1393-06-15 05:59
7579
4
2352
گفتگو با خیرین جهادگر در علی آبادکتول؛

موسسه خیریه صاحب الزمان(عج) مأمن نیازمندان + تصاویر

بعد از گذشت 5 سال دیگر خیرها می دانند باید او را در مسجد پیدا کرده و کمک های خیریه را به او بسپارند و نیازمندها هم می دانند محلی است که می توانند دست یاری به سوی آن طلب کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه ، هنوز هم کسانی هستند که در هیاهوی قید و بندهای ریز و درشت زندگی ،  تنها فکر جلو زدن و بالا رفتن نیستند و می خواهند زندگی برای همه باشد، لبخند، مهربانی، دوست داشته شدن سهم همه باشد و بعد نترسند از این که یک نیّت کوچک، ممکن است به چه هدف های بزرگی ختم شود، طوری که وقتی به پشت سرشان نگاه می کنند، باور گذشتن از این راه پر پیچ و خم برای خودشان هم مشکل می شود.

موسسین خیریه صاحب الزمان را یک خادم مسجد، چند کارمند بازنشسته و فعال، تراشکار، نجار، طلا فروش و چند دبیر تشکیل می دهند، وصف آنان را زیاد شنیده و به دنبال بهانه ای می گشتیم تا ملاقاتی را با آنان ترتیب دهیم، روز جهانی خیریه بهانه ای دست داد تا به موسسه خیریه صاحب الزمان (عج) آمده و با حاج آقا سید ابوطالب طالبی یکی از موسسان و همچنین بانوان فعال در این خیریه دیدار و گفتگویی داشته باشیم.

برای انجام اینکار خود را به محل موسسه خیریه رساندیم، به محض ورود به ساختمان موسسه فضای صمیمی حاکم بر آن توجه هر ارباب رجوعی را به خود جلب می کرد.

وارد اتاقی که حاج آقا طالبی در آن بود شدیم بعد از سلام و احوال پرسی دقایقی را با هم به گفتگو نشستیم.

فضای خوب و صمیمی را ترتیب داده اید، این موسسه از چه سالی راه اندازی شد؟

حاج آقا طالبی گفت: این موسسه از سال 87 با همکاری 12 نفر از افراد شهر که کدام به شغلی مشغول بودند با نام صاحب الزمان راه اندازی شد.
برای کسب اطلاعات و تجربه با مدیر موسسه امام زمان (عج) سمنان که در دلند سکونت داشت صحبت کردیم و آورده هر کدام از موسسین در آغاز برای انجام امور جاری و ثبت موسسه 10 هزار تومان بود.

در آغاز راه اندازی موسسه هدف ما تهیه کوپن نان از خیرین و توزیع آن بین مددجویان و نیازمندان در شهر بود اما بعد از گذشت مدتی با پرداخت کفاره و کمک های مردمی بیشتر شد و امروز تعداد 180 خانوار و 600 نفر مددجوی ثابت این موسسه هستند.

البته به صورت موردی و در بعضی ایام مثل ماه رمضان به یک هزار و 200 نفر هم می رسد.

غیر از هیئت موسسین افراد یا جاهای دیگری هم با شما همکاری می کنند؟

بله . در ابتدا ما دست یاری به سوی خیرها برای کمک به نیازمندان دست دراز کردیم اما بعد از گذشت مدتی و آشنایی مردم و خیرها با این موسسه، مساجد، رستوران ها و هتل ها برایمان غذا می آورند تا بین مددجویان توزیع کنیم، در ابتدا مددجویان تحت پوشش کم بودند خودمان ماشین گرفته و درب منازل می رساندیم اما بعد که با افزایش میزان حمایت و کمک خیرها، تعداد افراد تحت پوشش هم افزایش یافت که دیگر ماشین نداشتیم این حجم را پوشش دهیم لذا تماس می گیریم تا مددجویان به موسسه آمده و غذاها را بینشان توزیع می کنیم.

