1393-06-12 14:54
2384
0
2193

گفتگو با تنها دختران خبرنگار شهرستان گميشان

شهرستان گميشان با وجود پتانسيلهاي بالاي گردشگري به دليل عدم معرفي صحيح از ديد گردشگران پنهان مانده و اولين انگيزه من شناساندن بيشتر گميشان و قابليت هاي آن است و بعد از آن دوست دارم پل ارتباطي باشم ميان مردم شهرم و مسئولين ، تا هرچه بهتر بتوانم خواسته ها و حرفهاي مردم گميشان را به مسئولين و از طرفي حرف مرسئولين را به مردم برسانم.

به گزارش گلستان ما ، به بهانه دهه كرامت و روز دختر با خبرنگاران سايت خبري ساحل گميشان تنها خبرنگاران فعال دختر شهرستان گميشان به گفتگو نشستيم.

گفتگو را با رحيمه قرجه آغاز مي كنيم .

لطفا در ابتدا مختصرا خود را معرفي كنيد؟

Golestanema5رحيمه قرجه هستم متولد و ساكن گميشان ، كارشناس حقوق به مدت 2 سال يعني از روز اول آغاز به كار پايگاه خبري ساحل گميشان ، فعاليت خبرنگاري خودم را آغاز كردم .

انگيزه شما از ورود به اين عرصه چيست؟

شهرستان گميشان با وجود پتانسيلهاي بالاي گردشگري به دليل عدم معرفي صحيح از ديد گردشگران پنهان مانده و اولين انگيزه من شناساندن بيشتر گميشان و قابليت هاي آن است و بعد از آن دوست دارم پل ارتباطي باشم ميان مردم شهرم و مسئولين ، تا هرچه بهتر بتوانم خواسته ها و حرفهاي مردم گميشان را به مسئولين و از طرفي حرف مرسئولين را به مردم برسانم.

من اعتقاد دارم خبرنگاري مقدس است به شرط آنكه بتوانيم وظيفه خود را به درستي به انجام برسانيم و درجهت درست حركت كنيم .

بهترين و بدترين خاطره شما در طول مدت همكاري با پايگاه خبري ساحل گميشان چيست ؟ 

دعوت از خبرنگاران در 20 مرداد امسال كه به دعوت فرماندار گميشان برگزار شد يكي از بهترين خاطرات كاري من است و اين اولين بار بود كه در طول فعاليتم اين همه خبرنگار را يكجا در شهرم ديدم و در كل تجربه شيرين و گامي موثر در شناخته شدن شهرم بود

واما بدترين خاطره تهيه خبري در مورد  تصادف يك خانواده چهار نفره  در ايام نوروز بود كه همه اعضاي خانواده به شدت مجروح شده بودند

 كمي از مشكلات كار خبرنگاري در گميشان برايمان بگوييد؟

متاسفانه هنوز جايگاه خبرنگار به درستي در جامعه ما تعريف نشده و برخي نگاه ويزيتوري به خبرنگار دارند اين مساله در شهرهاي كوچك بيشتر است

وقتي مي بينم تهيه يك خبر چقدر مي تواند موثر باشد و برخي حاضر به همكاري لازم نيستند اين موضوع برايم سخت مي شود بعلاوه مساله مالي اين شغل است كه علي رغم سختي ها ي زياد هنوز امنيت شغلي و بيمه اي نداريم .

چه انتظاري به عنوان خبرنگار از مردم و مسئولين گميشاني دارد؟

دوست دارم همه مسئولين و مردم خوب گميشان پايگاه خبري ساحل گميشان را از خودشان بدانند و ازظرفيت اين پايگاه در جهت پيشرفت گميشان بهره ببرند و بدانند ما همواره دست ياري آنان را به گرمي مي فشاريم و منتظر حمايت هاي آنان هستيم .

سخن آخر؟

از همين جا از همه كساني كه ما را در اين راه حمايت كردند، فرماندار گميشان ، روحانيون اهل سنت منطقه خصوصا آخوند حنفي امام جمعه خواجه نفس و آخوند عاصمي عضو شوراي شهر گميشان و ورزشكاران و جوانان كوشا و هنرمندان گميشان و همه كساني كه مجالي براي نام  بردن همه آنان نيست تشكر مي كنم و اگر كوتاهي دركار داشتيم از همه مخابانم پوزش مي خواهم .

گفتگو را با عاليه قلاج ادامه ميدهيم 

لطفا خودتان را معرفي كنيد؟

Golestanema5عاليه قلاج هستم دانشجو ترم آخر الهيات ساكن و متولد روستا خواجه نفس گميشان هستم و به مدت 5 ماه است كه فعاليت خودم را به عنوان خبرنگار سايت خبري ساحل گميشان آغاز كردم 

لطفا انگيزه خودتان را از ورود به اين عرصه بگوييد؟

من با هدف خدمت به شهرستان گميشان و خدمت به همشهريان خوبم و هم به دليل علاقه شخصي وارد اين حرفه شدم.

بدترين و بهترين خاطره خود را برايمان بگوييد؟

در كل هر وقت به واسطه خبري كه ما تهيه مي كنيم مشكلي از مردم گميشان هرچند كوچك برطرف مي شود آنروز بهترين و خوش ترين روزهاي كاري من و همه همكارانم در پايگاه خبري ساحل گميشان است و بعلاوه من نيز مانند دوستم از همايش يكروزه خبرنگاران لذت بردم و اميدوارم باز هم شاهد حضور فعال خبرنگاران در گميشان باشيم

اما بدترين خاطرات من به زماني برمي گردد كه مجبور مي شوم در بعضي اوقات در محيط هايي كاملا مردانه خبر تهيه كنم و اين مساله براي من سخت است .

مشكلات كار يك خبرنگار در گميشان چيست؟

عدم انتقاد پذيري برخي مسئولين به شدت مرا اذيت مي كند و اين مساله خاص گميشان نيست و همه جا هست ، برخي دوست دارند فقط مورد تقدير و تشكر قرار بگيرند و اين مساله  گاهي سد راهي براي خبرنگاران مي شود.

چه انتظاري ازمسئولين گميشان داريد؟

سايت خبري ساحل گميشان خود را متعلق به مردم مي داند و خود را موظف مي داند در جهت حمايت ازمردم گميشان و حفظ نظام گام بردارد به تبع آن انتظار داريم مردم و مسئولين با حمايت هاي خود ما را در انجام رسالتمان ياري كنند .

حرف آخر؟

از همين جا از پدر و مادرم كه با ورود من به اينكار موافقت كردند و همه كساني كه در طول اين مدت ياريگر ما بودند تشكر مي كنم اميدوارم اگر قصوري در كارم بوده كاربران گرامي مرا ببخشند و من نيزازهمين جا به همه مردم خوب گميشان اعلام مي كنم پايگاه خبري ساحل گميشان متعلق به تك تك مردم گميشان است و ما همواره در طول 24 ساعت منتظر شنيدن نظرات ، درخواست ها و مشكلات شما عزيزان هستيم و خود را خادم اين مردم مي دانيم و منتظر همه شما و خصوصا نخبگان ، ورزشكاران و كارآفرينان كوچك و بزرگ گميشاني براي حضور درپايگاه خبري ساحل گميشان هستيم. / ساحل گمیشان

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.