1398-10-20 12:04
800
0
67042
یادداشت؛

آرمان کدامست؟ ریاست یا فدا شدن برای مردم

آنچه در مخیّله حاج قاسم نمی گنجید تلاش برای دستیابی به ریاست بود. حاج قاسم راه جهاد را انتخاب کرده  و آرمانش جهاد بود و فدا شدن برای آرمانهای انقلاب اسلامی.  او نه به صندلی ریاست جمهوری می اندیشید و نه به کرسی مجلس شورای اسلامی.  

به گزارش گلستان ما، از جمعه ۱۳ دیماه ۹۸ تا جمعه ۲۰ دیماه ۹۸ ،یعنی از ساعات اولیه عروج سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت ساحت سیاسی جهان اسلام مبهوت محبوبیت شخصیتی انقلابی است .

شخصیتی که فرمانده و مولایَش در وصفش گفت :"سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند."

این جایگاه رفیعی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی که از سالهای اول شکل گیری این انقلاب الهی در متن جریان های انقلاب اسلامی بودند به مجاهدت مخلصانه این انسان بزرگ صحّه گذاشته و شهادت به این رویه انقلابی بدهند:"سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه باشیاطین و اشرار عالم و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت."

این اظهارات در شان شخصیت شهید بزرگوار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی آنجا عجیب و بُهت آور می شود که آن یار سفر کرده نه رئیس جمهور بود و نه وزیر و نه نماینده مجلس !!!

این وجود مبارک چه کرده که آقا و مولای ما برایَش اشک بریزد و حتّی در هنگام نماز از تعبیراتی فوق تصوّر استفاده کند . 

این نگار نازنین چه دلربایی کرده و چه کار ویژه ای ارایه کرده که نه تنها خود ،بلکه انقلاب اسلامی را دوباره به دنیا معرفی کرد :"این بدرقه ها، زنده بودن انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید و من در مقابل آنچه روح بزرگ آن شهید عزیز برای ایران و منطقه به ارمغان آورد،سر تعظیم فرود می آورم."

جهت گیری از تکریم ارزشها و جهت گیری از تکریم فرهنگ ایثار و شهادت و.‌. محور هایی بود که مقام معظم رهبری در تجلیل از سردار دلها یاد آور شدند:"

برخی شجاعت دارند امّا تدبیر و عقل لازم را برای به کار بردن شجاعت ندارند و برخی اهل تدبیرند اما اهل اقدام و عمل نیستند و دل و جگر کار را ندارند. ولی شهید عزیز ما حاج قاسِم هم شجاع بود و هم تدبیر داشت "

سوال اساسی این یادداشت این است که راه و رَسم و آرمان قاسِم سلیمانی چه بود که اینقدر عزیزش کرد . 

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ده سال اخیر از سوی دیگران و جریانات داخلی و حتی بعض محافل خارجی (۲۰۱۲) بعنوان یک گزینه و ذخیره ای برای ریاست جمهوری همواره مورد توجه و تحلیل بود و حتی در این چند ماه اخیر بعض طیف های اصلاح طلب از او بعنوان یک قهرمان ملّی و ناجی کشور در انتخابات ریاست جمهوری آینده یاد می کردند!  

امّا آنچه در مخیّله حاج قاسم نمی گنجید تلاش برای دستیابی به ریاست بود . حاج قاسم راه جهاد را انتخاب کرده  و آرمانش جهاد بود و فدا شدن برای آرمانهای انقلاب اسلامی.  او نه به صندلی ریاست جمهوری می اندیشید و نه به کرسی مجلس شورای اسلامی.  

راه حاج قاسم تکثیر و بالندگی عناصری است که بتوانند به تکثیر و بالندگی انقلاب اسلامی کمک کنند . بدون رهیافت گزینه شدن برای یک ریاست برتر . 

آرمان شهید والامقام سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه رساندن انقلاب اسلامی به طراز واقعی خودش بود و در این راه هم شجاعت داشت و هم تدبیر . 

شجاعت را از دفاع مقدس آورده بود و تدبیر را از توسل کسب کرده بود . 

این آرمان مقدس باید چراغ راه و حرکت همه نخبگان اجتماعی و سیاسی ما باشد . 

نامزدهای انتخابات مجلس هم باید بدانند که آرمان رشد و توسعه انقلاب اسلامی است این در هر لباسی محقّق می شود .

به قلم محمد دیلم کتولی فعّال رسانه ای و فرهنگی استان گلستان

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.