1394-05-11 19:58
2350
1
18413
یادداشتی از محسن رایجی:

شهدای غواص آمده اند که راه را به ما نشان دهند / انتقاد از کنسرت تک خوانی در گرگان

یادم هست در زمان اجرای موسیقی فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در بین دختر و پسرها مسئول فرهنگ و ارشاد وقت گفته بود:«من باید برای اینکه پیش شما ها بیایم و دفاع از موسیقی و دفاع از اجرای آن کنم به بعضی از مسئولین جواب پس بدهم...

به گزارش گلستان ما ؛ محسن رایجی فعال فرهنگی اجتماعی گلستانی طی مطلبی نوشت: "دیروز بود که شنیدم کاروان دردانه های شهدای غواص قرار است چند روز دیگر به منطقه گمیشان در استان ما تشییع شوند و از آنجا آغاز سفر معنوی را شروع کنند.

شهدایی که شاید ما لیاقت نداشتیم امسال به حضورشان در مناطق جنوب رهسپار شویم ولی آنها برای بیدار کردن ما از جنوب کشورمان تا شمال یک نفس دویدند تا دوباره برای عطر دل انگیزشان را در جامعه بپیچانند و فضای شهرمان را از این غریبی و غربت دربیاورند و در یک کلام ؛ آنها دیدند که ما راه را گم کرده ایم و آمده اند راه را خودشان نشان دهند و جوانان اعم از دختر و پسر را از شهید شدن در این جنگ ناجوانمردانه نرم نجات دهند.

و در اینجاست که به فرموده سید شهیدان اهل قلم پی می بریم که گفتند؛ شاید جنگ خاتمه یافته باشد، اما مبارزه پایان نخواهد یافت و چه افتخار بس بزرگی برای مردمان گمیشان که شهدا اول آنجا را انتخاب کردند.

شهدایی که کارشان فقط انقلاب کردن و جنگیدن است. یک روز برای دین و خاک و ناموس و امروز برای منقلب کردن دل ها و جامعه. شهدایی که از دل زمین بیرون آمدند تا تشعشع وجودشان خورشید را خجل و به ملائک فخر بفروشند و اهل زمین را به آسمانیان روسپید نشان دهند.

و کاش مسئولین ما که خود را نماینده یک جامعه اسلامی میدانند این چیزها را بفهمند وکمی به خود آیند.

کسانی که جنایتکاری بنام فابیوس را به ایران دعوت کرده و فرش قرمز برای آن پهن کردند. شخصی که در بحبوحه جنگ و در زمان نیاز مبرم ایران به خون، این سیاستمدار کثیف خون های آلوده به ایدز از جوانان همجنسگرا را به ایران تحویل داد و هزاران نفر را آلوده به ویروس ایدز کرد.

خون هایی که برای کمبود آن به علت جنگ تحمیلی خواستار شده بودیم ولی بجای آن ایدز سوغات آوردند و عذرخواهی ای هم نکردند. و امروز هم مسئولین دوباره این شخصیت را دوباره با آغوش گرم و خنده های ظریف پذیرا شدند و دوباره سوغاتی از او بگیرند ولی این دفعه معلوم نیست که برای چند میلیون نفر و چه چیزی برای ما سوغاتی آورده است.

و بدتر از تمام اینها دعوت از یک خواننده زن برای اجرای کنسرت به گرگان است که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد که بیشتر به وزارت .... شبیه تر است این تک خوانی ها مجوز پیدا کرده است و فضای جامعه اسلامی را به سمت و سوی غرب می کشانند که مسئولان فرهنگ و ارشاد استان ما هم کمی از آنها ندارند و احتمالا جای بسی خوشحالی برای آقایان در فرهنگ و ارشاد و هم نظراتشان می باشد.

شخصی که طبق آمار بدست رسیده هزینه موسیقی در استان بیشتر از هزینه های قرآنی بوده و اینگونه دارد فرهنگ را درست می کند. یادم هست در زمان اجرای موسیقی فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در بین دختر و پسرها مسئول فرهنگ و ارشاد وقت گفته بود:«من باید برای اینکه پیش شما ها بیایم و دفاع از موسیقی و دفاع از اجرای آن کنم به بعضی از مسئولین جواب پس بدهم و برای اینکه عده ای را به سمت نظام بکشانم به این سمت و سو باید گرایش پیدا کنیم!!»

آقایان محترم! مسئولین با شما هم عقیده اند، اما شما  باید در برابر این دردانه ها که از جان و مال و ناموس این وطن مانند امام حسین (ع) گذشتند تا مملکت اسلامی از بین نرود جوابگو باشید. همانهایی که تا چند روز آینده در استان ما می آیند و زنده و نظاره گر اعمال تمام ماها هستند(البته اگر اعتقاد به زنده بودن شهدا در افکار بعضی ها باشد!)

مسلما هیچ جوان مسلمانی از شما نخواهد گذشت تا وقتی که اینگونه پیش بروید و رفتار کنید. و منظورم صرفا شما نیستید بلکه تمام افرادی است چه اصولگرا هستند و چه اصلاح طلب و چه مشارکتی هستند و یا حزب های دیگر که اگر پا از مسیر انقلاب کج بگذارند باید جوابگوی خدا باشند و همینطور شهدا و مردم.

و در آخر باید متشکر و قدردان مادران این شهدای عزیز بود و واقعا این مادران از عمق وجود سوختند تا این بزرگواران را با نان حلال و تربیت اسلامی بزرگ کنند و مشقت بکشند و بعد سوختن و تکه تکه شدن بچه هایشان را دیدند و باز هم خدا راضی نشد اجرشان را کامل نکند و این شهدا را  بعد از سالها به مادرانشان تحویل داد که کسی این دردها و صبر ها و رنج ها  را نمیفهمد جز مادر یک مفقود الاثر که بعد از سالها برایش از پسر جوان و رشیدش که آرزوی داماد شدنش را داشت فقط چند تکه استخوان آوردند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.