1394-04-29 10:59
1635
0
17831
مروری بر سخنان مقام معظم رهبری در روز عید فطر؛

تاکید بر استکبار ستیزی و عدم عقب نشینی از مواضع نظام

سخنان اخیر رهبری در نماز عید فطر مانند همیشه دارای نکات ارزشمند و هدایت کننده بود. وی در این بیانات که می توان به اولین بیانات بعد تفاهم اشاره کرد. بار دیگر نشان دادند که مبانی نظام قابل عقب نشینی نبوده و ربطی به مذاکرات نخواهد داشت تا برخی خیال واهی نکنند حال که تفاهم شد از مواضع هم عقب نشینی می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، در ابتدا بیانات رهبری ازخصوصیات ملتی گفتندکه با روزه گرفتن و عبادت کردن ماه مبارک رمضان را سپری کردند.”یعنی ملتی ثابت قدم در اعتقاداتشان”

از سویی رمضان نماد مقاومت است.ایشان با این سخن قدرت مردم را نشان دادند .“یعنی هویت مردمی که آمریکایی ها روبرویشان ایستادند.”

ایشان پیش از این در سخنانشان با بیان استکبار ستیزی این کلید واژه را در کنار مقاومت قرار داده اند و در این بیانات به هیچ وجه نتیجه مذاکرات محور قرار نگرفته و در این قضیه بر روند قانونی آن تاکید بسیاری دارند.

این موضوع اشاره به این دارد که چه از سوی جریان موافق و چه جریان مخالف زود تصمیم گیرنده! باید از فضای احساسی و تصمیم گیری شتاب زده پرهیز شود.

ایشان با محفوظ دانستن اجر مذاکره کنندگان گره محکمی بر مفاهیم همدلی و همزبانی دولت با مردم زدند و با اشاره به جنایات فراموش نشدنی آمریکا به عنوان صدر اول استکبار، به وحدت و همدلی و نقطه مشترک بین جریانات مختلف تاکیدکردند و این یعنی اینکه فریادهایمان را برسر دشمن بزنیم.

در جایی دیگر با اشاره به شعارهای مرگ بر امریکا و اسرائیل ، از دیگر خصوصیات ملت می گویند که عقب نشینی بر سر مواضع نظام نخواهند داشت.

این مسئله اشاره به سوال دانشجو در دیدار اخیر دانشجویان با رهبری دارد که رهبری امریکا را اتم استکبار و مذاکره در اصل مبانی نظام را تسلیم می دانند و با بیان اینکه دشمنان باید آرزوی تسلیم ایران را در خواب ببینید سخنان اخیر امریکایی ها که احساس می کنند در مذاکرات ایران را شکست داده اند را یادآور می شوند.

از دیگر موارد قابل تامل در سخنان رهبر معظم انقلاب می توان به اینکه مسئولین ذیربط مصالح نظام را در نظر بگیرند و در پیش خدا سربلند باشند نیز اشاره کرد و نتیجه گرفت که مسئولین در این مسیر از فشارهای جریانهای خاص و افراد سو استفاده گر که میخواهند به هدفشان برسند نترسند و رضای خدا و مصلحت مردم را لحاظ کنند و از فضای احساسی عده ای از مردم نهراسند “یعنی خدا را ناظر بر اعمال خود بدانید نه مردم را”

همچنین مصالح حزبی و گروهی خود را در نظر نگرفته و در پیشگاه خدا خود را مسئول بدانند.

چند نکته در واکاویی بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر

۱) بیان موضع قدرت ملت ایران

ابتدا بیان موضع قدرت ملت ایران ، سپس بیان موضع ضعف روئسای جمهور آمریکا، تلنگر جهت بیداری فعلی اوباما با نگاه به تاریخ گذشتگان پیش از خود و در آخر نتیجه گیری از ادعاهای پوچ و لاف زنی او که ما می توانیم چنین کنیم و چنان کنیم.

۲) جنگ طلب نبودن رهبری ایران در هر شرایطی

بعضی از افراد احساس میکنند رهبری با جنگیدن موافق است.که ایشان در این بیانات در پاسخ به اوباما که میگوید “از جنگ استقبال میکند” فرمودند:” ما از جنگ استقبال نمیکنیم و به آن مبادرت هم نمی ورزیم ولی اگر مصلحت به جنگیدن باشد آنکه شکست میخورد آمریکاست”

ایشان با این سخن موضع وحشی گری و جنگ طلبی در سخن اوباما را بیشتر نشان دادند و این بیان یعنی عین استکبار ستیزی

۳) بعضی از مردم ـ‌ در فضای مجازی بیشتر اتفاق افتاده که ـ این تفاهم اولیه را مبنی بر دوستی ایران و امریکا می دانند.

سخن رهبری در اینباره که ایران ۱۸۰درجه با امریکا اختلاف نظر دارد را در پاسخ به این افراد می توان قلمداد کرد. اینکه نمشودکه یکی از اهداف اصلی انقلاب که استکبار ستیزی ودفاع ازمظلومانست فراموش شود واین بیان اشاره دارد که ما با امریکا دوستی نداریم.

باارائه برجام به شورای امنیت توسط دولت یعنی پذیرفتن تفاهم نامه و تبدیل شدن به تعهدات بین الملی برای ایران،حال مسیر قانونی در داخل کشور که رهبری بر آن اشاره داشتندکه باید به تصویب برسد کجای این روند است؟!!

این سوالی است که که پاسخ به آن از سوی دولت، بخشی دیگر از حق این ملت را در جریان حصول نتیجه مذاکرات مشخص می کند.

نویسنده: محسن نادران

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.