1397-07-05 04:23
1598
0
57295
45 روز است گلستان مدیر کل صدا و سیما ندارد ؛

انتقادها از طولانی شدن انتصاب مدیر کل صدا و سیمای گلستان / مدیران سازمان اشتباه گذشته را تکرار نکنند

اگر مدیران سازمان صدا و سیما اگر به دنبال مدیری خنثی و منفعل هستند ، انتصاب این فرد جدید نمی تواند امیدبخش و مثبت باشد و شاید بتوان چنین مجموعه ای را با همین وضعیت موجود و با قائم مقام جوان فعلی بهتر هم پیش برد .

به گزارش گلستان ما ؛ 24 مرداد ماه سال جاری بود که بهرام عبدالحسینی مدیر کل سابق صدا و سیمای استان گلستان به عنوان مدیر کل جدید صدا و سیمای اصفهان منصوب و مشغول بکار شد .

چند روز قبل از این انتصاب گفته شد عبدالمحمد منتظر حجت مدیر کل صدا و سیمای سمنان جایگزین وی می شود اما بعد از معارفه عبدالحسینی اثری از جانشین وی پیدا نشد تا الان که بیش از یک ماه نیم است از این رویداد مهم می گذرد ، هر چند این اواخر بعد از مطرح شدن چندین گزینه ، مجددا نام "منتظر حجت" پررنگ تر از بقیه مطرح می شود .

این رویداد از این نظر اهمیت دارد که در یک شرایط سخت و نابرابر جنگ اقتصادی با دشمن تا بن دندان مسلح به تجیهزات رسانه ای روز  قرار داریم که افسران خط مقدم ما ، صدا و سیما و اصحاب رسانه هستند.

 بیش از 150 کانال ماهواره ای فارسی زبان به همراه شبکه های اجتماعی چون تلگرام شبانه روز آتش تهیه خود که با کینه و عقده نسبت به جمهوری اسلامی تدارک دیده شده بر سر ملت ایران می ریزند لذا داشتن یک صدا و سیمای آماده بیش از هر چیز ضروری و یک نعمت به نظر می رسد .

آگاهی بخشی به مردم و تبیین شاخص های درست به همراه ارتقا بخشی سواد رسانه ای در کنار رسیدگی و افشا مشکلات عدیده مردم از اهم کارهایی است که رسانه ملی استانی باید انجام دهد ، کاری که در بخش خبری 20:30 به وضوح و به درستی مشاهده می شود .

لذا چنین نهاد مهمی نمی تواند و نباید بدون فرمانده باشد اما بیش از 45 روز است که صدا و سیمای گلستان مدیر کل ندارد و این امر کم کم دارد باعث انتقادها و گلایه هایی از درون خود این مجموعه نیز می شود هر چند عده ای اعتقاد دارند در این 45 روز اتفاق خاصی نیفتاده و همه بخش ها کار خود را کما فی السابق بلکه "بهتر" انجام می دهند .

گزینه های متعددی نیز در این مدت مطرح شدند که "هادی ابراهیمی" مهمترین آن بود اما گفته شد به دلیل عدم موافقت نماینده ولی فقیه در استان که نظرش در این انتصاب مهم است ، این انتصاب انجام نشد . البته گزینه های بومی هم کم نداریم که بهترین آن "غلامرضا منتظری" رئیس سابق بسیج هنرمندان کشور و مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و "احمد ملاشاهی" مفسر و تحلیلگر ارشد خبر و معاون سابق اخبار و اطلاعات صدا و سیمای سیستان و بلوچستان می باشند .

بنظر می رسد نفری که هم مورد تایید صدا و سیما که یک نهاد زیر نظر رهبری و جریان انقلابی  است و هم مورد تایید آیت الله نورمفیدی باشد که از طرف جریان اصلاح طلب حمایت می شود ، "فردی است خنثی" که سیاست گاهی به نعل و گاهی به میخ را در پیش می گیرد.

از این جهت برخی از نیروهای انقلابی گلایه مندند که صدا و سیما "اشتباه گذشته" را تکرار نکند و  باید کسی را به عنوان مدیر کل انتخاب کند که شاخص های مدیریتی در طراز انقلاب اسلامی در این مقطع حساس داشته باشد نه مدیر کلی که برنامه های رسانه ملی را از درون فلان حوزه علمیه اجرا کند و دغدغه اش ، مطرح کردن افرادی که در گذشته سوابق خوبی نداشته اند .

در زمان عبدالحسینی دوربینهای صدا وسیما حین انتخابات فقط در "مسجد امیر" و "شیخ فضل الله نوری" خیابان شالیکوبی نصب می شدند و خیلی از نقاط شهر از این موضوع بی بهره بودند ، در انتخابات مرحله دوم مجلس که اردیبهشت ماه 95 برگزار شد عملکرد این نهاد جهت "تمدید انتخابات" تا پاسی از شب در حالیکه وقت قانونی تمام شده بود و شورای نگهبان هم آن را اتمام شده می دانست ، باعث تعجب خیلی ها شده بود .

در حالیکه اکثر حوزه ها کار رای گیری به پایان رسیده بود اما این دوربین ها با نشان دادن صف چند نفری در مدرسه شبخ فضل الله سعی داشتند به استانداری و شورای نگهبان بقبولانند که مردم در صف هستند پس تمدید کنید .

البته نگاهی به صندوق آراء در صدا و سیما و "نام کسانی که از این صندوق بیرون آمدند" هم می تواند در تجزیه و تحلیل اوضاع صدا و سیمای گلستان کمک شایانی به "مدیران تصمیم گیر" در امر انتخاب مدیر کل بکند.

شاید رمز مدیریت 5 ساله "عبدالحسینی" در صدا و سیمای گلستان در کنار مدیریت دو ساله "صادق مقدسی" هم در همین نکته ظریف نهفته باشد که صادق مقدسی نخواست در زمین یک جریان خاص بازی کند و به شخص یا جریانی باج بدهد ؛ بنابر این ، امکان تداوم فعالیت برایش فراهم نشد .

حالا نیز اگر مدیران سازمان صدا و سیما اگر به دنبال مدیری خنثی و منفعل هستند ، انتصاب این فرد جدید نمی تواند امیدبخش و مثبت باشد و شاید بتوان چنین مجموعه ای را با همین وضعیت موجود و با "قائم مقام جوان" فعلی بهتر هم پیش برد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.