1401-12-15 07:18
447
0
83911
راز موفقیت از نگاه یک جوان گلستانی؛

«توکل»، «اخلاق» و «احساس مسئولیت» پله سعادت می‌شود

جوان گلستانی رمز موفقیت خود را در توکل به خداوند مهربان، اراده و پشتکار قوی، احساس مسئولیت و همچنین اخلاق و منش نیک و حسن برخورد با مردم می‌داند.

گلستان ما-رضا روشنی، محمدرضا بهرامی چهره‌ای نام‌آشنا برای فعالان حوزه فرهنگ و رسانه است، وی متولد 1356 در یکي از خانواده‌های مذهبی گرگان ديده به جهان گشود.

ديری نگذشت كه روحيه ادب و قلم او زبانزد دوستان و همكلاسي‌ها گشت و با حمايت و تشويق  والدين و مربيان به بخش نويسندگي هدايت شد.

بهرامی بعد از گذر از كودكي و نوجواني و قرار گرفتن در احساس جوانی، علاقه بيشتري به اين ادب و هنر نشان داد و توانست در جشنواره‌های كشوری و استانی بدرخشد.

وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی و کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و کارشناس مفهومی هنرهای نمایشی است.

جناب آقای بهرامی خارج از نگاه شناسنامه‌ای و تعاریف متعدد از سن جوانی در ایران و جهان،  از این که به عنوان جوان موفق شناخته شده هستید چه حسی به شما دست می‌دهد؟

من خودم را جدا از مردم نمی‌دانم و در همین جامعه زندگی می‌کنم، فقط عزت نفس، خویشتن شناسی و خویشتن داری، زندگی ما را به سوی قدرت مطلق، رهبری خواهد کرد و تنها به فکر تحلیل قدرت نباید بود «قدرت بنفسه بی آن که خواهانش باشیم به سراغ‌مان خواهد آمد» بلکه باید به فکر زیستن بر طبق قانون و عمل برطبق قانون برای زیستن بدون ترس بود.

 

چه کسانی در موفقیت شما نقش پررنگ‌تری داشتند؟

در ابتدا  لازم می‌دانم از خدای خود یادی کنم که همواره با لطفی یک طرفه هدایت‌گر من بوده است؛ از پدر و مادر عزیزم، همسرم و معلمان و مربيان، که در همه حال پشتوانه من بودند و من موفقیت و موقعیت فعلی خود را پس از خداوند مهربان مدیون آنها می‌دانم و هر چه که دارم و به دست خواهم آورد خاصه از دعاهای مادرم و از دست‌های زحمت‌کش پدرم بود، من از همین جا برای شادی روح پدر و مادرم قرائت فاتحه‌ای می‌خوانم.

 

به جوان‌ها و هم سن و سال‌های خودتان چه توصیه‌ای می‌کنید؟

من در حدی نیستم که این جسارت را به خودم بدهم و به دوستان عزیزم توصیه‌ای داشته باشم ولی به عنوان برادر کوچکتر دلم

می‌خواهد به آنها بگویم...

در زندگیتان همیشه سعی کنید «گذشت» داشته باشید با «گذشت» به خیلی از خواسته‌هایتان می‌توانید برسید، همیشه سعی کنید با دید «بازتر و گسترده‌تر» به اطرافیان‌تان بنگرید کسی که فکر و عقایدش را بسته کرده و هرگز تغییر نمی‌دهد همچون آب راکدی است که در آن کرم‌ها لانه می‌کنند... همیشه به کسی تکیه کنید که به کسی تکیه نکرده باشد« و آن کسی نیست جز خداوند مهربان ».

راز موفقیت را در چه می‌بینید؟

توکل به خداوند مهربان، حمايت پدر و مادر و معلمان، تحصیل علم و کتابخوانی، اراده و پشتکار قوی، احساس مسئولیت و همچنین اخلاق و منش نیک و حسن برخورد با مردم به نظرم راز موفقیت هر فرد می‌تواند محسوب شود .

 

 اگر بخواهید خودتان را توصیف کنید آن جمله چه خواهد بود؟

در همه حال به خدا تکیه دارم، همه چیز را از خودش می‌طلبم و همیشه تلاش می‌کنم کارهایم هر روز نسبت به گذشته بهتر باشد.

 

آثار چاپ شده هم دارید؟

کتابهایی که با تلاش و زحمت فراوان به رشته تحریردرآورده‌ام عبارتنداز:

کتاب چاپ شده:

الف) به عنوان مولف:" منادیان نور(ویژه موذنین)، نخستین کتاب راهنمای تحصیل پزشکی در ایران(مشارکت در نگارش دوبخش از این اثر)،دانشجو و اخلاق دانشجویی، سجاده نور پیرامون سیره عملی امیرالمومنین حضرت علی(ع).

 ب) به عنوان ویراستار: کتاب میراث شقایق بر اساس زندگینامه چهل و نه شهید دانشجوی استان گلستان، کتابهایی با عنوان در گلستان اندیشه، در گلستان ادب و در گلستان هنر ویژه جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، با محرمان ویژه اخلاق اداری کارکنان.

کتاب‌های زیرچاپ: نماز محراب عشق که چکیده آن در جلد اول کتاب در باغ سبز ویژه دومین مسابقه نویسندگان جوان و جوانان نویسنده ستاد مرکزی اقامه نماز کشور به چاپ رسیده است.

و کتاب‌های درحال اخذ مجوز: میراث مبلغ، اعتکاف عبادتی کامل و جوان از نگاه امام و رهبری با یاری همکاران در سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه مشاوران جوان استانداری گلستان

 حرف آخر:

«خدایا چنان کن سرانجام کار               تو خشنود باشی و ما رستگار»

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.