1393-08-13 19:56
9266
3
5291

روستای زیارت ، آهن، آهن، ... بتون، بتون، ... درخت، درخت، ... ويلا، ويلا، ... ‏پول... پول... پول. + تصاویر قدیمی و جدید

اينجا روستاي زيارت در استان گلستان ، گاوها ‏به چرا مشغولند و آدم‌ها به ساخت ويلا . اينجا تا هر كجا چشم كار مي‌كند ويلا ساخته ‏اند ، ويلاهايي گاه تا هفت طبقه كه تنها براي انداختن نيم ‏نگاهي به آنها « كلاه عقل از سر آدمي مي‌افتد » .

به گزارش گلستان ما به نقل از عدالتخواهان گلستان ؛ اينجا روستاي زيارت در استان گلستان ، محدوده منطقه حفاظت شده جهان نما . گاوها ‏به چرا مشغولند و آدم‌ها به ساخت ويلا . اينجا تا هر كجا چشم كار مي‌كند ويلا ساخته ‏اند ؛ آن هم نه يك طبقه و دو طبقه ؛ ويلاهايي گاه تا هفت طبقه كه تنها براي انداختن نيم ‏نگاهي به آنها « كلاه عقل از سر آدمي مي‌افتد » . بالاتر مي‌روم و باز ويلا.

از اينجا تا ‏آبشار زيارت فقط چند صد متر فاصله دارد و با اين همه ويلاهايي در آن سربرافراشته‌‏اند. آن هم سازه‌هايي كه هيچ گونه همساني با محيط ندارند.

چگونه هيچ سازمان ‏مسئول و متولي‌اي نتوانسته جلوي ساخت و ساز اينها را بگيرد؟ و آن بالا ، درست در ‏نقطه بالايي كوه ، با چه وسيله‌يي مصالح برده‌اند كه هيچ محيط‌ بان و جنگلباني آنها ‏را نديده يا ديده و نتوانسته جلوي آنها بايستد ؟! و یا دیده و به هر دلیلی نخواسته که توجه و رسیدگی کند .

مگر اين زمين‌خواران چه كساني ‏هستند كه مي‌توانند قانون را به راحتي بشكنند و در دل طبيعت و از انبار ثروت‌هاي ‏ملي ، براي خودشان كيسه بدوزند ؟! اينجا به‌ جاي بوي جنگل و صداي آبشار ، بوي ‏اسكناس مي‌آيد و صداي شمردن دلار ... .

روستاي زيارت كه در 12 كيلومتري گرگان واقع شده و ادامه جنگل‌هاي ناهارخوران ‏است داراي اكوسيستم جنگلي-كوهستاني ارزشمندي است كه اكنون در محدوده منطقه ‏حفاظت‌شده جهان‌نما و تحت سرپرستي سازمان محيط زيست قرار دارد.

شايد به جرات ‏بتوان گفت كه كمتر روستايي طي دهه اخير اين همه خبرساز بوده و در عين حال تا ‏اينجا به مرز نابودي نزديك شده است. سال‌هاست تمام مسئولان استان گلستان و ‏متوليان كشوري منابع طبيعي و محيط زيست از رخداد فاجعه در زيارت گرگان سخن ‏مي گويند.

سال‌هاست گوش خبرنگاران وعده‌هاي مديران استاني و شهري را درباره ‏برخورد با متخلفان در زيارت مي‌شنوند و مي‌نويسند. سال‌هاست كه شهروندان گلستاني ‏هر بار كه به روستاي زيارت مي‌روند با عقب‌نشيني جنگل و پيشروي سازه‌هايي بي‌‏قواره مواجه مي‌شوند.

سال‌هاست كه كارشناسان محيط زيست به مسئولان هشدار مي‌دهند كه « خطر در راه است ؛ اگر زيارت را درنيابيد ». با اين همه اما هيچ اقدام جدي و ‏موثري براي مقابله با وقوع اين بحران عظيم كه بخش بزرگي از منطقه حفاظت شده ‏جهان نما را در خود فروبلعيده انجام نشده است.

تصاویری از نمای قدیمی روستا زیارت :

تصاویری از نمای جدید روستای زیارت :

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

آشنا

این جمله در متن خیلی جالب بود :**** اينجا روستاي زيارت در استان گلستان ، گاوها ‏به چرا مشغولند و آدم‌ها به ساخت ويلا ***

0
0
پاسخ
1393-08-13 13:06
م. صغیری

عکس های قدیمی تان خیلی جالب بود .زیارت هم همان موقع ها زیارت بود ، بعدش همه چیزش از بین رفت .خدا از بانیان این خرابی ها نگذرد .

0
0
پاسخ
1393-08-13 13:08
زیارتی

ای ول ؛ عجب تیتیری :روستای زیارت ، آهن، آهن، ... بتون، بتون، ... درخت، درخت، ... ويلا، ويلا، ... ‏پول... پول... پول. + تصاویر قدیمی و جدید ------------------------باید توی زیارت باشی تا معنی این تیتر رو به خوبی درک کنی .همه فقط به و خوش گذرانی فکر می کنند و دیگر هیچ .

0
0
پاسخ
1393-08-13 17:57

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.