعد از انتخابات خبرگان و مجلس استاندار گلستان می شود!

در مدل رحم اجاره ای بودن دولت روحانی برای رسیدن به دولت اصلاحات حسن صادقلو همان استاندار اجاره ای است که قرار است این سمت را به نفر بعدی یعنی محمود ربیعی تحویل دهد .

به گزارش گلستان ما ؛ انتصاب محمود ربیعی به عنوان معاون پشتیبانی و منابع انسانی استانداری گلستان موجی از تفسیرها و تحلیل ها را در پی داشته و صرف نظر از همه حواشی در مجموعه مدیریت استانی ، این انتصاب فصل نوینی در استان گلستان را در عرصه سیاست استان رقم زده است .

در همین راستا تحلیل های زیادی صورت گرفته که هر کدام محل تامل و بررسی و مداقه می باشد .

1– بعد از انتصاب صادقلو به عنوان استاندار گلستان اکثر انتصاب های ایشان از شرق استان گلستان و رامیان بوده و طبعا غرب و مرکز استان که یکی از پایگاه های اصلی اصلاح طلبی در استان به شمار می رود از این موضوع ناراحت بوده و لذا همواره به دنبال نیرویی بودند که بتوانند این توازن را برقرار کنند ، لذا محمود ریبعی بهترین گزینه ای بود که می توانست این تعادل را به نفع آنان برقرار کند.

2- محمود ربیعی رئیس ستاد انتخایاتی میرحسین موسوی یکی از سران فتنه در سال 88 بود اما او بعد از اینکه حامیان تندرو موسوی کشور را دچار چالش کردند از آنها فاصله گرفت و با روی کار آمدن دولت روحانی در قالب مجمع مشورتی اصلاح طلبان به دولتمردان نزدیک شد و صبر کرد تا اندکی از دولت بگذرد تا ذهن ها نسبت به نقش او در حوادث سال 88 کمرنگ تر شود .

3- انتخاب محمود ربیعی که قائم مقام مجمع مشورتی اصلاح طلبان استان گلستان است با افکار صادقلو استاندار گلستان که فعلا در تقابل با مجمع مشورتی اصلاح طلبان است همسویی ندارد ، لذا برخی صاحب نظران این انتخاب را به نوعی نزدیکی دو طرف به یکدیگر و یا باج استاندار به مجمع و یا نتیجه فشار تندروها بر دکتر صادقلو می دانند.

4- تحلیل مهمتری که در اوایل دولت یازدهم مطرح بود رحم اجاره ای بودن دولت روحانی برای رسیدن به دولت اصلاحات بود . در این مدل حسن صادقلو استاندار دوران گذار یا همان استاندار اجاره ای اصلاح طلبان بود تا اینکه این جایگاه به نفر اصلی این گروه  برسد . تحلیلگران معتقدند این فرد همان محمود ربیعی است که فعلا چراغ خاموش آمده و کرسی معاونت استانداری گلستان را گرفته و بعد از انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار است استاندار گلستان شود.

5– میزان شادمانی و شعف اصلاح طلبان تندرو و برخی از جوانان حامی آنها نشان می دهد که تحلیل قبلی بیراه نبوده و حلقه گرگان یا همان جریان پان گرگانیسم هیچگاه استاندار غیر گرگانی را بر نمی تابند و معاونت ربیعی را مقدمه ای برای کرسی بزرگتر یعنی استانداری می دانند و این را در برخی جاها به صراحت نیز اعلام کرده اند.

6– برخی تحلیلگران انتصاب افرادی چون محمود ربیعی در کرسی معاونت استانداری و یا علی اصغر احمدی در کرسی دبیر کلی هلال احمر را فرو نشاندن عطش رسیدن به قدرت در این افراد عنوان می کنند و سرگرم کردن آنها در این سمتها را به تلاشی برای رهایی از فشارهای هر روزه آنها برای دستیابی به پست و مقام ارزیابی می کنند.

7– معاونانی که تا کنون در استانداری گلستان بوده اند به نوعی در حلقه انحصارطلبی حسن صادقلو گرفتار بوده اند و بعضی از آنها حتی حق امضا نداشته اند و تا کنون مواردی از نارضایتی هر کدام از معاونت ها به گوش رسیده است ، حال چگونه دکتر صادقلو می خواهد محمود ربیعی سرکش و سرمست از قدرت را کنترل کند و او که خود را مدعی استانداری گلستان می داند چطور در حلقه انحصاری استاندار تاب خواهد آورد ؟

8- با آمدن ربیعی به استانداری گلستان حلقه این گروه جان تازه تری گرفته و با قدرت بیشتری پیش می رود . افرادی چون فائزه عبداللهی ، عبدالسلام مهیمنی ، علی نصیبی  ، علی اصغر فضیلت ، سید جواد قدس علوی  ، ابراهیم کریمی و ... تا کنون با فشار این گروه پست گرفته اند و احتمالا از این به بعد نیز هارمونی لازم را در روند اداره استان خواهند داشت .

