1402-01-02 06:37
799
0
84168
یادداشت/ محمد دیلم‌کتولی

«امید آفرینی» در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی/ اقتدار و امنیت نتیجه «امید به آینده»

یکی از مهم‌ترین اقدامات دشمنان علیه جوامع هدف، ایجاد روحیه یأس و ناامیدی در دیگر جوامع، با تأکید مکرر بر برخی نقاط قابل‌بهبود و بزرگ جلوه دادن برخی کاستی‌ها است.

به گزارش گلستان ما، امیدواری به آینده به‌عنوان یکی‌ از مهم‌ترین بایسته‌های جوامع اسلامی و به‌ویژه‌ایران اسلامی است. یکی از مهم‌ترین اقدامات دشمنان علیه جوامع هدف، ایجاد روحیه یأس و ناامیدی در دیگر جوامع، با تأکید مکرر بر برخی نقاط قابل‌بهبود و بزرگ جلوه دادن برخی کاستی‌ها است.

 شاخص‌های محوری بیانات رهبر معظم انقلاب (اول فروردین ۱۴۰۲ حرم مطهر رضوی) درباره امیدآفرینی را باید در  محورهایی چون؛ امید و پیشرفت، امید و دشمن، اقدامات امیدبخش مسئولان، امید و رسانه، مایه‌های امید در کشور، امید و .... جستجو کرد.

در افق دید رهبر معظم انقلاب اسلامی،آینده تمدن اسلامی، آینده‌ای درخشان و باشکوه خواهد بود و ما می‌توانیم تمدّن نوین اسلامی را برپا کنیم و در حالی که « سعی دشمن ناامید کردن جوانان است و ما در مقابل باید با مسائل پرشمار امیدزا در کشور امیدآفرینی کنیم. همه این وظیفه را جدی بگیرند.»

ایشان امیدآفرینی را به معنای پنهان کردن ضعف‌ها و خودفریبی ندانستند و افزودند: «ضعف‌ها هم باید بیان شود اما در کنار آنها، باید نقاط امیدبخش و آینده و افق روشن نیز نشان داده شود و در مقابل چشم همگان قرار بگیرد»

ایران اسلامی به همه اهداف خود خواهد رسید مشروط به این که:

۱_ ایمان و اتکای به لطف و عنایت خداوند و در عین حال تلاش مجاهدانه:

« برای هر تحولی باید ضمن توسل و طلب از پروردگار، سعی و تلاش و استقامت کرد...باید با اراده قاطع، تکیه بر اعتماد به نفس ملی، امیدواری و هوشیاری، کار سنگین و دشوار تحول را آغاز و نقاط ضعف عمدتاً اقتصادی را به نقاط برجسته و درخشان تبدیل کنیم.»

۲_ شکر گذاری از خدمات خادمین مردم:

« وظیفۀ خودم می‌دانم از همه کسانی‌که برای مهار کرونا تلاش کردند صمیمانه تشکر کنم»

۳_ همراهی نکردن با دشمنان کشور و نظام و تخریب نکردن روحیه مردم.

« برخی در داخل حرف‌های دشمن را با تعبیرات دیگری بیان می‌کنندو از تغییر قانون اساسی وتغییرساختار نظام حرف می‌زنند.»

۴_ اعتقاد و ایمان کامل به قدرت داخلی و یقین به سُست بودن اراده دشمنان.

« رئیس‌جمهور آمریکا صریحا از اغتشاش‌ها پشتیبانی کرد. این اغتشاش‌‌گران درصد خیلی خیلی خیلی کم از ملت ایران بودند. هدف آن‌ها ضعیف کردن جمهوری اسلامی بود اما نظام اسلامی قوی است و بر چنین توطئه‌ای فائق آمد.»

