1393-07-14 07:14
4474
1
3857
گزارش مردمی گلستان ما ؛

اعلام حمایت مردم گرگان از دادستان مرکز استان درباره تخریب اماکن غیر مجاز

مردم گرگان اعلام کردند اقدامات اخیر دادستان مرکز استان در جهت بسط و تحقق عدالت اجتماعی بوده و اعتماد عمومی را به دستگاه قضا دو چندان کرده است .

به گزارش گلستان ما ؛ در پی تصرف اراضی در توشن گرگان و ساخت و سازهای غیر مجازدر آن و در پی آن تخریب این اماکن توسط دادستان مرکز استان با حکم قضایی مردم گرگان با اعلام رضایت از این نوع اقدامات خواستار تداوم این نوع برخوردها شدند .

علی اسلامی یکی از شهروندان گرگانی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت : یکی از شبهاتی که در جامعه وجود دارد اینست که چرا دستگاه قضا با گردن کلفت ها برخورد نمی کند اما این حرکت اخیر نشان داد که قوه قضاییه در جهت اجرای عدالت اجتماعی با کسی شوخی ندارد و آنچه دیدیم می تواند موجب رضایت مردمی شود .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه ما باید به قانون پایبند باشیم و از ساخت وسازهای بی ضابطه و غیر قانونی دوری کنیم که ثمره اش بالاخره تخریب است و از طرفی هر چه چنین چیزهایی زیاد شود فاصله مردم و طبقه مرفه بیشتر شده و اشرافیگری و بردگی در جامعه دیده خواهد شد.

محمد تقی رضایی نیز ضمن تشکر از دادستان جدید گرگان گفت : من اولش فکر می کردم که این تخریب ها صوری است اما در ادامه دیدم که کار خیلی جدی است و الان یکی از طرفداران پروپاقرص دادستان هستم و اعلام می کنم که اینگونه اقدامات که برای رفع تبعیض در جامعه همواره از طرف مردم حمایت می شود.

رضایی بیان کرد: اسلام دین ساده زیستی و سفارش به تقوا است و نمی توان در جامعه اسلامی به سمتی رفت که از ارزشها فاصله بگیریم .

خانم سیف شریفی نیز در گفتگو با ما عنوان داشت : ما انسانها به آنچه داریم قانع نیستیم ، دوست داریم یک خانه در شهر ، یک ویلا در روستاهای کوهپایه و یک ویلا لب ساحل داشته باشیم ، دوست داریم ماشین و امکانات و ... داشته باشیم ؛ نتیجه اینکه بدجوری مادیات ما را محاصره کرده و اینطوری است که برای بدست آوردن این همه چیز مجبوریم کا غیر قانونی بکنیم .

خانم سیف اذعان کرد : اگر مقداری از تمتعات خود را کم کنیم و به داشته های خود قناعت کنیم لازم نیست این همه دردسر داشته باشیم و با همه درگیر شویم و مسئولان را دچار زحمت کنیم .

حمید رضا بامری پور نیز گفت : من وقتی به روستا می روم متوجه می شوم که زمین های حاشیه جاده همه باغ شدند و ساخت وسازهایی هم در آنها صورت گرفته ، احساس من اینست که در این مکان ها خلوتکده ای شده برای عیش و نوش و خوشگذرانی و در کنار ان به چند تا درخت هم آب می دهند .

بامری پور گفت : نمی توانیم به بهانه خودخواهی زمین های کشاورزی را نابود کنیم و ویلا بسازیم چرا که آیندگان چشم براه ما هستند که چه چیزی برای آنها بجا می گذاریم و امروز اگر این زمین ها نابود شوند دیگر چیزی باقی نخواهد ماند .

وی از عملکرد دادستان و مسئولان قضایی استان تقدیر و تشکر کرد و گفت : بدون شک مردم از چنین اقداماتی خوشحال می شوند و می فهمند که همه در برابر قانون مساوی هستند .

به هر حال بنظر می رسد که برخوردهای اخیر مراجع قضایی با ساخت و سازهای غیر مجاز و متصرفان طبیعت در صورت تداوم می تواند اولا از بی قانونی و هرج و مرج جلوگیری کند و هر کسی با این توجیه که پول دارد و می تواند با پول هر کاری بکند نمی تواند از چنگال قانون بگریزد . ثانیا تبعات اجتماعی این برخوردها به ایجاد عدالت اجتماعی و اعتماد مردمی خیلی کمک می کند و نشان می دهد که همگان در برابر قانون به یک چشم دیده می شود همانطور که حضرت علی (ع) همانطور که به یک مسلمان و یک زن یهودی از بیت المال یکسان می داد می داد و حتی دست برادرش عقیل را داغ کرد تا فکر نکند بواسطه فامیل بودن ، می تواند سهم بیشتری از بیت المال داشته باشد .

13930630000662 PhotoL

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.