1394-07-03 17:28
1033
0
21056
رحمت الله نوروزی:

کشورهای اسلامی برای تصدی امورات حج پیشگام شوند / سهمیه حج تمتع کمتر شود/ آل سعود رسیدگی به مجروحین و بازگشت فوت شدگان را تسریع دهد

عضو مجمع نمایندگان گلستان گفت :حوادثی که امسال روی داد  اعم از سقوط جرثقیل ، فاجعه منا ، مترو مشعر و آتش سوزی در هتل ها و خیمه ها نشان داد که نمی توان به دولت عربستان دل بست و قطعا باید کشورهای اسلامی برای تصدی امورات حج پیشگام شوند.

رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با گلستان ما  ضمن فاجعه بار خواندن حادثه منا اظهار کرد: قطعا دولت عربستان مسئول مستقیم این حادثه است و باید نسبت به عواقب آن پاسخگو باشد.

نوروزی افزود: دولت عربستان هر ساله متولی انجام مناسک حج است و این سوء مدیریت و بی تجربگی در مراسم امسال کاملا مشهود بود که نهایتا به این فاجعه انسانی منجر شد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید تدبیری بکند تا سهمیه حج تمتع را کم بکند تصریح کرد: حوادثی که امسال روی داد  اعم از سقوط جرثقیل ، فاجعه منا ، مترو مشعر و آتش سوزی در هتل ها و خیمه ها نشان داد که نمی توان به دولت عربستان دل بست و قطعا باید کشورهای اسلامی برای تصدی امورات حج پیشگام شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان خاطرنشان ساخت: پذیرفتنی نیست که برای انجام مناسک حج که از مهمترین شعائر دین اسلام است و هر ساله میلیون ها نفر از مسلمانان دنیا به مکه می روند ، با چنین بی تدبیری و سوء مدیریت کام مردم را تلخ کنیم .

رحمت الله نوروزی با عرض تسلیت به ساحت مقام معظم رهبری وخانواده های داغدار ، جان باختن تعدادی از مردم استان گلستان در این حادثه را محکوم کرد و به بازماندگان آنها تسلیت گفت .

نوروزی در پایان از دولت عربستان خواست تا با امدادگران و نیروهای ایرانی همکاری کنند تا هر چه زودتر رسیدگی به مجروحین حادثه سرعت بگیرد و همچنین کشته شدگان حادثه در اولین پرواز به کشور منتقل شوند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.