1397-01-08 13:46
2286
0
52046
اقدام جهادی استاندار گلستان ؛

تپه نخاله هزارپیچ پارک پسماند می شود / کاری که 7 استاندار شعارش را دادند هاشمی عملیاتی کرد + تصاویر

استاندار گلستان در یک اقدام جهادی دستور داد تا تپه نخاله واقع در هزارپیچ گرگان به پارک پسماند تبدیل شود ، کاری که 7 استاندار پیشین گلستان فقط شعارش را دادند مناف هاشمی عملیاتی کرد .

به گزارش گلستان ما ؛ جواد عموزاد - در یک روز نیمه تعطیل نوروزی که اکثر مردم و برخی مدیران در حال و هوای عید قرار داشتند ، اما در یک گوشه از شهر گرگان صدای لودرها و بولدوزرها حکایت از یک اقدام بزرگ داشت که بعد از 30 سال بالاخره گره کور تپه نخاله پشت ساختمان استانداری گلستان واقع در جنب تپه هزارپیچ در حال باز شدن است.

009

روزی که سید مناف هاشمی به همراه علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار از این تپه بازدید کرد و عکس آن در رسانه ها منتشر شد ، خیلی ها فکر کردند که مناف هاشمی هم به مثابه استانداران گذشته فقط آمده این مکان یک عکس یادگاری و ژست قهرمانانه جهت حل این معضل سی ساله بگیرد و بعد آن را در ذهنش بایگانی کند اما کمتر از یک ماه نشد که صدای بولدوزرها در این نقطه آن هم در ایام عید به صدا در امد .

بیش از 30 سال است که روزانه نزدیک به 30 کامیون نخاله های ساختمانی ، بیمارستانی ، پسماندهای زیست شهری و شیرابه ها را در این منطقه خالی می کردند و نزدیک به 7 استاندار تاکنون بر فراز این تپه ایستادند و "عکس یادگاری" گرفتند اما هیچکدام نتوانستند این غده چرکین را جراحی کرده و این لکه ننگین را از ساحت زیبای منطقه گردشگری هزارپیچ پاک کنند .

003

اما سید مناف هاشمی در اقدامی جهادی و کاری که در ابتدای مدیریت یک فرد آن هم در شرایطی که استان در شرایط حساسی قرار دارد تصمیم گرفته سازمانهایی چون "دفتر فنی استانداری" ، "محیط زیست" ، "منابع طبیعی" ، "پسماند" ، "شهرداری" ، "راهداری" ، "بنیاد مسکن" ، "میراث فرهنگی و گردشگری" و ... را پای کار بیاورد و به آنها دستور دهد که تا "شهریور ماه" باید این منطقه به یک مرکز بزرگ تفریحی و گردشگری تبدیل شود .

تبدیل کوه نخاله هزارپیچ گرگان به فضای گردشگری و تفریحی کار بسیار بزرگی است چون طی این سالها خیلی از مسئولین استانی جرات اجرای آن را نداشتند زیرا از دادن "هزینه" و "تبعات بعد از آن" هراس داشتند و شاید در نگاه هر شهروندی که طی این سالها به دیدن این صحنه عادت کرده ، امری نشدنی باشد اما باور کنید دکتر هاشمی با جدیت تمام پای این قصه ایستاده و "مهندس صادقعلی مقدم" را مامور ساخته تا این پروژه را به مدیریت کند .

004

قرار شده ظرف یک ماه آینده زیرساختهای این پروژه بزرگ و جهادی توسط امکانات بسیج و سپاه و سایر ادارات و نهادها آماده شود و بعد از آماده شدن زیر ساختها دو سازمان "پسماند" و "شهرداری گرگان" با بکارگیری مشاور مطالعاتی هر کدام که طرح بهتری ارائه دهند ، مسئول اجرای طرح در این نقطه خواهند شد .

آنچه مشخص است برای اجرای چنین پروژه هایی قطعا بایستی نقطه نظرات و مجوزهایی از برخی ادارات نظیر منابع طبیعی ومحیط زیست گرفته شود اما سید مناف هاشمی می داند که پای کار آوردن این ادارات قطعا سالها زمان می برد چه اینکه تجربه تلخ پروژه هایی چون آشوراده و پتروشیمی کام مردم استان را در سالهای گذشته تلخ کرده است .

005

از طرفی "تخلیه شیرابه ها" در این منطقه باعث نشت و نفوذ آبهای آلوده در زمین شده و برکه هایی با عمق بعضا 20 متر ایجاد کرده که در اثر گستردگی در اراضی اطراف باعث بیماریهای عفونی خواهد شد لذا همه مردم مرکز استان ، کارشناسان ، نخبگان شهری ، فعالین فرهنگی و اجتماعی و رسانه ها این اقدام جهادی استاندار گلستان را ارج نهند و از آن حمایت کنند ، کاری که ممکن است در آینده برای استاندار از حیث نظارتی دردسرساز شود اما هاشمی نشان داده مدیری عملیاتی است و قادر است کارهای بزرگ انجام دهد .

طی بازدیدی که از این مکان داشتم باورم نمی شد که مساحت این منطقه به 10 هکتار برسد اما یکی از افراد حاضر در صحنه می گفت که قرار است در این سطح ذکر شده خاک ریزی شود و به صورت مارپیچ با درختکاری که در حال انجام است زیرساختها بزودی آماده شود .

حس و حال کارگران حاضر در این نقطه و تردد لحظه ای کامیونهای حامل خاک به این نقطه ، نشان از عزم استاندار و همه مسئولان از اجرای این پروژه می داد ، پروژه ای که میراث ماندگار سید مناف هاشمی در استان گلستان خواهد شد .

001

002

006

007

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.