1394-11-09 20:03
1491
0
26782
دولت و مسوولین بدانند؛

باید به موقع و به اندازه اقدام کرد

 نقشه های شومی که قرار بوده است با سوار شدن بر موجِ پست و بی ارتفاع برجام، حملات ناجوانمردانه ای را علیه شورای نگهبان و ولایت فقیه تدارک دیده، اذهان مردم را از مشکلات اساسی منحرف کرده، با نفوذ دادن چهره ها و عناصر نفوذی خود، عنانِ اختیارِ نظامِ بناشده بر خون صدها هزار شهید را در اختیار گیرند.

به گزارش گلستان ما به نقل از 8 دی، به موقع و به اندازه عمل کردن ، از ویژگیهای بارز یک اقدام خوب و اثرگذارِ بصیرتی است. این ویژگی را امام خامنه ای در توصیف و تمجید از اقدام پاسداران نیروی دریایی سپاه پاسداران در دستگیری تفنگداران آمریکایی فرمودند. معظم له پیش از این در سال 89 و در جمع بسیجیان نیز همین ویژگی را برای یک اقدام بصیرتی خوب تبیین فرموده بودند.

آنگاه که برخی خواص ، به موقع وارد صحنه نشده ، به موقع اقدام نکردند و آن هزینه های بسیار گزاف در فتنه 88 بر جمهوری اسلامی تحمیل شد. اقدام اگر بیش از اندازه هم که باشد موجبات بهانه دادن به دشمن را نیز فراهم می سازد مانند آنچه را رهبرمعظم در فرمایشات اخیرشان داشتند.

شاید اگر دستگاه سیاست خارجه، آنجاهایی که دشمن فریبکار، چه در پروسه مذاکرات و چه بعد از توافق نهایی ، با مواضع خصمانه خود، اصل توافق را به نوعی پیچاند و سعی در تحمیق طرف مقابل داشته و دارد، به موقع و به اندازه وارد عمل و اتخاذ موضع می شد، الان اقتداری ایرانی انقلابی در انبان سیاست خارجه وجود می داشت.

اگر در قضایایی مانند اقدام تروریستی ضاحیه لبنان ، کشتار منا و موذی گریهای طرف سعودی بعد از آن فاجعه نسبت به مسوولین تراز اول دولتی، مواضع خصمانه مسوولین 5+1 در جریان مذاکره ، اقدامات موذیانه ترکیه در بسط و حمایت از تروریستم در منطقه و مواردی از این قبیل به موقع عمل می شد ، الان وضعیت بسیار فاخرتری را شاهد بودیم.

شاید اگر لاریجانی و مدلِ ریاستش بر مجلس، به جای اقدام به موقع و به اندازه ، آنطور بیش از اندازه و به طرز عجیبی ، ظرف 15 دقیقه، ماحصل هزاران ساعت-نفر مذاکرات ایران و 5+1 را تصویب نمی کرد، الان پارلمان استکبار ، جسورانه تحریم های ظالمانه جدیدی را علیه ایران وضع نمی کرد.

شاید اگر دستگاه قضا و سران قوا می توانستند در برخورد با مفاسد اقتصادی ، دانه درشتها و آقازاده های سرگشاده ، اقدام به موقع و به اندازه متناسب با جرمها و مفاسد بزرگشان داشته باشند ، فضای بهتری را شاهد بودیم.

نویسنده این سطور خود و از نزدیک شاهد فتنه و واقعه تلخ شنبه 30 خرداد 88 ( بنانهاده شده توسط مجمع روحانیون مبارز) در میدان انقلاب و ابتدای خیابان آزادی بود. اگر نیروی انتظامی ، به موقع و دقایقی زودتر ( به موقع) وارد عمل می شد و اجازه شکل گیری تجمعات چندده نفره را به فتنه گرانی که خود را لابلای مردم عادی جا کرده بودند نمی داد، هزینه های بعدی بسیار کمتر می شد. ( البته این اقدام به موقع در 25 بهمن 89 به خوبی انجام شد)

