1394-04-23 07:42
2024
0
17545
اسلام رحمانی ظاهری اسلامی اما باطنی متفاوت؛

نقدی بر استفاده برخی خواص از اصطلاح اسلام رحمانی / مقام معظم رهبری: اسلام رحمانی نشات گرفته از لیبرالیسم غربی صد در صد غلط است و ربطی به اسلام واقعی ندارد

ماهیت اصطلاح اسلام رحمانی که این روزها از طرف برخی جریانات برجسته شده چیست ؛ در حالیکه رهبر معظم انقلاب اینگونه حرفهای بدون تأمل و سطحی را کاری غلط و گمراه کننده خواندند.

به گزارش گلستان ما ؛ واژه اسلام رحمانی که این روزها توسط برخی نیروهای جریان اصلاح طلب عنوان می شود در واقع نوعی التقاط اسلام با خواسته های مادی بشری است که اسلام ناب را از مسیر صحیح آن دور می سازد.

این واژه در استان گلستان بعد از پیروزی دولت تدبیر و امید زیاد بکار برده شده و حتی برخی شخصیتهای استانی نیز از این واژه در سخنرانی های خود استفاده می کنند.

در کنار آن نویسندگان سایتها ، هفته نامه ها و روزنامه های وابسته به این جریان هر از گاهی این واژه را در مطالب خود برجسته می کنند.

اما رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست اخیر خود با دانشجویان که چند روز پیش برگزار شد به تبیین زوایای اسلام رحمانی پرداخت.

پرهیز از « سطحی نگری و کار عمقی روی مفاهیم اسلامی »

رهبر انقلاب پس از تبیین ساز و کار تأثیرگذاری جامعه دانشجویی بر تصمیمات مراکز مختلف کشور، به بیان الزاماتی پرداختند که تشکلهای دانشجویی می بایست به آنها پایبند باشند.

ایشان پرهیز از « سطحی نگری و کار عمقی روی مفاهیم اسلامی » را نخستین الزام تشکل های دانشجویی برشمردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه، به نقد برخی شعارها و سخنانی پرداختند که ظاهری اسلامی اما باطنی متفاوت دارد.

ایشان به عنوان یک مصداق افزودند: اصطلاح " اسلام رحمانی " که این روزها رایج شده است از ترکیب دو کلمه زیبا بوجود آمده ، اما معنای واقعی آن چیست ؟ آیا منظور این است که برخلاف قرآن که انسانها را به مؤمن ، کافر ، دشمن و دوست تقسیم می کند باید با همه انسانها ، صرفاً با رحمت برخورد کرد ؟ و با کسانی که با اسلام و ملت ایران دشمنی می کنند، بر خلاف فرمان پروردگار با محبت ، مودّت و مَعدِلَت رفتار کرد؟

اسلام رحمانی ، نشأت گرفته از لیبرالیزم غربی و ربطی به اسلام واقعی ندارد

حضرت آیت الله خامنه ای ، اینگونه حرفهای بدون تأمل و سطحی را کاری غلط و گمراه کننده خواندند و افزودند: آیا اصطلاح اسلام رحمانی ، نشأت گرفته از لیبرالیزم غربی است ؟ اگر اینگونه باشد این اصطلاح ، نه اسلامی است و نه حتی رحمانی و عاطفی ، چرا که زیربنای لیبرالیزم یعنی تفکر اومانیستی بر اساس نفی پروردگار و معنویت شکل گرفته و بر پایه منافع گروه های قدرتمند ، استوار است.

ایشان در ادامه همین بحث ، به نقد مسائلی که ارزشهای آمریکایی نامگذاری شده پرداختند و افزودند: جهان خوارگی نظام سلطه در همین ارزشهای آمریکایی ریشه دارد ضمن اینکه نکات خوب این ارزشها نیز ، در رفتار سلطه جویانه مقامات آمریکایی به فراموشی سپرده شده است.

ایشان افزودند: اگر اصطلاح اسلام رحمانی به اینگونه مسائل اشاره دارد صد در صد غلط است و ربطی به اسلام واقعی ندارد .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.