1394-12-28 06:52
810
2
29176
واکنش جوان گلستانی به نامه سرگشاده عزت‌الله انتظامی به رئیس‌جمهور؛

آقای انتظامی، مراقب باشید نامتان با ننگ اهالی فتنه در تاریخ ثبت نشود

هنرمند با روح لطیفی که دارد احساساتش بر عقلانیت او غلبه دارد، به همین دلیل عقلانیت حکم می کند که به وادی سیاست پا ننهید و مراقب باشید که عده ای با کف و سوت شما را در این وادی پر خطر نیندازند که نامتان برای همیشه با ننگ اهالی فتنه در تاریخ ثبت شود.

به گزارش گلستان ما، یک جوان گلستانی در واکنش به تقاضا از دولت برای اجرای وعده‌های انتخاباتی و رفع حصر سران فتنه واکنش نشان داد و نوشت: مراقب باشید، عده ای با کف و سوت شما را در وادی پر خطر سیاست نیندازند که نامتان برای همیشه با ننگ اهالی فتنه در تاریخ ثبت شود.

متن نامه سرگشاده عزت‌الله انتظامی به رئیس‌جمهور

عزت‌الله انتظامی: آیا وقت آن نرسیده که به وعده رفع حصر عمل کنید؟

به نام پروردگار متعال

جناب آقای دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور محترم

با عرض سلام و ادب و احترام

چگونه می‌توان دل در گرو سربلندی میهن داشت و از لاینحل ماندن پاره‌ای مشکلات بیمناک نبود؟ و آنچه این نگرانی را افزون می‌کند، تداوم آنها و بی‌تفاوتی در قبال آنها است. از همین رو برآن شدم تا دست به قلم برم و دغدغه این روزهایم را بیان کنم. چون همواره بیم آن داشته‌ام که سر بر زمین بگذارم و چشم از جهان ببندم و این مشکل لاینحل باقی مانده باشد.

جناب آقای رئیس‌جمهور، شما با به سرانجام رساندن یکی از وعده‌های انتخاباتی‌تان، توانستید سایه شوم تحریم‌ها را از طریق مذاکره و گفتگو از سر ملت بردارید. آیا وقت آن نرسیده است تا به دیگر وعده انتخاباتی‌تان، یعنی برداشته شدن حصر از سه بزرگوار – سرکار خانم زهرا رهنورد و آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی – عمل کنید؟ بزرگ‌ترین دست‌آورد این عمل، یقینا بیشتر شدن اعتماد و اتحاد ملی است. که قطعا شما بیش از هر شهروند دیگری از این دست‌آورد خرسند خواهید شد. پس چرا در انجام این وعده تعلل می‌کنید؟ چگونه می‌توان با قدرت های بزرگ جهان بر سر کسب منافع ملی بر سر یک میز نشست و چانه زد و بالاخره به نتیجه هم رسید،

اما نمی‌توان با مسئولان کشور بر سر منافع ملی مذاکره کرد؟ مگر می‌شود مسئله‌ای با این اهمیت همچنان لاینحل باقی بماند؟ شما بیش از دو سال بی‌وقفه با همتی ستودنی پیگیر حل مسئله تحریم‌ها بوده‌اید. حال همتی کنید و مسئله مهم داخلی را هم با همین شیوه حل کنید. کدام مسئول مملکتی است که خواهان لاینحل باقی ماندن مسائل باشد؟ مگر می‌شود مسئله‌ای با این اهمیت را نادیده گرفت و خواهان همبستگی ملی هم شد؟ نادیده گرفتن حقایق و چشم بستن بر آنها، فقط به دشوارتر شدن حل آنها می‌انجامد. صحبت از همبستگی ملی است. شاید یتوان به شهروندی گفت که از دیگری باایمان‌تر است، اما نمی‌توان به همان فرد گفت از دیگری ایرانی‌تر است. ایران متعلق به همه ما است؛ با هر عقیده یا مرام. از همین رو باید از آشتی ملی که منجر به همبستگی ملی می‌شود سخن گفت.

من عزت الله انتظامی در انتهای راه دراز عمر نود و چند ساله‌ام، این امید را دارم که با تدبیر و عقلانیت این مسئله نیز همچون مسئله تحریم‌ها ختم به خیر شود. چون از شما این انتظار را دارم که در آستانه نوروز مسئله حصر را هم حل کنید تا موجبات وحدت ملی در جامعه فراهم آید. ان‌شاءالله.

دعاگوی شما، با احترام

عزت‌الله انتظامی

۱۳۹۴/۱۲/۱


واکنش جوان گلستانی به نامه سرگشاده عزت‌الله انتظامی به رئیس‌جمهور؛

جناب آقای انتظامی

سلام 

با احترام به آن پیشکسوت عرصه هنر و هنرپیشگی.

مرقومه تان به جناب رییس جمهور را خواندم و بی شک با توجه به اینکه راقم این سطور نیز از جنس شما در وادی هنر هستم نوشته تان را از سر لطافت روح هنرمندانه شما تلقی کردم ؛ چرا که هنرمند با روح لطیفی که دارد احساساتش بر عقلانیت او غلبه دارد.

به همین دلیل عقلانیت حکم می کند که به وادی سیاست پا ننهید و مراقب باشید که عده با کف و سوت برایتان شما را در این وادی پر خطر نیندازند که نامتان برای همیشه با ننگ اهالی فتنه در تاریخ ثبت شود.

برای این منظور توجه شما را به چند نکته جلب می کنم.

