1395-03-26 12:05
681
0
33631
مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی پیام نور گرگان:

آیا فرمول‎های اقتصادی غربی، امریکایی در کشور ما جواب می‎دهد؟

فرمول های اقتصادی غربی_امریکایی در کشور ما به جواب می رسد؟؟مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی پیام نور گرگان گفت:در دنیای امروز که دیگر مسائل اقتصادی سر از نا کجا آباد در آورده اند نمی شود به یک برنامه سنتی دل بست و امیدوار به حل مشکلات شد.

به گزارش گلستان ما، حمید میری، مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی پیام نور گرگان در یادداشت خود با عنوان« اندر حکایت اقتصاد مقاومتی 1»تاکید کرد: قیمت نفت، طلا ، ارز و... دیگر از روند سابق خود پیروی نمی کنند. دولت ها در سر تا سر دنیا با کسری بودجه مواجه شده اند. دنیا با کمبود منابع انرژی ، غذایی، آبی و... روبرو است.

متن کامل یاددداشت در ذیل آمده است؛

اندر حکایت اقتصاد مقاومتی 1

از بَدو خلقت بشریت برنامه ریزی با ذاتِ زندگی انسان گره خورده است. برنامه ریزی برای هزینه ، عمر و... گاه این برنامه ها تا مدتی قابلیت استفاده دارند.

زمانی فرا می رسد که دیگر نمی توان از آن برنامه برای پیشبرد اهداف سود برد ، توصیه می شود در همه ی دوره های مختلف زندگی و مسائل روز ، هر فرد و هر جامعه ای دارای دو برنامه باشد:

اگر ما در میانه زندگی و اهداف خود با برنامه اول ، به بن بست رسیدیم آیا پایان زندگیست؟

یعنی پایان حرکت و فعالیت؟!

هرگز ؛

البته که برنامه دوم هم می تواند ما را در ادامه حرکت یاری کند و چه بسا برنامه سوم. هر برنامه و نقشه راه، می تواند تا حدی از اهداف را برآورده سازد و در برآورده کردن دیگر خواسته ها ناکارآمد باشد.پس لازمه حرکت پیشرو ،داشتن برنامه هایی با یک ساختار مشخص برای مقاطع زمانی و مکانی مشخص است.

مدل سنتی دیگر جوابگوی اقتصاد کشور نیست

در دنیای امروز که دیگر مسائل اقتصادی سر از نا کجا آباد در آورده اند نمی شود به یک برنامه سنتی دل بست و امیدوار به حل مشکلات شد. قیمت نفت، طلا ، ارز و... دیگر از روند سابق خود پیروی نمی کنند. دولت ها در سر تا سر دنیا با کسری بودجه مواجه شده اند. دنیا با کمبود منابع انرژی ، غذایی، آبی و... روبرو است.

اما چاره چیست؟؟!!

آیا چشم داشتن به دنیای بیرون از کشور راه حل خوبی است؟؟

آیا فرمول های اقتصادی غربی_امریکایی در کشور ما به جواب می رسد؟؟

تا چه اندازه این راه حل ها در کشورهای مولد این نظریات توانسته مفید ظاهر شود؟؟

ادامه در اقتصاد مقاومتی 2

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.