1394-08-06 16:31
1283
1
22720
یادداشتی به قلم ماریه البرزی؛

دینداری از نوع صادق زیباکلام

ماریه البرزی یکی از فعالان عرصه رسانه در استان گلستان نسبت به پست تلگرامی صادق زیباکلام واکنش نشان داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، 25 مهر جاری همزمان با سوم محرم بود که صادق زیباکلام «هم او که معتقد است ایران مدیون چکمه رضاخان است اما مدام مورد تمجید برخی تشکل ها و احزاب مدعی پیرو خط امام (ره) قرار می گیرد، هم او که اسرائیل را به رسمیت می‎شناسد و همواره توسط احزابی که اصولگرایان را افراطیان همصدا با رژیم صهیونیستی می‎خوانند مورد تفقد قرار می‎گیرد، هم او که اسیدپاشی در اصفهان را با قتل‎های زنجیره‎ای مقایسه کرده و آن را به نیروهای مذهبی نسبت می‎دهد و در لطایف الحیلی از عدم اخلاق‎گرایی این نیروها دم می‎زند، هم او که معتقد است برنامه اتمی ایران بیشتر از جنگ هشت ساله به کشور ضربه زده و کسی نفهمید چرا در غائله کردستان که ربوده شده بود آزاد شد و کجای جغرافیای دفاع مقدس از قبل و بعد آن گرفته تا اکنون و همیشه نقش دارد، و هم او که والده گرامی‎اش برای هدایت و دینداری وی دعا می‎کند» به دعوت تشکل انجمن اسلامی دانشگاه گلستان مهمان این دانشگاه شد.

وی در این مراسم، تقریبا در اواخر سخنرانی‎اش، از پایان شعار مرگ بر آمریکا سخن گفت که موجب تحریک حضار به کف زدن شد در همین حین لبخندی ملیح بر لبان وی نشست که ناگهان صدای صلوات جمعی به مخالفت بلند شد، در همین حین صادق زیباکلام از طرفداران خود خواست به حرمت محرم کف نزنند البته شاید شرم و یا چیز دیگری مانع از آن شد که این درخواست سِرِه خود را واضح و مستقیم مطرح کند! از همین رو جمله «من دین و ایمون درست و حسابی ندارم» را چاشنی ابتدایی درخواست خود قرار داد.

وی البته مخالفان خود را نیز بی‎بهره نگذاشت و بلافاصله گفت: شما! صلواتیست‎ها! (از بی‎حرمتی به دعای درورد بر پیامبر گرامی اسلام و خاندان اطهرش که بگذریم سریعا به بی‎حرمتی به مهمانان برنامه می‎رسیم که)-صادق زیباکلام خطاب به آن‎ها ادامه داد: همین که انجمن اسلامی شما را به مجلس خود راه داد. (حتم دارم که حدیث مفصل را از همین مجمل می‎توان خواند) اما وی ادامه داد: شما نیز ما را به نماز جمعه‎هایتان راه بدهید!!

بی‎شک هیچ شخصی نمی‎تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی وی را از ورود به مصلی و برپا داشتن فریضه زیبای نماز جمعه باز دارد این را دست کم نمازگزارانی که با کفش در نمازجمعه تاریخی سال 88 به نماز ایستادند گواهی خواهند داد.

این ادعا را کسی نمی کند مگر شبکه‎های وهابی-بهایی معاندی که وحدت را در جمهوری اسلامی مرکز سیبل خود قرار داده‎اند، جمله وحدت ستیز دیگر صادق زیباکلام نیز زمانی جاری شد که گروه تکفیری داعش را که اهل سنت نیز آنان را کافر و غیرمسلمان می‎دانند را گروه ضد شیعی معرفی کرد.

با احتساب به این سخنان وحدت‎ستیز و گهربار، بی‎تردید اگر درخواست وی از راه دادن در نمازجمعه سخنرانی در میان خطبه‎هاست! که یا طنازیست و یا این وسط ها کاسه‎ای زیر نیم کاسه‎ای پنهان گشته است.

حتی تصور اینکه یک فرد تحصیلکرده به بهای وحدت ستیزی، جلوگیری از پیشرفت و تعالی نظام و تشویش اذهان عمومی بخواهد در کانون توجهات قرار بگیرد هم ترسناک است.

صادقا! می خور و رندی کن و خوش باش ولی             دام تزویر مکن «چون دگران قرآن را»

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

بسیجی

خیلی جالب جواب ایشون رو دادین عالی بود.مخصوصا شعر آخر حافظ که نوشته شد صادقا.آدم یاد جنگ صفین میفته. اونجایی که قرآن رو بر سر نیزه کردن.

0
0
پاسخ
1394-08-06 19:36

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.