حکم انتصاب ربیعی به عنوان معاون استاندار گلستان از این جهت به بیانیه لوزان شباهت دارد که همان گونه از روند مذاکرات و تحلیل و تفسیرهای طرف های غربی مذاکره بر می آید این بیانیه با شیب ملایم صنعت هسته ای کشور را ابتدا با کاهش سرعت و سپس با کاهش در طول و عرض فعالیت آن و در ادامه با تضعیف و تعلیق و در نهایت به تعطیلی می کشاند و این در حالی است که تحریم ها هم چنان وجود خواهد داشت و در صورتی که رفتار و عملکرد ایران مطابق میل آمریکا باشد به تدریج رفع خواهد شد .

حضور نرم و تدریجی اصلاح طلبان افراطی در جایگاه های مختلف ساختار قدرت در استان و در این فقره اخیر هم پذیرفتن محمود ربیعی ابتدا به عنوان مشاور و سپس به عنوان معاون و تحرکات شدید احتمالی آینده آنان ، حرکت در مسیر فکت شیت سیاسی افراطیون اصلاح طلب مشارکتی و مجاهدینی در گلستان بوده و این در حالیست که در اینجا هم فشار سنگین این افراطیون سیاسی به دلیل جنس خاص تمامیت خواه آنان ، همواره بر سر استاندار گلستان وجود داشته و خواهد داشت چه به آنان پست و میدان بدهد و چه ندهد .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ایزدی

چرا اسم ابراهیم کریمی میراث فرهنگی رو در لیست انتصابات افراطیون اصلاح طلب در گلستان ننوشتید .اون رو که دیگه توی کل استان میشناسنش .نکنه چیزی بهتون ماسیده است .لطفا اسم همه را بنویسید نه گزینشی !!!

0
0
پاسخ
1394-02-02 04:15
م. مهدوی

مقایسه خوب و پر معنایی بود .البته جا داشت که به نکات ریز دیگری اشاره کنید ولی همین قدرش هم خوب بود .امیدوارم لوزان هسته ای ایران را به باد ندهد ، اگرچه نسیمش از سمت سعد آباد در حال وزیدن است .

0
0
پاسخ
1394-02-02 04:18
فخرالدین

آقایان فکت شیت اصلی را منتشر کنید.الان طرفداران ریبعی این حکم را به نفع خودشان تفسیر می کنند و طرفداران صادقلو نیز این انتصاب را صدقه استاندار به افراطیون می دانند.بالاخره کدام درسته؟

0
0
پاسخ
1394-02-02 04:37
حسن

من یک اصوالگرا هستم اما می بینم شما زمین و زمان رو به هم می بافید . عزیزان شما در اشتباه هستید کسی به مقام معوان استان برسد باید نهاد های خاص او را تائئید کنند ربیعی در داستان فتنه 88 خیلی خوب همکاری کرد از همان ابتدا تاسیس ستاد موسوی با نهاد های خاص همکاری کرد فتنه که شروع شد با دست او در ستادها را تخته کردیم و جوانها را از سطح خیابان جمع کردیم و در نهان همکاری خوبی داشت این مسائل بر شما مخفی است و اکنون مزد ان همکاری ها را گرفت !!

0
0
پاسخ
1394-02-02 04:55
محمدي

با توجه به در پيش بودن 2 انتخابات مهم مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري بايد منتظر خبرهاي مهمي از تحركات و تكاپوهاي اين گروه در روزها و ماه هاي آتي بود .اميدوارم استاندار بداند دارد چكار مي كند !

