1394-11-11 16:30
1320
0
26872
یادداشت؛

تمکین به رای شورای نگهبان به شرط چاقو !

برخی تمکین به رای شورای نگهبان را به شرط چاقو و تایید خود می پذیرند و اینگونه مهر ولایتمداری بر خود می زنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسپین از علی آباد کتول، بدون تردید همگان شنیده اند داستان امام علی(ع) و زره ایشان را که در دستان مرد مسیحی مشاهده شد و بعد از آنکه قاضی شاهدی از حضرت بر مدعایشان طلب نمود به آن علت که امام شاهدی نداشتند قاضی به نفع فرد مسیحی حکم نمود.

غرض از این گریز موکد ساختن این مهم بود که حتی اولیای الهی که ازهرخطا و اشتباه و کذبی پاک و مبرا بوده اند نیز به احکام و قواعد پایبند بوده و از جایگاه پرمنزلتشان به سود شخصی سوءاستفاده نمی کردند.امیرالمومنین با آن چنان جایگاه و مقام رفیعی، خود درخواست قضاوتی عادلانه بدون در نظر گرفتن مقام و منسبشان را داشتند؛ لیک این روزها برخی از دوستان بدون هیچ سند و مدرکی شورای نگهبان کشور را زیر سوال برده و متهم میسازند آیا آنها خود را برتر از معصومان پنداشته؟و اگر تنها به دنبال مطالبه حقوق قانونی خویش میباشند به چه سان خود به راحتی عدالت را پایمال نموده و دعاوی کاذب خود را چون پتکی برسر این شورا فرو می آرند؟ این چنین به نظر میرسد که این افراد بیشتر به دنبال افتراق هستند تا اثبات،شورای نگهبان بهانه ای  است برای زیرسوال بردن جمهوری مقدس اسلامی.

برخی که خود را دوست و یاور انقلاب قلمداد مینمایند و مدعی آناند که با نظام مساله و مشکلی ندارند درعین حال اینگونه بیان می دارند که شورای نگهبان عملکردی جناحی دارد می بایست خاطر نشان کرد بیان اینگونه سخنان آن هم استوار بر تهی سند و مدرکی خود شاهدی بر مخالفت با اصل نظام و متهم ساختن بی رحمانه آن به دیکتاتوری است. آیا در مسلک آقایان این چنین است که در مقابل هر مخالفتی موضع تهاجمی به خود باید گرفت و جملگی اصول را زیر سوال برد؟

نیک است متذکر گشت قرار بر این نیست که پذیرش امور به شرط چاقو و جلب رضایت ایشان باشد و همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند:این نظام نیز همانند همه جریان ها شاهد ریزش ها و رویش ها است. ادعای این افراد که نام مدافعان و دلسوزان نظام را به یدک میکشندادعایی پوشالی است و با چنین بیاناتی خنجر عداوتشان را از پشت به پیکره این انقلاب فرو می آورند و فاقد هر گونه التزام عملی می باشند.

آنچه در گذشته رخ داده و اینکه بعضی از افراد افعال پیشین خود را به نام خدمت به انقلاب به رخ کشیده و در بوق و کرنا میسازند میبایست این سخن امام راحل را که ملاک حال فعلی افراد است را یادآور شد. و همچنین چه بسا نیک است که تنها به تواتمندی های خود متکی بوده و نان بازوی خود را بخورند تا نان به نام پدر؛گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر پسر چه حاصل؟

همواره باید به خاطر داشت که در همه حال و زمان می بایست انقلابی بود نه به تنها خیر و مصلحت خویش و در یک جمله زگهواره تا گور باید انقلابی بود.

امام خمینی(ره):تمکین نکردن به نظر شورای نکهبان مخالفت با اسلام است.

یادداشت: امینی – دانشجوی کارشناسی ارشد

انتهای پیام/ 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.