۵_ دشمن شناسی و درک اهداف دشمن از بیان برخی واژگان در سپهر سیاسی:

منظور دشمن از واژه هایی نظیر« تحول ساختاری»، «تغییر»، «انقلاب» یا کلمات مشابه تغییر هویت جمهوری اسلامی است
 « هدف دشمن،حذف نقاط قوت کشور و نظام و فراموش شدن مسائلی است که مردم را به یاد انقلاب و اسلام ناب و انقلابی می اندازد که تکرار نام امام، مطرح شدن تعالیم امام، مسئله ولایت فقیه، ۲۲ بهمن و حضور پر شور مردم در انتخابات از جمله این موارد است.»

۶_  زمینه ساز فعال شدن جوانانِ صاحب فکر و اصحاب اندیشه و خِرد

 « طرح مسئله تحول با مردم مثل هر مسئله‌ی مهم دیگر، ضروری است چرا که اگر افکار عمومی از یک فکر و ایده استقبال نکند،آن فکر به عمل درنمی آید وبه تدریج به فراموشی سپرده می شود.»

۷_  تقویت روحیه اعتماد به نفس ملی و هوشیاری جامعه:

« پیمودن مسیر دشوار تحول، نیاز به اعتماد به نفس ملی دارد...و دومین عنصر مهم در طی کردن مسیر تحول، هوشیاری است »
۸_  شناسایی عوامل قدرت ملی و مراقبت از آنها :

 «از نقاط قوت بارز کشور ، بنیه درونی قوی و مستحکم ملت ایران است واین قوت و استحکام درونی ناشی از ایمان مردم است چرا که حتی افرادی که در ظاهر به برخی احکام اسلامی پایبندی کاملی ندارند، به خدا، قرآن و ائمه هدی ایمان دارند. »

« از نشانه های آشکار استحکام درونی ملت ایران،غلبه ملت بر زنجیره خصومت های پی در پی چند ده ساله مستکبران جهان است »

 پیشرفت های بزرگ ملت در عرصه های گوناگون نشانه های دیگری از این استحکام درونی است.»
« دیگر نقاط قوت نظام نیز از جمله جمهوریت و اسلامیت، باید تقویت شود.»

۹ _ شناسایی و تبیین نقاط ضعف کشور:
الف ) « در رأس همه نقاط ضعف، مسئله اقتصاد و سیاست‌های اقتصادی است که بسیاری از آنها میراث گذشتگان از انقلاب و برخی از آنها مربوط به پس از انقلاب است»

ب) محقق نشدن عدالت اقتصادی و
خطا بودن دادن کلید اقتصاد به دولت « دولت باید تصدی‌گری و دخالت در اقتصاد را کم، و با واگذار کردن کارها به خود مردم، بر امور نظارت و مراقبت کند »

ج) وابستگی به نفت :
« قبلاً اروپا که نفت ما را وارد می‌کرد از ما سود بیشتری می‌برد و الان هم همین‌طور است. باید به فعالیت اقتصادی غیرنفتی بپردازیم. باید بَند ناف اقتصاد را از صادرات نفت خام بِبُریم»

د) رشد اقتصادی ضعیف کشور :
«در بعضی از سالهای دهه ۹۰ رشد اقتصادی زیر یک بود و در زمان تصدی دولت فعلی نیز میزان رشد اقتصادی، بسیار پایین بود در حالی که برای بهبود اقتصاد کشور، نیازمند رشد اقتصادی سریع ومستمر هستیم که لازمه آن افزایش تولید با کمک و هدایت مردم است.»

ه) غفلت از راههای مشارکت مردم در مسائل اقتصادی

و) «افزایش تحرک در تجارت خارجی»، «تقویت شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان»، «تحول در قانون‌گذاری بر اساس سیاست‌های تقنینی»و «پرهیز از ایجاد هزینه‌های قطعی برای درآمدهای غیرقطعی در بودجه‌های سالیانه»

با این فهرست از نقاط قوت و ضعف و تبیین روشن شرایط نظام جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی با ایمان و اعتقاد کامل به آینده روشن مردم ایران وعده پیروزی بر مشکلات و رسیدن به آرمانهای اساسی را نوید دادند .

« بنده قاطعاً اعلام می‌کنم ملت ایران قوی و در حال پیشرفت و قادر به رفع عیوب خود و ایجاد تحول است.»

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.