0
0
پاسخ
1394-02-02 05:53
مهاجر

بنده بعنوان یک اصلاحطلب گرگانی با این تحلیل شما و برخی دوستان که استان در قبضه نیروهای شرق می باشد بشدت مخالفم بدلایل ذیر:اولا- خواهش میکنم تمام انتصابات دولت یازدهم در استان را در یک جدول لیست کنید و جلوی ان بنوسید که اهل شرق هستند یا غرب بعد قیاس کنید که چند درصد نیروها از شرقند و چند درصد از غرب و مرکز و سپس با درصد جمعیتی شرق و غرب مقایسه کنید. ثانیا- استاندار و شهردار را که خود ما گرگانیها (اکثریت گرگانیها) انتخاب کردیم پس چرا داریم شلوغ میکنیم.ثالثا- در این مدت که استاندار و شهردار و نیروهایی که در ادارات کل منصوب شده اند چه ایراداتی به عملکردشان وارد است؟ آیا عملکردشان ضعیف بود!؟ چرا بجای نقد عملکرد مثل نژادپرستان فقط به قومیت و محل تولدشان اشاره میکنیم؟رابعا- مگر شهردار قبلی گرگانی نبود، آیا واقعا عملکرد ایشان قابل دفاع بود!؟ چکاری برای گرگان انجام داد؟خامسا- شما ببینید از مدایران سابقی که دچار مشکلات مالی و ... و... بودند چند موردشان شرقی بودند؟ انصافا در کل نیروهای شرق سالم تر از ما هستند.

0
0
پاسخ
1394-02-02 06:39
نقطه چین

متاسفانه مصدر تحلیل های نوسنده مشخص نیست و به نظر می رسد که نوشته حاضر حاصل فشارهای های مزاجی است خصوصا در مورد بیانیه ی لوزان که کاملا در جاده خاکی قرار دارد.نمی دانم در شرایطی که مقام معظم رهبری اتفاقات لوزان را کاملا رصد کرده و قبول دارد این تحلیل های من درآوردی از کجا استخراج می شود.

0
0
پاسخ
1394-02-02 09:08
محمد

امان از دست شما ، آقای حسن اصولگرا آیا سخنش فتنه گری نیست ، مثلا با بیان این لحن میخواهد بین نیروهای چپ اختلاف و تردید ایجاد کند ، و در مجموع از مقاله و بعضی از نظرات قصد اختلاف افکنی در بین استاندار و آقای ربیعی و در مجموع بین نیروهای پیشرو در خط امام به وضوح آشکار است، امان از نفاق، بقول حضرت امام منافقین از کفار بدترند،با تشکر از سایت پر تحرک و پویای شما

0
0
پاسخ
1394-02-02 12:02
اهل

آقای ایزدی لطفا به اسامی درج شده در مطلب بالا شماره ۸ دقت کناسم گمشده تو پیدا میکنی

0
0
پاسخ
1394-02-02 14:11
باقرزاده

به نظر من كه اين تحليل صحيح نيست. محمود ربيعى صحنه گردان ماندگار شدن حسين صادقلو در شهردارى گرگان است و از تمام ظرفيتهاى خود و مشاركتيها و مجاهدين استفاده كرده تا بتواند با برگ شهردار به معامله با استاندار دست بزند و معاونت استاندارى را به چنگ بياورد.

0
0
پاسخ
1394-02-02 16:58
كاغذلو

بيچاره صادقلو با اين همه افكار نژاد پرستي چه بكند؟! مگر 2 تا از معاونينش گرگاني نيستند؟! حق امضاء دارند كه هيچ يكي هنوز براي قاليباف كار ميكند و ديگري براي پسرش ؟!ايا اينها حمايت از اصلاح طلبان است؟! وجود اقاي غفاري بي خط سياسي و يا معاون قبلي نياوند كه بازنشسته و براي مجلس اماده ميشود نشانه قدرت اصلاح طلبان است!؟بابا جون تواستانداري اينقدر كه بعضی ها به منافع شخصي اهميت ميدهند به مسايل سياسي اهميت نميدهند و شما سركاريد!!تا حالا چند اسم امده از صالحي گرفته تا مرگدري و علي اصغر احمدي و اين هم اخريش نخواهد بود

0
0
پاسخ
1394-02-02 20:25
محمد

متاسفانه از آقای صادقلو استاندار محترم بیشتر از این هم انتظار نداریم ایشان برخلاف گفته هایشان در روز ورود و معارفه ، بیشتر وقت خودشان را صرف جابجائی نیروهای تلاشگر در تمام پست ها کرده اند و توجه مناسبی به توسعه اقتصادی و مسائل زیربنایی اشتغال جوانان عزیز استان و ... را ندارند

0
0
پاسخ
1394-02-02 21:03
محمدr

آقای استاندار با حرکت دادن یک مهره نشان داد که سیاست مدار قهاریست ، با آوردن آقای ربیعی در زمان انتخابات عرصه را برای مات شدن اصولگرایان تند رو خیلی فشرده تر کرد ، آقای ربیعی آسی بود که مدتها در آستین استاندار برای چنین روزی پنهان بود و به موقع رو کرد .

0
0
پاسخ
1394-02-04 13:07
مجید

سلام .حاج محمود ربیعی استحقاق بیشتر از اینها را دارد

0
0
پاسخ
1394-02-07 10:34

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.