1396-04-28 12:34
648
0
41654
دادستان مرکز گلستان:

صدور تامین بازداشت موقت برای متهمان تیراندازی گرگان و رامیان / لزوم تقویت اقدامات اطلاعاتی پلیس برای پیشگیری از جرائم مشابه/ شناسایی و دستگیری متهمان توسط پلیس گلستان مقتدرانه بود

دادستان مرکز گلستان گفت: برای ما قابل قبول نیست که کسی با کوچک‌ترین مشکل با سلاح به کسی تیراندازی کند و به فرمانده استان تاکید کردم که باید یک کار اطلاعاتی قوی‌تری داشته باشند تا از وقوع چنین جرائمی جلوگیری شود.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‌الاسلام سیدمصطفی حقی صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان در خصوص وقایع تیراندازی ودرگیری‌های مسلحانه روزهای اخیر در شهرهای مختلف استان اظهار کرد: وظیفه دستگاه قضایی برخورد با مجرمان و متخلفان بعد از کشف جرم و دستگیری عوامل ارتکاب جرم است که دستگاه قضایی در این راستا به طور قطع با هیچ فردی مصامحه نخواهیم کرد و با جدیت برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در تیراندازی‌های اخیر در گرگان، قرار تامین بازداشت موقت برای متهمان صادر شده که بازداشت موقت سنگین‌ترین قرار تامین است که شاید با آزادی‌های طرف در تضاد باشد اما ما حقوق و امنیت مردم را به آزادی فرد ترجیح داده و در اولویت قرار می‌دهیم.

دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: در ارتباط تلفنی که با فرمانده انتظامی استان صحبت می‌کردم بر این موضوع تاکید شد که حتما باید دوستان یک کار اطلاعاتی قوی‌تری داشته باشند تا از وقوع چنین جرائمی جلوگیری شود.

حقی گفت: برای ما قابل قبول نیست که کسی با کوچک‌ترین مشکل با سلاح به کسی تیراندازی کند، این زنگ خطر را به صدا در آورده که بالاخره ما چقدر سلاح غیرمجاز داریم و به طور حتم دستگاه قضایی نیز باید در زمانی که کشف جرم صورت گرفت برخورد جدی داشته باشد تا آثار بازدارندگی آن در جامعه دیده شود.

وی متذکر شد: جمع‌آوری سلاح نیازمند کار اطلاعاتی است که باید در استان اقدامات اطلاعاتی قوی‌تری صورت گیرد و نکته مهم‌تر این است که باید با ورود سلاح غیرمجاز از مبادی مرز‌ها برخورد شد زیرا این سلاح‌ها از مرزهای کشور به صورت غیرمجاز وارد می‌شود و نیروی انتظامی به طور جدی باید برخوردها را از آنجا با شدت انجام دهد.

دادستان مرکز استان گلستان تصریح کرد: اما به کسانی که دارنده سلاح هستند می‌گویم که قانون تشدید قاچاق اسلحه و مهمات مجازات سنگینی را در نظر گرفته و دستگاه قضایی با جدیت در این حوزه برخورد خواهد کرد چه بسا این نگهداری سلاح غیرمجاز همراه با استفاده از آن نیز باشد که برخورد تشدید خواهد شد.

حقی بیان کرد: اگر فردی اختیاری سلاح را تحویل مراجع ذیصلاح بدهد از تخفیف‌های قانونی نیز می‌تواند برخوردار شود.

وی در خصوص علکرد نیروی انتظامی در کشف جرائم و متهمان تیراندازی‌های اخیر گفت: عملکرد خوب و مقتدرانه‌ای بود و از فرمانده انتظامی استان نیز برای کشف دو پرونده رامیان و گرگان تشکر کردم و در کنار عملکرد انتظامی استان دستگاه قضایی نیز با صدور دستورات قاطع و همه‌جانبه به انتظامی استان برای دستگیری متهمان باعث شد در سریع‌ترین زمان ممکن این افراد دستگیر شدند.

دادستان مرکز استان گلستان در پایان بیان کرد: اما در هر صورت نباید اجازه دهیم که این اتفاقات رخ دهد./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.