1401-04-09 08:19
350
0
80635
رئیس جهاد دانشگاهی گلستان مطرح کرد؛

ذخیره‌سازی 900 نمونه خون بند ناف در گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه مشکلات حوزه اشتغال با اعطای تسهیلات حل نمی شود، گفت: رفع معضل بیکاری نیازمند فرهنگ سازی، توانمندسازی جامعه هدف و رفع مشکلات بازار است که جهاد دانشگاهی در این راستا گام برداشته است.

به گزارش گلستان ما؛ ابراهیم شهبازی عصر امروز دوشنبه 6 تیرماه در دیدار با مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گلستان اظهار کرد: سازمان دانشجویان در دانشگاه ها و در حوزه های مختلف دینی، ملی، زیست محیطی، اجتماعی، کار و سیاسی به فعالیت های فرهنگی می پردازد، گرچه با شیوع کرونا و مجازی شدن دانشگاه ها فعالیت های این سازمان کمرنگ شد اما متوقف نشده است.

وی افزود: سازمان دانشجویان به فراخور وظیفه و رسالتی دارد به دنبال تربیت جوان مؤمن، انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی است که در راستای فرامین مقام معظم رهبری، اقدامات مختلف فرهنگی را در دانشگاه ها پیاده سازی و عملیاتی می کند.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان به فعالیت نگاره ساز(مرکز تولید محتوا) اشاره کرد و گفت: این مرکز در راستای خنثی سازی هجمه های دشمن در فضای مجازی راه اندازی شده که در این زمینه تولیدات مختلف اعم از موشن‌گرافی، پوستر، کلیپ و غیره تهیه می شود.

شهبازی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در کنار همه مأموریت های خود در حوزه پژوهش نیز گام برداشته است، گفت: در جهاد دانشگاهی 29 پژوهشکده در حوزه های مختلف فناوری، پزشکی، مهندسی و علوم انسانی در حال فعالیت هستند که رتبه های یکم تا دهم دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

اشتغالزایی برای 1300 نفر در طرح توسعه مشاغل خانگی

وی از اجرای طرح عملیاتی کاهش آسیب های اجتماعی از طریق توسعه مشاغل خانگی در آق قلا خبر داد و افزود: در این طرح بدون آنکه تسهیلاتی در اختیار جامعه هدف قرار گیرد افراد تحت آموزش قرار می گیرند و برای اشتغال، اتصال به بازار کار و فروش محصولات خود حمایت می شوند، همچنین این طرح در سال 1398 ویژه زنان سرپرست خانوار گلستان در فاز دیگری انجام شد که اشتغال 200 زن سرپرست خانوار را به همراه داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه تعهد جهاد دانشگاهی گلستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشتغالزایی برای دو هزار و 300 نفر است، بیان کرد: تاکنون زمینه اشتغال برای یک هزار و 300 نفر ایجاد شده و این طرح نیز بدون اعطای وام اجرا می شود، مشکلات حوزه اشتغال با اعطای تسهیلات حل نمی شود بلکه نیازمند فرهنگ سازی، توانمندسازی جامعه هدف و رفع مشکلات بازار است که با توجه به این مهم در راستای ایجاد اشتغال واقعی گام برمی داریم.

راه‌اندازی دهکده گیاهان دارویی در گالیکش

شهبازی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های گلستان و آمایش سرزمینی، حوزه فعالیت جهاد دانشگاهی در این استان به حوزه گیاهان دارویی اختصاص یافته است، بیان کرد: در این راستا راه اندازی دهکده گیاهان دارویی به مساحت 9 هکتار در گالیکش در دستور کار قرار گرفت که کار این دهکده از نیازسنجی اقتصادی آغاز شده و به ترویج گیاهان دارویی، تولید نشاء، انعقاد قرارداد با کشاورز، کشت، خرید، فرآوری و تولید اسانس گیاهان دارویی ختم می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت دهکده گیاهان دارویی در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه و افزایش رفاه مردم گلستان است، تأکید کرد: وجود اراضی شیبدار و برخورداری از ظرفیت مطلوب، علت انتخاب شهرستان گالیکش برای ایجاد دهکده گیاهان دارویی بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان به فعالیت بانک خون بند ناف گلستان به عنوان یک خدمت دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: در حالی که در سال های گذشته از خون بند ناف به عنوان یک زباله بیولوژیکی یاد می شد اما پژوهشگاه رویان امکان ذخیره سازی خون بند ناف را در اختیار ما قرار داد که این ذخیره سازی به سلامت نوزاد و اطرافیان وی در آینده کمک می کند، تاکنون حدود 900 نفر در گلستان نسبت به ذخیره سازی خون بند ناف اقدام کردند.

شهبازی با بیان اینکه آموزش و کارآفرینی از دیگر حوزه های فعالیت جهاد دانشگاهی است، بیان کرد: جهاد دانشگاهی در کنار آموزش های بلند مدت در بخش آموزش های کوتاه مدت نیز فعالیت دارد که از قابلیت آموزش حدود 700 عنوان رشته برخوردار است و سه مرکز در علی آبادکتول، گرگان و گنبدکاووس در این حوزه فعالیت می کنند، همه این رشته ها متناسب با نیازهای جامعه است که ابتدا رشته های منتهی به اشتغال؛ احصاء، تعیین، تدوین و سپس تدریس خواهند شد.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر اکثر آموزش های کوتاه مدت ما به حوزه پزشکی اعم از دستیاری دندانپزشکی، فوریت های پزشکی و غیره اختصاص یافته است، تصریح کرد: این دوره ها کوتاه مدت و کاربردی است و ضمن ارتقای مهارت افراد، احتمال اشتغالزایی را افزایش می دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان در ادامه به فعالیت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در کنار سایر خدمات، مرکز آزمون استخدامی را راه اندازی کرد و طی پنج سال اخیر حدود 24 هزار نفر در این آزمون ها شرکت کردند.

انتهای پیام/ ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.