خدمات رسانی شما تنها در زمینه توزیع نان و غذاست؟

خیر. این آغاز راه ما بود. اما بعد برای معرفی موسسه در شهر اطلاعیه پخش کرده ایم، در حال حاضر بیش از 1000 صندوق کمک به خیریه در سطح شهر توزیع شده و پول آن برای نیازمندان لباس و وسایل ضروری منزل تهیه می کنیم.

هرسال نیز همایشی از سوی موسسه برگزار می شود که در آن خیرین را دعوت می کنیم، آن ها نیز کمک های خود نسبت به نیازمندان را در قالب پاکت هایی به موسسه ارائه می دهند.

در حال حاضر 120 حامی کودک با این موسسه همکاری دارند و در قالب طرح های حمایتی مختلف پشتیبان کودکان نیازمند هستند.

masesse 4.JPG - 63.78 کیلو بایت

همچنین تعداد زیادی از پزشکان، آرایشگرها، ارائه لباس عروس، تزئین سفره عقد و ... هستند که به ما اعلام آمادگی کرده اند و ما افرادی که به پزشک، آرایشگر زنانه و مردانه، لباس عروس و ... نیاز دارند را سراغ آن ها می فرستیم تا نیازشان را تامین کنند.

موسسه خیریه صاحب الزمان (عج) با همکاری پزشکان شهر و 3 درمانگاه طب النبی، خاتم الانبیاء و امام رضا (ع) در حال حاضر در زمینه های پزشک عمومی، دندان پزشکی، چشم پزشکی، متخصص زنان، سنوگرافی به نیازمندان خدمات می دهد.

بعضی خانواده ها که هزینه تحصیل و ایاب ذهاب دانش آموزان خود را ندارند نیز با همکاری مدارس توانسه ایم بخشی از نیاز آن ها را در این زمینه نیز به یاری امام زمان (عج) تامین کنیم و تعدادی از دانش آموزان که به دلیل عدم تمکن خانواده ترک تحصیل کرده بودند را دوباره به تحصیل بازگردانده ایم.

هر از گاهی نیز نمایشگاه لباس برپا می کنیم که در ابتدا از خیرینی که لباس تهیه کرده اند دعوت می کنیم تا اقلام خود را در نمایشگاه ببینند و سپس از مددجویان دعوت می کنیم تا به نمایشگاه آمده و با توجه به نیاز و سلیقه ی خود لباس مورد نظر خود را تهیه کنند.

مسجد پایگاه اصلی ماست

حاج آقاطالبی در بین حرف هایش تاکید می کند مسجد پایگاه اصلی ما است و اکثر خیرها به مسجد آمده و در آنجا کمک های نقدی و غیرنقدیشان را به ما می دهند تا به نیازمندانی که شناسایی کرده ایم، برسانیم.

همچنین تاکید می کند ما در موسسه ی خود گداپروری نداریم، لذا افرادی که توانایی کار کردن دارند را حمایت می کنیم تا بتوانند شغلی برای خود راه اندازی کنند.

فعالیت در موسسه چطور است؟

شاید باورتان نشود اما لذتی که از فعالیت در این موسسه می بریم قابل وصف نیست. افراد موسسه با جدیت کار می کنند و آن را باور دارند. هرگاه به چیزی نیاز داشته ایم از امام زمان (عج) کمک می گیریم و با عنایت ایشان کارمان فوری حل می شود.

دل های ما به هم نزدیک است چرا که هیچ یک از ما در اینجا میز و اسم و رسم و حقوق را دنبال نمی کنیم و هدف ما چیزی والاتر از این مسائل است.

