1394-08-14 07:58
2110
0
23077
به قلم مصطفی رسولیان؛

بازخوانی 3 رویداد استکبار ستیزانه انقلاب اسلامی در 13 آبان

هرچند در سیزدهم آبان سه رویداد متفاوت در تاریخ ایران رخ داده است، اما هر سه دارای ماهیت استکبارستیزانه بوده و هر یک از این حوادث در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی و تکمیل آن نقش مهمی را ایفا کرده اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ مصطفی رسولیان بسیجی اهل قلم علی آباد کتول نوشت: تبعید امام خمینی (ره) در 13 آبان 1343 به ترکیه، کشتار دانش آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران توسط عوامل رژیم و پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران در 13 آبان 1358 سه رویداد مهمی هستند که با وجود تفاوت هایی که داشتند هر سه دارای ماهیت مبارزه با استکبار و عوامل آن بوده است و به همین دلیل این روز به عنوان " روز ملی مبارزه با استکبار" نامیده شده است.

واقعیت این است که دولتمردان امریکا با کودتای 28 مرداد 1332 و تلاش برای استیلای تمام عیار بر ایران، دوران جدیدی را در کارنامه استعماری خود آغاز نمودند که 25 سال ادامه یافت و سیاه ترین دوره های سیاسی – اجتماعی کشور ما به حساب می آید.

بی گمان وقتی مزدوران و عوامل رژیم پهلوی با خواست سران کاخ سفید در 13 آبان 1343 با یورش بیت امام (ره) و دستگیری ایشان ، آن بزرگ رهبر را به خارج از کشور تبعید نمودند، هیچ گاه فکر نمیکردند که 13 آبان 1358 فرا می رسد و ملت استکبار ستیز ایران اسلامی با فتح جاسوسخانه امریکا در تهران و تحقیق انقلاب دوم، روز مبارزه با استکبار را برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار خواهد کرد.

فتح لانه ی جاسوسی و تحولات پس از آن را می توان خشت اول مبارزه اسلامی و مردمی ایران با امریکا تلقی کرد. امام خامنه ای می فرمایند: "هیچ ملتی تا به حال مثل ملت ما، رژیم مستکبر و زورگوی امریکا را تحقیر نکرد".

در رابطه با فتح لانه جاسوسی امریکا و سیزده آبان، امام خمینی (ره) بهترین کلام ممکن را فرمودند: "روز سیزده آبان ، روز هجوم وحشیانه رژیم منحوس به دانشگاه و کشتار دسته جمعی دانشجویان عزیز ماست" ستاره ها فراگیر شدند و ماه و خورشید در کنار ستاره ها، عشق را به تماشای چشم های ما کشاندند، لانه جاسوسی ، به تاریکخانه های تاریخ پیوست و عشق در دامنه زلال آزای ایران خیمه زد تا پرواز، ارمغان همه ی پرنده ها شود.

بیش از پنجاه سال ظلم آشکار و توطئه و اخلال گری دولتمردان سلطه گر امریکا به ملت ایران باعث شده، تنفر ملت ایران از امریکا خصوصاً پس از پیروزی انقلاب اسلامی عمیق تر شود.

مسلمانان باید بدانند تا زمانی که تعادل قوا در جهان به نفع آنان بر قرار نشود. همیشه منافع بیگانان برمنافع آنان مقدم می شود و هر روز شیطان بزرگ به بهانه حفظ منافع خود، حادثه ای را به وجود می آورد.

ملت هایی که تسلیم امریکا شده اند، حال و روزشان به مراتب بدتر از آن هایی است که به قدر آن ها تسلیم نشده اند، هرکسی که بیشتر تسلیم شد، حال و روزش بدتر است.

اگر جمهوری اسلامی با امریکا پشت میز مذاکره مستقیم بنشیند، امریکایی ها خیالشان از این جهت راحت می شود که به تمام دنیا می گویند شما برای چه تلاش می کنید؟ شما ملت ایران نخواهید شد. به پای ایران نخواهید رسید . هر چه بشوید، یک ملت و یک نظام و آن شکوه و شجاعت را که پیدا نخواهید کرد. آن ها هم بالاخره مجبور شدند و آمدند پای میز مذاکره . اصولاً آدم عاقل با شیطان و شیطان صفت و شیطان پرستان پای یک میز نشستن را هم انتخاب نمی کند چه برسد که با آن ها مذاکره هم بکند.

امریکایی ها می گویند: چرا به ما شیطان بزرگ می گویید؟ شیطان یعنی چه؟ ما می گوییم شما شیطنت می کنید، شیطنت نکنید تا به شما شیطان نگوییم، خیانت می کنید، ضربه می زنید، جنایت می کنید، تکبر می کنید، حداقل 100 مورد علیه ایران اسلامی داشته اید، استکبار می کنید حال انتظار دارید که ما بگوییم چشم، بسیار خوب، ما هم مذاکره می کنیم و از تمام اصولمان می گذریم.

در پایان گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با نفوذ دشمن را یادآوری می شوم:

اینکه با مذاکره با امریکا مخالفیم علتی دارد، مذاکره ی امریکا با جمهوری اسلامی یعنی نفوذ. می خواهند راه را باز کنند برای تحمیل. در همین مذاکرات هسته ای هرجا فرصت پیدا کردند یک نفوذی کردند، الحمدالله طرف ایرانی حواسش جمع بود اما یک جاهایی بالاخره یک فرصت هایی آن ها پیدا کردند و یک حرکت مضر برای منافع ملی انجام دادند.

مذاکره با امریکا ممنوع است بخاطر مضرات بی شماری که دارد و منفعتی که اصلاً ندارد. مشکل کنونی کشور به خاطر وجود آدم های بعضاً بی خیال و یا بعضاً سهل اندیشی است که این واقعیات را نمی فهمند، البته این افراد در مقابل انبوه عظیم جمعیت انقلابی آگاه و بصیر کشور، محدود و در اقلیتند، اما فعالند.

می نویسند، می گویند، تکرار می کنند و دشمن هم به آن ها کمک می کند، حرف آخر این یادداشت را با دعای حضرت امام خمینی (ره) به پایان می رسانم: "آن هایی که خواب امریکا را می بینند خدا بیدارشان کند."

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.