1393-05-06 11:35
2630
0
132

گفتگوی خواندنی با نویسنده گرگانی تقویم 7000 ساله هجری شمسی

این نویسنده و محقق گرگانی توانسته با انجام محاسبات روز دقیق حوادث تاریخی را محاسبه نماید.

به گزارش گلستان ما ، حسینعلی تازیکه لمسکی دبیر بازنشسته و کارشناس ریاضی و نویسنده تقویم 7000 ساله هجری شمسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ، افزود : برای تهیه و تنظیم این تقویم حدود 30 سال وقت گذاشت و البته چند سالی در بین محاسبات و تهیه این تقویم وقفه ایجاد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کار محاسبات و تنظیم این تقویم در سال 1373 پایان یافته است ، تصریح کرد : این تقویم از سال اول هجرت حضرت محمد (ص) تا سال 7000 تنظیم شده است.

این محقق در ادامه خاطر نشان کرد : برای چاپ و دریافت مجوز این اثر در سال 73 به اداره کل ارشاد اسلامی مازندران مراجعه کرده است ولی با توجه به اینکه مطالب کتاب به صورت دست نوشته بوده است کتاب برای جمع بندی و تبدیل به کتاب مجددا باز گشت داده شد .

وی ادامه داد : بعد از اینکه دست نوشته ها را با کمک فرزندم به صورت کتاب در آوردم برای تائید و گرفتن مجوز شخصا به وزارت ارشاد اسلامی مراجعه نمودم وآنها کتاب را به موسسه ژئو فیزیک ایران فرستادند و بعد از بررسی و تائید استاد ایرج ملک پور در موسسه ژئو فیزیک کتاب برای دریافت مجوز به وزارت ارشاداسلامی معرفی شد.

نویسنده کتاب تقویم هفت هزار ساله هجری شمسی گفت : بعد از طی مراحل صدور مجوز توسط ارشاد در سال 73 مجوز چاپ این کتاب صادر شد و برای اولین بار 5000 نسخه از این کتاب توسط چاپ خانه بهمن تهران چاپ شد البته بیشتر این کتاب ها در محدوده گرگان و شهر های همجوار توزیع شد است.

Picture-444

تازیکه در ادامه با اشاره به اینکه قرار است این تقویم با تغییرات جدید و چند پیوست جدید در گرگان مجددا به چاپ برسد ، افزود: مطالعه و تشخيص دقيق روزهاي خاص مذهبي به ويژه اعياد فطر و قربان، تعيين روز دقيق آغاز سال قمري ، يا تعيين دقيق روز آغاز ماه رمضان و نيز توجه به تقارن ایام در تقویم‌های شمسی و قمری،  مصادف و گاه کاملاً منطبق شدن روز حدوث یک واقعه در دهها و گاه صدها سال بعد با همان روز اصلی آن در دوران‌های مختلف، از موضوعاتی است که بررسی می کند.

گفتنی است ، این کارشناس و پژوهشگر در جدیدترین تحقیق خود توانسته با محاسبات دقیق "کل یوم عاشورا" را به اثبات برساند و محاسبه نماید در تمام روزهای سال شمسی کدام روز در چه سالی عاشورا بوده است.

وی همچنین  با استفاده از این محاسبات خود پیشبینی کرده است امسال در روز اول ماه شوال (عيد سعيد فطر) سال 1435 هجري قمري برابر با روز سه شنبه 7 مرداد ماه سال 1393 هجري شمسي است.

این کارشناس ریاضی و دبیر بازنشسته دبیرستان‌های گرگان سالهاست با علاقه بسیار هر چند وقت یکبار با دقت و حوصله فراوان بعضی از این تقارن‌های مهم و تاريخ دقيق ايام و اعياد خاص را رصد و محاسبه نموده و نتیجه یافته‌های خود را برای اطلاع و آگاهی سایر علاقمندان و آموزش مؤمنان مکتوب نموده و برای انتشار در رسانه ها ارائه می‌نماید.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.