1394-08-13 13:35
1154
0
23046
به قلم محمد دیلم کتولی؛

چرا روز ملی مبارزه با استکبار جهانی؟

این که چرا روز 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامیده شد و اساساً استکبار جهانی چیست و نمادش کیست و کجاست، سوال فراروی نسل پرسشگر جوان است.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ محمد دیلم کتولی از فعالان رسانه ای علی آباد کتول نوشت: نسل جوان، پرسشگر است و این پرسشگری و مطالبه گری باعث شده با چشمانی باز به جهان اطراف نگاه کند و به دنبال چرائی و چگونگی حوادث اطراف خود باشد.

چرا روز 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامیده شد و اساساً استکبار جهانی چیست و نمادش کیست و کجاست، سوال فراروی نسل پرسشگر جوان است، که ارائه پاسخی کوتاه، مستدل و قانع کننده به سوالات یاد شده در اینجا، دغدغه نگارنده است.

سیاست‌ها، توطئه‌ها و مداخلات آمریکا در امور ایران با هدف ضربه زدن به انقلاب اسلامی و ملت ایران، سبب شد تا روز 13 آبان به‌ عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نام‌گذاری شود.

حضرت امام خمینی(ره) با شناخت دقیق از ماهیت امریکا، دولت استکباری ایالات متحده را نه‌تنها دشمن ملت ایران و آزادی خواهان جهان، بلکه دشمن بشریت معرفی کردند و از تمامی ملت‌های مظلوم خواستند تا پرچم مبارزه با امریکا را به اهتزاز درآورند.

امام راحل عظیم الشان استکبار امریکا و اسرائیل را دشمن اصلی اسلام، قرآن و دین می‌دانستند و امریکا را دشمن اول، اصلی و خون‌خوار ایران اسلامی توصیف کردند.

در ابتداي انقلاب و زمان حکومت دولت موقت، در سرتا سر کشور، حرکت ‌هايي مي‌ شد تا جو سياسي جامعه را ملتهب و پيچيده کند. بعدها معلوم شد که مرکز تمامي اين فتنه‌ها و جريانات ضد انقلابي، در سفارت امريکا در تهران است؛ در حالي که موضع منافقانه آمريکا نسبت به انقلاب اسلامي مانع از روشن شدن چهره واقعي امريکا در ميان مردم شده بود. به همین جهت، امام خميني (ره)، بيانات قاطعي عليه ابرقدرت‌ها و به ويژه امريکا، ابراز فرمودند و با ورود شاه به امريکا به تمامي دانش‌آموزان، دانشجويان و طلاب علوم ديني فرمان مقابله را صادر نمودند.

دانشجويان در چنين شرايطي با هدف وادار کردن امريکا به استرداد شاه و اموال ملت ايران، تصميم به اشغال سفارت آمريکا گرفتند. آن ها از دانشگاه‌ هاي تهران، پلي‌تکنيک، صنعتي شريف، شهيد بهشتي و ... گرد هم آمدند و طي يک راهپيمايي تا سفارت امريکا، از ديوارهاي سفارت بالا رفته و عليرغم مقاومت محافظين و آمريکايي‌ها، سفارت را به تصرف کامل درآوردند.

امريکايي‌ها هنگام تسخير سفارت، به سرعت مشغول نابود کردن بسياري از اسناد دخالت‌ها و تجاوزارت و غارت‌هاي خود شدند ولي پس از تسخير سفارت به سرعت از نابودي باقي‌مانده اسناد جلوگيري و بعدها اسنادي که از لانه جاسوسي امريکا به دست آمده بود، چاپ شده و در اختيار همگان قرار گرفت.

به محض انتشار اين خبر، بسياري از مردم با خشم و انزجار مقابل لانه جاسوسي تجمع کرده و از حرکت دانشجويان حمايت کردند. امام خميني (ره) نيز در پيامي اين حرکت را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

حال پس از 3 دهه از این عملکرد انقلابی امام راحل (ره) و جوانان انقلابی پیرو خط امام، خلف پیرجماران مقام معظم رهبری با صلابت و درایت مثال زدنی در دورانی که ردپای استعمار نوین امریکا در اطراف ایران دیده می شود، با هوشمندی خارق العاده صحبت از بستن راه های نفوذ امریکا به کشور و نفی سلطه امریکا برمنطقه می نمایند و با هشدارهای بجا، به موقع و انقلابی راهگشای مشکلات دستگاه دیپلماسی شده اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.