1. خوشبختانه کشور عزیزمان توسط شخصیت بی نظیر در عرصه سیاست اداره می شود که او یک فقیه جامع الاطراف است که علاوه بصیرت نافذ در این عرصه، هنر و هنرمند را خوب می شناسد و بسیاری از شاعران بلند آوازه کشور اعم از متقدمین همانند شهریار سخن، عماد خراسانی،شهیدوسیداهل قلم آوینی ، نصرالله مردانی، سید حسن حسینی و دهها قله نشین دنیای هنر که امروز در جوار حق آرمیده و نیز از هنرمندان بزرک و شاعران غنی المایه همانند استاد علی معلم، استاد محمدعلی مجاهدی ، استادسبزواری،استاد داوود میرباقری ، استادمجید مجیدی ، استاد ابراهیم حاتمی کیا ، استاد مرحوم سلحشور و ... به محیط بودن معظم له بر ادبیات و هنر اعتراف دارند و ایشان را صاحب نظری بزرگ می دانند. 

این بزرگ بزرگان نیز روح بلندی دارد که پرنده عاطفه دیگران را یارای رسیدن به آن قله نشین نیست.

او فتنه گرانی که حصر ایشان دغدغه شماست را به عقلانیت فرا خواند تا مصالح خود را از طریق قانون پیگیر باشند اما مع الاسف دیدید و دیدیدم چنین نکردند که چنان دلالت شدند و فتنه ای را مدیریت کردند که برایند آن شکستن حصرهایی شد که ایشان را با خود به حصر بردند.

منافقین، سلطنت طلبان، ضد انقلاب ها، دشمنان قران و اسلام و حتی همجنسگران و.... هم آوا شدند و به عزاداران حسینی یورش بردند،مسجد و بلکه چند مسجد ، و حتی قرآن و مفاتیح را آتش زدند.، به پایگاه بسیج یورش بردند و سلاح را به غارت بردند و بسیجیان را به شهادت رساندند و مخلص کلام این که به تعبیر امام جامعه مسلمین به نظام کردند.

نظام را درغگو خواندند و با عناد ریشه دار دشمنان انقلاب و اسلام با مخالفت کینه توزانه خود و با بهره گیری از مدل انقلاب مخملین فتنه سبز را آفریدند که قلاده طلا توسط هنرمندان تنها توانست قطره ای از اقیانوس جنایت سران فتنه در حصر را به نمایش بگذارند.

2.جناب رییس جمهور محترم که خود در حصر سران فتنه دخالت مستقیم داشته برای جلب آرای بخشی از آحاد جامعه قولی دادند که حتما می پذیرید که مصرف انتخاباتی داشته است و اگر امروز اصرا به آن قول ها دارد در اندیشه انتخابات سال96 است.

3. اذعان می فرمایید که قیاس هوضوع هسته ای با موضوع حصر ، قیاس مع الفارق است که مع الاسف چندین بار تکرار نموده اید.

اذن ورود به مذاکره با صاحبان قدرت و نکبت و رفع تحریم ها همه و همه توسط رهبری نظام اتفاق افتاد تا بهانه را از دشمن بگیرد.

صرف نظر از نتیجه مذاکرات و مجادله صاحب نظران هسته با اهالی مذاکره کننده؛ باید به عرض آن پیشکسوت عرصه هنر برسانم که امروز خبرگان نظام اسلام از حیث قانون این اجازه را به رهبری نظام داده اند تا با اعمال نظر ولایت مطابق مصالح کلان عمل نماید و اونیز مانع از ورود دستگاه قضا بعنوان مدعی العموم شده و از باب رافت اسلامی ایشان در حد حصر قرار داده اند و از جان آنان حفاظت می نمایند تا مورد بغض صاحبان انقلاب قرار نگیرند و یا از سوی دشمنان انقلاب به قتل نرسند و آنرا بپای انقلاب بنویسند و تاریخ یکبار دیگر تکرار گردد.

4. شما و افرادی همانند شما مطمئن باشید که اکر مصالح ایشان و نظام ایجاب کند حتما بزرگ بزرگان هم از حیث سیاست،فقاهت،دیانت و عاطفه یعنی مقام معظم رهبری خود مقدم خواهند شد. زیرا در شرایطی بسیاری از بزرگان سران فتنه را مهدورالدم و مفسدالارض می دانند شما کاتولیک تر از پاپ نشوید و از لحظه ای که نامه شما رسانه ای شد بنگرید که رسانه های قسم خورده و ضد انقلاب برای شما هورا می کشند و کف می زنند که جای دارد( به تعبیر رهبر فقید انقلام امام خمینی. ره هرگاه دشمن از شما تعریف کرد در خود شک کنید.) به خود شک کرده و خوشهای خود را مذمت کنید که چرا ترغیب افرادی که خیرخواه شما نیستند را شنیدند و شما را سیبل قهر تاریخ کرده اند.

در پایان به دنیای هنر بازگردید و بدلیل پیچیدگی عالم ییاست و نا آشنایی شما با پیچیدگی های آن از آن برحذر باشید.

چنانکه در عالم احکام دینی مقلد فقیان هستید در عالم سیاست به حکم فرهنگ علوی به ولایت و رهبری انقلاب اعتماد نمایید.

((ترسم آزرده شوید ورنه سخن بسیار است.))

ناصح گلستانی.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

امیدوار

انشاء الله تعالی بدانید که دل مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای از بعضی بی عقلان خون است

0
0
پاسخ
1394-12-28 10:23
مهدی مداح

باید به ناصح گلستانی که اول خودش را از هنرمندان دانست عرض کرد که شخص شخیصش بهتر است به واسطه تعاریفی که دارد به دلیل هنرمند بودنش اصلا وارد مسایل سیاسی نشود پر واضح است که کلا از مسائل کشور بی اطلاع است....یا علی

0
0
پاسخ
1395-01-04 11:01

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.