قطعاً اتفاقات خوب برایتان در این موسسه پیش آمده است، چند مورد را می توانید برایمان تعریف کنید؟

خانم شکی یکی از خانم های فعال در این موسسه می گوید: یکی از دوستان بعد از کذشت 2 سال از زندگیشان، هنوز بچه دار نشده بودند، احساسی در من ایجاد شد که در این موسسه سفره ای به نیت امام زمان (عج) برای حاجت روایی آن خانم پهن کنم، یادم می آید مراسم معنوی خوبی فراهم شده بود، خوشبختانه بعد از گذشت حدوداً یک ماه، خداوند فرزندی به او عطاء کرد.

وی اضافه می کند: جوانی دیگر نیز به اینجا آمده بود و می خواست حامی فرزندی بشود. حال خوبی داشت می گفت من می خواهم حامی کودکی شوم و در مقابل آن می خواهم تنها امام زمان (عج) دستم را بگیرد و یاریم کند.

عطارچی خانم دیگری از فعالین در این موسسه بود، وی با اشاره به اینکه خیلی از چیزها را نمی توان به زبان آورد بلکه باید احساس شود، افزود : بانون فعال در این موسسه بدون هیچ چشم داشتی در این نهاد مردمی فعالیت می کنند تا بتوانند از اجر معنوی این کار بهرمند شوند.

اگر کسی بخواهد از طریق این موسسه به نیازمندان کمک کند چگونه باید با شما ارتباط بگیرد؟

طالبی: علاقه مندان می توانند برای کمک به نیازمندان از طریق این موسسه با شماره تلفن 09117010696 یا از طریق حضور در موسسه به آدرس چهارراه قصر، خیابان کارخانه پنبه سابق با ما ارتباط داشته باشندهمچنین می توانند کمک های نقدی خود را نزد بانک ملت به شماره حساب 8086134720 به حساب این موسسه واریز کنند.

سخن پایانی:

از خداوند متعال و امام زمان (عج) می خواهیم همچنان بر ما نگاه رحمت داشته باشند تا بتوانیم از این طریق گرهی از کار نیازمندان بگشاییم.

سپاسگزارم/خدانگهدار

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

یعقوب محمدی

باسلام و خسته نباشید.انشاالله خدا اجرتان بدهد.ماهم یک مرکز نیکوکاری در شهرستان سرواباد استان کردستان راه اندازی کردیم واقعابه کمک خیرین عزیز محتاجیم.اگه میشهماروهم ازراهنمایی و کمک هاتون محروم نکنید.با تشکر یعقوب محمدی:مسئول اجرایی مرکز09181763921

0
0
پاسخ
1393-06-27 04:17
یعقوب محمدی

باسلام و خسته نباشید.انشاالله خدا اجرتان بدهد.ماهم یک مرکز نیکوکاری در شهرستان سرواباد استان کردستان راه اندازی کردیم واقعابه کمک خیرین عزیز محتاجیم.اگه میشهماروهم ازراهنمایی و کمک هاتون محروم نکنید.با تشکر یعقوب محمدی:مسئول اجرایی مرکز09181763921

0
0
پاسخ
1393-06-27 04:17
علی اکبرعلیزاده مقدم

سلام خسته نباشین من ازاستان گلستانم 30سالمه یه دختر6ساله وپسر3ساله دارم بجون جفتشون قسم چندبارخواستیم سرمشکلات زندگی ازهم جدابشیم ولی بخاطر بچه هامون هی کوتاه میایم بیکارم وکاری ندارم بقران ازشماانتظار کمک کردن ندارم فقط شمایکاری بتونین کنین بتونم یه وسیله بگیرم توآژانس کارکنم اونم بابت ضمانت هرچی باشه میدم ماهی برمیگردونم بخدا دیگه خسته شدیم از اینهمه بدبختی میتونین بیاین ازنزدیک وضع مالی مارو ببینید خداشاهده تنها درآمد ما از طریق یارانه ای ک دولت میده میگذره شماروبه امام رضاکمکمون کنید 09393845911

0
0
پاسخ
1399-10-09 14:55

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.