1398-08-04 11:50
1037
0
66051
به قلم رشید خرمالی

دوباره گنبد

بیاییم همه ما در این دوران حساس و سخت اقتصادی و معیشتی یک بار دیگر به شهرمان گنبدکاووس فکر کنیم و نقشه راهی برای تولد دوباره آن ترسیم و با همکاری و همدلی یکدیگر کوه مصائب را ذوب نماییم.

به گزارش گلستان ما ؛ رشید خرمالی از مدیران پرتلاش گنبد کاووس در یادداشتی نوشت :

 

سوالی که در ذهن خیلی از همشهریان و اهالی گنبدکاووس وجود دارد اینست که چرا این شهرستان با این همه ظرفیت های طبیعی و سرمایه های انسانی و امکانات بالقوه نتوانسته به جایگاه خود برسد .

 

زمانی مشکل شهرمان قرار داشتن در منتهی الیه استانی بود که از رامسر شروع و به گنبد و کلاله و مراوه ختم می شد ، تلقی بر این بود که گستردگی جغرافیایی و تفاوت های ایدئولوژیکی  باعث نرسیدن بودجه و  عقب ماندگی این نقطه شده است.

 

اما از سال ۷۶ گلستان تاسیس شد و گنبد کاووس به مرکز استان نزدیکتر شد اما آیا  شهرمان توانسته عقب ماندگی ها را جبران نماید البته تلاش هایی در سالهای گذشته و دور شده است و نمی توان منکر پیشرفت ها شد اما بواقع جایگاه گنبدکاووس این است که امروز می بینیم؟

 

نگارنده اعتقاد دارد فرصتهای پیش رو برای تولد دوباره گنبد زیاد است فقط باید با هم افزایی ، وحدت ، همدلی ، گفت و گو ، مشارکت دادن شهروندان در امورات شان ، رفتن بین مردم و شنیدن مشکلات شان ، حرکت در چهارچوب شرع و قانون و پرهیز از نگاه قومیتی تولید فرصت کرد.

 

جشنواره اقوام ایران زمین که در سالهای گذشته در گنبد کاووس برگزار شده فرصتی برای معرفی شهرمان در ابعاد ملی و بین المللی شده هر چند حضور سفیران ورزشی شهرمان در عرصه های جهانی همچون سردار آزمون و فرهاد قائمی پیشتر نام گنبد را بر زبانها انداخته است.

 

وجود کارخانجات و صنایع بزرگ و کوچک در گنبدکاووس می تواند بسترساز اشتغال و تولید ملی شود به شرطی که صنایع تبدیلی را نیز در کنار آن آورده و از خام فروشی جلوگیری کنیم ، همچنین ارتباط ریلی با کشورهای حوزه cis نیز از طریق اینچه برون می تواند بر حجم صادرات ما بیفزاید.

 

منطقه آزاد اینچه برون و احداث بندر خشک دو طرح بزرگ منطقه گنبد کاووس هستند که در صورت پیگیری و تلاش برای تحقق آن می تواند رونق و تحول مردمان این نقطه را فراهم سازد.

 

بیاییم همه ما در این دوران حساس و سخت اقتصادی و معیشتی یک بار دیگر به شهرمان گنبدکاووس فکر کنیم و نقشه راهی برای تولد دوباره آن ترسیم و با همکاری و همدلی یکدیگر کوه مصائب را ذوب نماییم.

 

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.