1394-06-01 09:03
1656
0
19380
یادداشت؛

اصحاب رسانه پیامبر می خواهند !

امروزه برای همه نقش مهم رسانه های دیجیتال به عنوان یک عنصر پیشرو در عرصه خبر و خبررسانی روشن شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، به طور قطع می توان گفت که کمتر رسانه ای وجود دارد که وابسته به جریان خاصی نباشد. و به همین ترتیب در این بین جریانی عمل کردن و وابستگی برخی رسانه ها به تفکر های سیاسی باعث می شود ، به جهت القاء ذهن مخاطب به پوشش اخبار کذب بپردازند که در طولانی مدت پیامد بی اعتمادی مردم نسبت به این ظرفیت بزرگ را به همراه دارد.

شنیده ایم که متفکر غربی می گفت اگر قرار باشد پیامبری جدیدی مبعوث شود معجزه ای که باخود می آورد، به طور قطع رسانه است.

از سویی اصلی ترین هدف رسالت پیامبران، هدایت است. حال با این حاشیه پر دردسر، اصحاب رسانه ای داریم که معجزه ای در دست خود دارند بدون آنکه پیامبری آمده باشد تا رسالت آن را برایشان تبیین کند.

حال این سوال مطرح می شود که اگر پیامبری با معجزه رسانه امروز می آمد چه  رسالتی برعهده  داشت؟ آیا رسالتی غیر از تمدن سازی  می توان در نظر گرفت؟!

پاسخ این سوال را می توان  با نگاه به  بیان رهبری دریافت که  یکی از آرمان ها را تحقق تمدن اسلامی معرفی می کند، تمدنی که تمام آن، صفر تا صد آن اسلامی باشد.

“آرمانها چه هستند؟ جزو چیزهایی که بنده اینجا یادداشت کرده‌ام به عنوان آرمانها، یکی مسئله‌ی ایجاد جامعه‌ی اسلامی و تمدّن اسلامی است؛ یعنی احیای تفکّر اسلام سیاسی؛ یک‌عدّه‌ای از قرنها پیش، سعی کردند اسلام را از زندگی، از سیاست، از مدیریّت جامعه هرچه میتوانند دور کنند و منحصرش کنند به مسائل شخصی؛ مسائل شخصی را هم یواش یواش محدود کنند به مسائل قبرستان و قبر و مجلس عقد و از این حرفها؛ نه، اسلام آمده است که «الّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله»؛(۵) فقط هم اسلام نیست؛ همه‌ی پیغمبران همین‌جورند. ادیان الهی آمده‌اند برای اینکه در جامعه پیاده بشوند، در جامعه تحقّق واقعی پیدا کنند؛ این باید اتّفاق بیفتد. یکی از مهم‌ترین آرمانها این است.۱۳۹۴/۰۴/۲۰”

به طور قطع می توان تمدن سازی را بستری برای هدایت یک جامعه اسلامی دانست، و در اشاره رهبری به بخش عملیاتی  این موضوع“سبک زندگی” که به پیشرفت و تمدن‌سازی نوین اسلامی می انجامد باید پرسید چقدر رسانه ها روی این موضوع سرمایه گذاری کردند و تاثیر گذار  بودند.رسانه های ما  کجای تمدن سازی نوین اسلامی ایستاده است؟

حال آن چه برای محقق شدن تمدن سازی نوین اسلامی مهم است، نقشه راهی است که هر رسانه متناسب با تفکرات سیاسی و اعتقادی خود باید داشته باشد و رسانه ها، چه واقع بین و چه آرمان نظر باید در تحقق این مهم بکوشند.

حرکت در مسیر تمدن بدون راهنما و پیامبر نمی شود، متاسفانه لجبازی های سیاسی رسانه های دو طیف  باعث شده تا از هدف اصلی و رسالت واقعی رسانه فاصله گرفته شود و مزاج مردم در انتخاب خبر ها تغییر کند.

در این بین باید دید نگاه مردم در رسانه ها بیشتر به کدام خبرها سمت و سو گرفته است؟ اخباری که مربوط به سبک زندگی است یا خبرهای سیاست زده که رنگ و بوی انقلابی نمی دهد؟

و مهمتر این که رسانه ها باید الگو باشند و زمینه سازی کنند تا جامعه در مسیر تمدن سازی قرار بگیرد.

امروز جوامع با رقابت با یکدیگر سعی در نفوذ تفکر به جامعه همدیگر دارند که باید رسانه ها با جریانهای متفاوت در این محور وحدت نظر داشته باشند.

“ما میتوانیم تمدّن نوین اسلامی را برپا کنیم و دنیایی بسازیم که سرشار باشد از معنویّت و با کمک معنویّت و هدایت معنویّت راه برود. ۱۳۹۲/۰۹/۱۹”

به امید تحقق تمدن نوین اسلامی

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.