1398-12-12 13:35
1004
0
67701
به قلم وحید حاج سعیدی؛

ما ، کرونا و وزیر خوش گلایه!

چنین شرایطی که افراد عادی نیازمند حمایت، مدیریت ، صلابت ، شجاعت مسئولان هستند بیشتر نظاره گر گلایه ها و سوء مدیریت متولیان امر هستند! کنترل این  شرایط تا جایی از دست خارج شده است حتی پرسنل کادر درمان نیز در تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده به ویژه در شهرهای کوچک با مشکلات اساسی روبرو هستند!

به گزارش گلستان ما، امیل دورکیم جامعه شناس فقید فرانسوی اعتقاد دارد هر پدیده اجتماعی حتی اگر کاملاً منفی، زشت و ناهنجار باشد ، دست کم یک کارکرد مثبت دارد. به عنوان مثال وقتی در جامعه ای اختلاس گسترده رخ می دهد، مردم یا به عبارتی افکار عمومی بیش از پیش به اهمیت صیانت از اموال عمومی پی می برند و بایکدیگر، هم قسم می شوند. 

این روزها بیماری کرونا هم نشان داد بیشتر از آنکه یک بیماری خطرناک باشد، به یک رویکرد ادامه دار خطرناک تبدیل شده است که ادامه روند رو به رشد آن، علاوه بر ایراد خسارات های گسترده به اقتصاد، آموزش، آموزش، اعتماد عمومی، کسب و کار های خرد و کلان و ... بخشی از نظامت سلامت را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد! به دیگر سخن تبعات منفی غیر بهداشتی این پدیده، بیشتر از تبعات پزشکی و بهداشتی آن است. در حقیقت این بیماری نشان داد دارای ضعف های عمده ساختاری در مدیریت شرایط بحرانی و غیر عادی داریم. 

در چنین شرایطی که افراد عادی نیازمند حمایت، مدیریت ، صلابت ، شجاعت مسئولان هستند بیشتر نظاره گر گلایه ها و سوء مدیریت متولیان امر هستند! کنترل این  شرایط تا جایی از دست خارج شده است حتی پرسنل کادر درمان نیز در تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده به ویژه در شهرهای کوچک با مشکلات اساسی روبرو هستند! 

اما آنچه که در شرایط غریب به نظر می رسد رویکرد برابر وزیر و مردم است و در چنین شرایطی وزیر هم پا به پای مردم و پرستاران گلایه می کند! از احتکار ماسک و مواد ضد عفونی کننده، از اظهار نظرهای غیر کارشناسی در فضای مجازی، از آمار غیر رسمی کانال های غیر قانونی، مسافرت های بی مورد مردم، از افزایش چهل برابری برخی محصولات مثل سیر و زنجبیل و لیمو و ... 

جناب آقای وزیر در چنین شرایطی گلایه حق پرستاری است که باید از فاصله چند سانتی متری بیمار را تریاژ کند ولی لباس مخصوص و ملزومات ندارد! 

گلایه مختص پیرمردی است که تمام شهر را دنبال ماسک و چهار قاشق ماده ضد عفونی کننده گشته ولی دست از پا دراز تر به خانه بازگشته است! 

گلایه مختص خدمه ای است که بدون ماسک و دستکش در حال جابحا کردن بیماران کرونایی و مشکوک به کرونا  است!

گلایه مختص راننده آمبولانسی است که باید با هزینه شخصی و هزار گرفتاری مواد شوینده فراهم کند و آمبولانس و برانکار را ضد عفونی کند!

شما وزیر این مملکت هستید و باید به جای گلایه پیشگیری و پیش بینی می کردید و الان هم محکوم به ارائه راهکار و چاره هستید! شما به جای گلایه باید آن قدر در مقابل درب عدلیه بایستید تا آن فردی که به فرموده شما 200 میلیون ماسک احتکار کرده از چهار سوی شهر آویزان شود و یا فرد محتکر مواد شوینده در حوضی از این مواد خفه شود! 

شاید این احکام برای من نویسنده خیالات باشد ولی یادمان باشد شما وزیر بهداشت این مملکت هستید و گلایه شما دردی از آلام این مردم کم نخواهد کرد چرا که دایی ادریس و گلدس خاله هم قادرند علاوه بر گلایه ، نفرین هم کنند و فحش هم بدهند! ولی همه می دانند با گلایه و نفرین آنها آب از آب تکان نخواهد خورد! به هوش باشیم...

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.