1398-10-12 14:57
642
0
66902
یادداشت؛

اعتقاد به اجرای اقتصاد مقاومتی ، شرط اصلی نامزد اصلح این دوره مجلس

 نامزدهای مجلس شورای اسلامی در صورت جلب اعتماد مردم و گرفتن بار امانت دفاع از حقوق مردم و منتخب شدن ؛ در این شرایط سخت اقتصادی اعتقاد به اصل و اجرای این برنامه مطابق با وظیفه ریل گذاری برای دولت را دارند.

به گزارش گلستان ما، رهبری معظم انقلاب همیشه در برخی از سخنرانی های پیش از انتخابات های مختلف مجلس شورای اسلامی به بیان اهمیت آن انتخابات و وظایف مجلس منتخب مردم می پردازد از جمله در پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی فعلی که فرمودند :

مجلس ریل‌گذار حرکتِ دولت است. 

دولتها را در نظر بگیرید مثل یک قطاری که بر روی یک ریلی باید حرکت کنند ؛ این ریل را مجلس شورای اسلامی با قوانین خود می گذارد.

اگر چنانچه مجلس به دنبال رفاه مردم ، عدالت اجتماعی ، گشایش اقتصادی ، به دنبال پیشرفت علم ، پیشرفت فنّاوری ، به دنبال عزّت ملّی و استقلال ملّت باشد ، ریل‌گذاری او به سمت این هدفها خواهد بود ؛ اگر مجلس مرعوب غرب باشد، مرعوب آمریکا باشد ، دنبال حاکمیّت جریان اشرافی‌گری باشد ، ریل‌گذاری او در این جهت ها خواهد بود ؛ کشور را بدبخت خواهند کرد .

اهمّیّت مجلس اینها است ؛ اینها چیز کمی است؟

( مجتبی لشکربلوکی ، 16 نکته از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی ،۱۳۹۴ ) 

حال که نتیجه انتخاب بر اساس توجه یا عدم توجه به توصیه های حضرت آقا در انتخابات پیشین مجلس را در جامعه تجربه کرده ایم و در آستانه انتخاب مجلس آتی هستیم باید با هوشیاری ، توجه و بصیرتی بیشتر به توصیه های سکاندار انقلاب اسلامی و نخبگان دلسوز مردم توجه ویژه نماییم .

با توجه به شرایط کشور که مهمترین دغدغه مردم مساله ، اِشتغال ، مَعیشت و تورم است باید ببینیم اسلام و انقلاب مولود اسلام چه راهکاری در این حوزه برای حل مساله دارند ؟

اقتصاد مقاومتی

اقتصادی که در شرایط دشواری ، تهدید و دشمنی بتواند به اهداف خودش برسد ، اقتصادی پویا که اهداف مبنایی و تفصیلی را برای خود ترسیم کرده است .

( مجتبی لشکربلوکی چرا رهبری نام  اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل را برای سال 95 انتخاب کردند ؟ )

مکتب اقتصادی اسلام هنگامی که اجرا شود نظام اقتصادی اسلامی شکل می گیرد و نسخه معاصر آن می شود ؛ اقتصاد مقاومتی . 

سیاست های اقتصادی اسلام : 

 

1- ارزش علم 
2- ارزش کار 
3- ارزش بهره وری

بر همین اساس این دین الهی اصولی دارد و هنگامی که سیاست های فوق بخواهد اجرا گردد باید این اصول را رعایت نماید .

اصول مکتب اقتصادی اسلام : 

 

1- عدالت اقتصادی 
2- جهاد اقتصادی 
3- عزت اقتصادی 

انقلاب اسلامی این موهبت الهی به ایران زمین که تأثی گرفته از مکتب اسلام است در مبانی اقتصادی خود نیز از اسلام تأثیر پذیرفته و مبنای اقتصادی خود را اینگونه معرفی می کند.

مبنای اقتصادی انقلاب اسلامی : 

 

1- الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت 
2- جهاد اقتصادی 
3- اقتصاد مقاومتی

و پس از معرفی مبانی اقتصادی خود به ذکر اهداف این مهم پرداخته و آنان را اینگونه معرفی می نماید .

اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی : 

 

1- استقلال اقتصادی 
2- رفاه عمومی 
3- پیشرفت اقتصادی

( مجتبی لشکربلوکی . چرا حمایت از کالای ایرانی شعار سال 97 شد ؟)

پس ، اجرای اقتصاد مقاومتی ، برنامه ای که رهبری معظم از سال ۱۳۸۶ هشدار می دادند که جنگ بعدی جبهه استکبار بر علیه انقلاب اسلامی جنگ اقتصادی است و در سال ۱۳۹۱ از اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه مقابله در این جنگ یاد می کند و سال ۱۳۹۲ در غالب ۲۴ بند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را جهت اجرا به دولت ابلاغ می کند ، اگر اجرای کامل شود نتیجه آن می شود :

 

1- استقلال اقتصادی 
2- رفاه عمومی 
3- پیشرفت اقتصادی 

حال که مردم به تجربه دریافتند که کلید حل مشکلات اقتصاد در داخل کشور و تکیه به توان داخلی و استفاده از نخبگان کشور و خصوصاً جوانان ، این سرمایه های اصلی کشور مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب است ، برای برون رفت راهی جز اجرای نسخه معاصر اقتصاد اسلام که همان اقتصاد مقاومتی است ندارند.

 نامزدهای مجلس شورای اسلامی در صورت جلب اعتماد مردم و گرفتن بار امانت دفاع از حقوق مردم و منتخب شدن ؛ در این شرایط سخت اقتصادی اعتقاد به اصل و اجرای این برنامه مطابق با وظیفه ریل گذاری برای دولت را دارند.

و مردم باید هوشیارانه به این مهم در پای صندوق های رای توجه ویژه نمایند.

و مطلب آخر توجه مردم شریف ایران زمین را به برنامه اقتصادی امام زمان (عج) معطوف می نمایم :

 ایشان به عنوان امام عصر مسلمین در حکومت عدل الهی پس از قیام جهانی خود ، اوضاع اقتصادی ای رقم می زند که فقیری در سرتاسر عالم موجود نمی باشد تا مردم خمس و ذکات مال خود را به او بپردازند .

و من الله توفیق

مجتبی لشکربلوکی

مدرس انجمن اقتصاد مقاومتی ایران

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.