1397-05-07 11:47
2000
3
55523
قابل توجه استاندار گلستان ؛

قطار توسعه بندرخشک اینچه برون در ایستگاه تعلل کمیسیون ماده 69

اگر به پروژه هایی که به آینده استان گلستان به لحاظ توسعه اقتصادی گره خورده اند ، اشاره ای داشته باشیم ، مهمترین آن بدون شک احداث "بندرخشک اینچه برون" می باشد ، پروژه ای که هم امنیت اقتصادی و ملی ، اشتغالزایی و شکوفایی منطقه شمالی گنبد کاووس را رقم خواهد زد .

به گزارش گلستان ما ؛ این پروژه توسط یکی از مدیران کارکشته و باتجربه جمهوری اسلامی ایران که در سالهای اخیر مدیر کلی راه آهن شمال شرق را بر عهده گرفته ، پی ریزی شده و تعلل در شروع آن هرگز به صرفه اقتصادی استان و امنیت کشور ما نیست .

مهمترین مشکل در شروع این پروژه که به گفته استاندار گلستان بعد از شش ماه دوباره شدت گرفته عدم واگذاری 75 هکتار از اراضی متعلق به راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که بطور غیر قانونی از طرف برخی شخصیتها و ادارات به یک شرکت خاص داده شده و حال این شرکت مدعی است که باید این زمین به آنها واگذار شود حال اینکه متولی بندرخشک راه آهن جمهوری اسلامی است و بقیه شرکتها بایستی بصورت پیمانکاری با این دستگاه دولتی کار کنند .

در حال حاضر کمیسیون ماده 69 در کار احداث بندرخشک تعلل ایجاد می کند و هر روز با بهانه هایی این طرح را به تعویق می اندازد ، این کمیسیون واقعا اگر دلش به حال توسعه استان می سوزد به توصیه استاندار گلستان گوش دهد و زمین مورد نظر به اداره کل راه آهن شمال شرق واگذار کند .

در همین راستا استاندار گلستان که متوجه اهمیت بندرخشک و نقش حساس آن در توسعه گلستان شده است ، گفت : توسعه خط ريلي، در حوزه اقتصادي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و ما با جديت، ايجاد مسيرهاي ريلي جديد و همچنين بندر خشك اينچه برون را پيگيري مي كنيم و یكي از مهمترين مطالبات مردم و پيگيري هاي مديريت استان پروژه هاي ريلي است.

سید مناف هاشمی افزود: تلاش مي كنيم دغدغه هاي راه آهن را در بندرخشك اينچه برون رفع نماييم و مسائل مربوط به ماده ۶۹ در خصوص واگذاري زمين را نيز مرتفع خواهيم كرد ، همچنین به تمامي دستگاه هاي اجرايي استان اعلام شده كه در اين راه همراهي لازم را داشته باشند و مانع اجراي برنامه هاي راه آهن در بندرخشك اينچه برون نشوند.

در همین رابطه مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با اشاره به اینکه بندرخشک اینچه‎برون دومین بندر خشک در کشور است، گفت: در بخش زیرسازی به جز روسازی بندر خشک به ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است ، در افق 1414 در نظر داریم حمل و نقل، صادرات، واردات و ترانزیت بار را به 6 میلیون و 775 میلیون هزار تن برسانیم و بیشترین مراودات حمل و نقل به کشورهایCAS به ویژه قزاقستان و ترکمنستان خواهد بود.

محمدرضا قربانی افزود : در افق 1414 با قرارداد 1.2 میلیارد یورویی با شرکت RZD روسیه، قرار است مسیر اینچه‌برون به گرمسار برقی شود و همه موانع باری با اعتبار بیش از 6 میلیون تومان رفع شود ، در قرارداد 3 ساله 442 کیلومتر مسیر اینچه برون - گرمسار برقی خواهد شد و زیرساخت‌ها برای حمل و نقل ایجاد می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 2 تاکید کرد: در بخش زیرسازی به جز روسازی بندرخشک به 500 میلیارد تومان نیاز است ، سرمایه‌گذاری در بندر خشک برای سرمایه‌گذاران بسیار سود ده و زودبازده خواهد بود زیرا زیرساخت‌ها توسط راه آهن انجام شده و سرمایه‌گذاران تنها باید در بخش طرح‌های خود سرمایه‌گذاری کنند.

قربانی تصریح کرد: تاجرانی که از مرز اینچه برون فعالیت‎های بازرگانی خود را انجام دهند نسبت به مرز سرخس 19 دلار در خاک قزاقستان کمتر خواهد بود و افرادی که از مرز اینچه برون به مقصد کشورهای CAS صادرات داشته باشند در زمینه کرایه حمل از 50 درصد تخفیف بهره‌مند می‎شوند و این امر سبب تمایل بیشتر تجار برای بارگیری از مرز اینچه‌برون و استان گلستان خواهد شد.

منبع : روزنامه جوان

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کابلی

شرکت فواکه ول کن نیست !!

0
0
پاسخ
1397-05-03 19:34
کارمند

سلامبه نظر من این قبیل کمیسیون و کارگروه ها باید گره گشا باشند و به آبادانی و پیشرفت استان کمک کنند . نه اینکه خودشان به مانعی بزرگ بر سر راه تبدیل شوند .با تشکر

0
0
پاسخ
1397-05-03 20:24
حقیقت

سلام . مطلب مهمی بود . تشکر از توجه شما .همیشه یه عده ای در جلوی صحنه و پشت صحنه کارگروه ها و کمیسیونها قرار دارند که به حرکت آنها جهت و خط می دهند .احتمالا این کمیسیون ماده 69 استان هم یه پشت پرده هایی دارد که باید نقش لابی ها و یقه سفیدها در اون قابل توجه است !یه مقدار دقت و بررسی بیشتر ابعاد ماجرا را روشنتر خواهد کرد که خیلی می ارزد .همت کنید . یاعلی

0
0
پاسخ
1397-05-03 20:34

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.