شاید اگر از سوی خواصِّ وقت، اقدام به موقعی در اوائل انقلاب در گرگان انجام می گرفت شاهد موج سواری برخی آقایان نبودیم ( آقایانی که در 5آذر گرگان، هیچ حضوری نداشتند و بعدا مواضع حمایتی از بنی صدر و ضد بهشتی شان رو آمد و دیدیم که چگونه در دوم خرداد و در فتنه 88 ، مواضعشان با رهبری و انقلاب زاویه های اساسی داشت) و اگر به موقع، انقلابی ها وارد عمل می شدند، نمی دیدیم که فلان فتنه گرِ حاضر در خانه های تیمی منافقین ، عمروعاص وار صاحب تریبون گردد و نتواند پاسخگوی سابقه ضدانقلابی خویش گردد.

اقدامات رهبری انقلاب از این حیث، اما همیشه ستایشگرانه و پندآموز بوده است. امام خمینی (ره) نتایج شیرین اقدامات به موقعشان را به کام ملت انقلابی می چشاندند.  ورود به موقع به ایران (12بهمن)، دستور به موقع برای لغو حکومت نظامی (21بهمن) ، حکم به موقع عزل منتظری، حکم ارتداد و اعدام سلمان رشدی، اعلام روز جهانی قدس و مواردی از این دست را از مصادیق برجسته اقدامات به موقع و به اندازه امام راحل دانست.

امام خامنه ای (مدظله) نیز با همان مشی، کشتی انقلاب را از طوفانها و ابتلائات و فتنه های داخلی و خارجی عبور داده اند. نوعِ مواجهه با افراطیهای دوم خردادی و مجلس ششم ، خطبه های نماز جمعه 29 خرداد 88 ، مدیریت فتنه همان سال ، حمایتهای معنوی و پیامبرگونه از خط مقاومت در منطقه و مبارزه با خط سازش و استکبار، فراهم آوردن و تاکید بر رشد ایران در مسیرهای علمی و فناوری می توانند به عنوان مصادیق برجسته اقدام به موقع و به اندازه معظم له برشمرد.

امت امام و مردم انقلابی نیز به تبع امامان خویش ، لبیک های به موقع و به اندازه در همه عرصه ها داشته اند. این بصیرتها و اقدامهای به موقع ملت بوده است تا دشمن را ناکامِ بزرگ در مواجهه با انقلاب لقب داده باشد. حضور پرشور و ایثارگرانه در هشت سال دفاع مقدس، حضور همیشگی در پای صندوقهای رای ، راه پیماییهای روز قدس و 22بهمن ، مقاومت در مقابل سیاستهای اقتصادی دشمن مانند تحریم، حمایتهای جانانه از سیاستهای هسته ای نظام و دانشمندان اتمی کشورشان و حضور معنادار و تبری جویانه از سران فتنه در هشتم و نهم دی سال 88 از برجسته ترین اقدامهای به موقع مردم بوده است.

همین مردم بار دیگر با حضور پرشور خود ، هم در راهپیمایی 22بهمنِ امسال و هم انتخابات 7اسفند، به موقع نقشه های شوم دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی را نقش برآب خواهند کرد. نقشه های شومی که قرار بوده است با سوار شدن بر موجِ پست و بی ارتفاع برجام، حملات ناجوانمردانه ای را علیه شورای نگهبان و ولایت فقیه تدارک دیده، اذهان مردم را از مشکلات اساسی منحرف کرده، با نفوذ دادن چهره ها و عناصر نفوذی خود، عنانِ اختیارِ نظامِ بناشده بر خون صدها هزار شهید را در اختیار گیرند.

اما همان گونه که خرمهشر را خدا آزاد کرد، خدای شنهای طبس و خدای آبهای خلیج فارس آمریکایی ها را زبون ساخت، همان گونه که 175 غواصِ دست بسته شهید را به یاری مردم محاصره شده در تحریم فرستاد، این بار هم به فضل خدا تیرِ بدخواهان و دشمنان خارجی و فتنه جویانِ سرگشاده نویسِ داخلی به سنگ خورده، 22بهمن و 7اسفند پیش رو ، مایه عزت و اقتدار و آبروی نظام و انقلاب خواهد شد انشاء الله.همان گونه که فرمود: و مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.