1394-05-14 11:19
2343
5
18550
یادداشت روز:

بالاخره مقصر اصلی عقب ماندگی گلستان مشخص شد / آیا کرامت گلستانیها درسفر اخیر دولتمردان به استان حفظ شد؟

استاندار گلستان طی سخنانی گفت که نام استان گلستان باعث شده تا استان ما از قاعده محرومیت ها خارج شود و نتوانیم از آن دفاع بکنیم.

به گزارش گلستان ما ؛ طی چند روز گذشته که دولتمردان تدبیر و امید پایشان به استان باز  و فضای استان به حضور آنها معطر شد و دستاوردهای سفر نیز آنقدر پربار بود که نمی توان طی یک روز آنها را جمع بندی کرد ، مسائل زیادی در مورد محرومیت استان گلستان بیان شد.

آنچیزی که همه مدیران ، نمایندگان مجلس ، استاندار ، نماینده ولی فقیه و اکثر کارشناسان در این سفر برای دولتمردان تدبیر و امید توضیح دادند محرومیت گلستان در لوای چهره سرسبز آن بود.

در این میان اما واکنش معاون اول رئیس جمهور و وزرا هم جالب بود .

اسحق جهانگیری معاون اول دولت تدبیر و امید در حالیکه استان گلستان را با سیستان و بلوچستان مقایسه کرد ،گفت: من که باور نمی کنم استان گلستان استان محرومی باشد و اگر واقعا این استان محروم است مدیران آن مشکل دارند

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم سربسته در جلسه ای که به خبرنگاران گفته شد چیزی ننویسند ، خودمانی اعلام کرد که کسی در این ادارات وسازمانهای ما دلسوزانه کار نمی کند و برای پیشرفت و توسعه وقت نمی گذارد و برای اینکه به در بگوید تا دیوار بشنود گفت که در تهران من اوایل چند جا بازدید رفتم دیدم هر کسی سرش توی کار خودش است .

ربیعی خوشبختی را اینطور تعریف کرد که همه در کنار هم به یک تعامل اجتماعی برسند که احساس رضایت از وضع موجود بکنند یعنی اینکه اگه پول نداشتی بخوری حداقل دل شادی داشته باشی تا رضایت قلبی حاصل شود.

دکتر ابتکار رئیس سازمان محیط زیست یا همان بانوی سبز ایران را می شناسید ، ایشان هم یک سال پس از سفر رئیس جمهور به گلستان در خصوص مصوبه اصلی شفر یعنی طرح گردشگری آشوراده افاضه فرمودند که هنوز اول راه هستیم و زیاد دلتان را به این پروژه خوش نکنید .

وی در خصوص اینکه مطالبی در خصوص موافقت شما با این پروژه گفته شده تصریح کرد: مطالب زیادی از من در جاهای مختلف نقل می شود اما باور نکنید .

81708313-70076003

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز که این روزها حمایت قاطعی از تیم هسته ای و دولتمردان تدبیر و امید دارد کم کم زبان به انتقاد از دولت گشوده و گفته است : کشاورزی ما قبلا بهتر بوده چون هم مدیریت می شده و هم سرمایه گذاری اما الان نه تنها وضعیت بهتر نشده بلکه بدتر شده است .

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه تحولی در استان دیده نشده افزود: آقای جهانگیری کار آشوراده را تمام کند و به قال و قیل های دیگران توجه نکند چون که مردم در این زمینه اظطراب و نگرانی دارند و خواهان این هستند که این پروژه هر چه زودتر اجرایی شود.

اما دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان که معاون اول رئیس جمهور دیشب برای وی اظهار نگرانی از وضعیت سلامتی اش کرده بود ،  در جمع بندی که از سفر اخیر داشت نهایتا مقصر همه محرومیت ها و عوامل را گردن نام استان" گلستان" انداخت و گفت : نام استان ما باعث شده تا از قاعده محرومیت جدا شویم  و نتوانیم دفاع جانانه ای بکنیم.

خب خدا را شکر که مقصر اصلی محرومیت استان پیدا شد و ما هم باید دنبال این باشیم که نام استان را عوض کنیم و در این راستا پیشنهاد می شود که بهترین نامها طی فراخوانی داده شود تا ما به دولتمردان ثابت کنیم که استان محرومی هستیم تا به ما توجه ویژه بشود.

در واقع نیاز نبود که ما آنقدر هم جلوی تهرانی ها ناله کنیم و دم از نداری بزنیم تا جایی که معاون اول رئیس جمهور بگوید که خودتان (مدیرانتان) مقصر هستند ، در واقع اقای جهانگیری اگر ریشه ای به این موضوع بنگرد شاید به موانع اصلی عدم توسعه استان برسد و واقعا برخی شخصیتها و نهادها واقعا در این عقب ماندگی سهم داشته باشند.

اگر قرار بود با این وضعیت ، منابع مالی و توجه را از دولتمردان گدایی کنیم پس کرامت مردم چه می شود و امروز تصور نادرستی که از استان گلستان در ذهن پایتخت نشینان نقش می بندد را چگونه می توان از حافظه ها پاک کرد؟

انتهای پیام /

pic-13815-1438698506

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

در پوشش خبر لطفا دقت کنید پر واضح است که مقصود ایت الله نورمفیدی که می فرمایند که کشاورزی قبلا بهتر بود زمان احمدی نژاد نیست بلکه قبل از آن است و از آن جمله که می گویند وضعیت کشاورزی الان خوب نیست انتقادی را متوجه دولت روحانی نمی کند بلکه مقصود این است که مدتی است شاید ده سال وضعیت این چنین است و دولت روحانی که ابتدای راه است باید تحول ایجاد کند گلستان ما این را به عنوان انتقاد ایشان از دولت تلقی کرده که هر شنونده با انصافی با توجه به فرمایشات حضرت آیت الله نورمفیدی و سابقه حرفهای ایشان همچین منظوری را نمی فهمد

0
0
پاسخ
1394-05-14 20:41
دوستدار گلستان

در حقیقت عدم پیشرفت گلستان را در مدیران غیر بومی آن باید جستجو کرد !! مدیرانی که دغدغه آبادانی استان را ندارند !! مگر ما فقط در گلستان طبیعت و محیط زیست داریم در استانهای دیگر خصوصاً مازندران که طبیعت بکر تری دارد مگر ما تله کابین نداریم ، آیا این همه تهرانیها سرازیر می شوند به مازندران به خاطر ویلاهای آن نیست !! شنیده ایم برای منطقه گردشگری آشوراده گلستان چرا باید مازنی ها معترض باشند ! تا کی می خواهند جلوی پیشرفت گلستان را بگیرند !! از قدیم الایام گفتند کل اگه دکتر بود سر خودش را درمان می کرد........

0
0
پاسخ
1394-05-15 05:00
شهروند

پیشنهاد نام استان:اسم با مسمای "گلیسیستان" چطوره؟

0
0
پاسخ
1394-05-15 05:27
مهدی

تعجب انگیز است یعنی می خواهید بگوید استان محرومی هستیم و احتیاج داریم دست نیاز دراز کنیم به مرکز و گدایی اعتبار کنیم با این همه منابع و ظرفیت تجربه زیستن در این استان نشان می دهد مقصر عدم توسعه استان فقدان خواست عمومی توسعه بخصوص در قشر مدیران و برنامه ریزان است که فقط به دنبال گدایی اعتبار از مرکز هستند بدون آنکه به فکر استفاده از قابلیت های استان باشند

0
0
پاسخ
1394-05-19 21:31

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.