1394-06-21 05:39
7444
2
20344
غروب جمعه صحن مسجدالحرام غرق خون شد؛

اخبار تکمیلی: کشته و زخمی شدن 270 زائر بر اثر سقوط جرثقیل در مکه / نام زائر ایرانی فوت شده اعلام شد + تصاویر

تعدادی از حاجیان بیت الله الحرام بر اثر سقوط جرثقیل در مسجد الحرام به دلیل وقوع طوفان شدید ، جان خود را از دست دادند.

به گزارش گلستان ما به نقل از ابنا ، غروب روز جمعه سقوط یک جرثقیل در مسجد الحرام بر اثر طوفان شدید ، حادثه ای خونین آفرید.

*حدود ساعت 17 ـ جمعه 20 شهریورماه 1394 ـ به وقت مکه مکرمه، یک جرثقیل بزرگ در داخل مسجد الحرام سقوط کرد که به کشته شدن و مجروحیت ده ها تن از حجاج منجر شد.

*این جرثقیل بسیار بلند که در طرح توسعه مسجدالحرام مشغول به کار بود، در پشت مقام حضرت ابراهیم(ع) سقوط کرد و علاوه بر تخریب دو طبقه کامل مسجد، به زائرانی که در این محل مشغول عبادت بودند آسیب زد.

*تاکنون 39 آمبولانس برای انتقال مصدومین به مسجد الحرام اعزام شده است و تمام بیمارستان های مکه در حالت آماده باش قرار دارند.

*رسانه های عربستان اعلام کرده اند که این جرثقیل که در طرح توسعه مسجد الحرام مشغول بود، به دلیل بدی آب و هوا سقوط کرده است؛ اما مقامات سعودی اعلام دلیل اصلی سقوط جرثقیل را به آینده موکول کرده اند.

*براساس آمارهای اولیه آتش نشانی مکه، 65 حاجی در این حادثه کشته شده اند و 80 نفر دیگر هم مجروح شده اند.

*طبق اعلام برخی رسانه ها، تاکنون 69 نفر از حجاج جان باخته اند که اکثراً از زائران هندی، پاکستانی و اندونزیایی بوده اند.

*مطابق اعلام رسانه های غیر رسمی، 12 نفر از زوار ایرانی هم در این حادثه دردناک مجروح شده اند. مقامات حج ایران هنوز چیزی اعلام نکرده اند.

وضعیت زائران ایرانی حادثه مسجدالحرام چگونه است؟

رییس سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرد که در این حادثه، 20 زائر ایرانی مجروح شدند.

«اوحدی» دقایقی پیش در گفتگو با بخش خبری 22:30 سیما گفت: بر اثر توفان و باران شدید در مکه، یک جرثقیل در پشت مقام ابراهیم در مسجدالحرام سقوط کرد که حدود 70 نفر در این حادثه کشته و بیش از 150 نفر مجروح شدند.

وی افزود: در بین مجروحان، 20 زائر ایرانی نیز وجود دارند که 12 نفر از آنان در بیمارستان حج و زیارت ایران، سرپایی معالجه شدند. 8 نفر از مجروحان ایرانی که نیاز به بستری داشتند نیز به "بیمارستان نور" مکه منتقل شده اند که حال عمومی آنان رضایتبخش است.

 رییس سازمان حج و زیارت افزود: همچنین بر اثر توفان امروز(جمعه) مکه، برق بسیاری از هتل های این شهر قطع شده است که سه نتل زائران ایرانی هم از این جمله هستند.

اوحدی توضیح داد: هم اکنون برق دو هتل وصل شده است. زائران هتل دیگر نیز از محل اسکان خود به هتل دیگری منتقل شده اند.

*رییس سازمان حج و زیارت گفت: بر اثر طوفان امروز(جمعه) مکه، برق بسیاری از هتل های این شهر قطع شده است که سه هتل زائران ایرانی هم از این جمله هستند.

«اوحدی» ادامه داد: هم اکنون برق دو هتل وصل شده است. زائران هتل دیگر نیز از محل اسکان خود به هتل دیگری منتقل شده اند.

* تاکنون، کشته شدن دو زائر اندونزیایی و مجروح شدن 20 نفر دیگر از زوار این کشور مشخص شده است. نام یکی از زائران اندونزیایی فوت شده «حسناولی حسیبوان ـ Hasnauli Hasibuan» است.

* درهای مسجدالحرام امشب پس از نماز عشاء باز شده و وضعیت به حالت عادی برگشته است. بنابراین حجاجی که امشب مُحرِم می شوند می توانند اعمال عمره خود را انجام دهند.

* تعداد افراد فوت شده در این حادثه به 87 نفر و مجروحان به 183 رسید.

* متاسفانه یک تن از زائران ایرانی به نام «سیف الله اسدی» بر اثر این حادثه کشته شد. این مسأله به خانواده آن مرحوم اطلاع داده شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

mehdi

مرگ بر ال صعود

0
0
پاسخ
1394-06-21 08:30
الهام

11 سپتامبر!!!!

0
0
پاسخ
1394-06-22 15:57

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.