1393-06-15 09:59
1943
0
2353
گفتگو با مهسا كلته ، نويسنده، ورزشکار و نخبه نوجوان گميشاني؛

استعدادهاي خاص خود را كشف و در جهت درست از آنها استفاده كنيم

نويسنده و نخبه نوجوان گميشاني گفت : معتقدم خداوند در وجود همه انسانها استعدادهاي خاص و بالقوه قرار داده است فقط بايد بخواهيم و توانمندي خود را كشف كنيم.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گميشان ، گفتگويي صميمانه با خانم مهسا كلته نوجوان نويسنده و نخبه پرتلاش گميشاني داشتيم كه در ادامه متن این گفتگو آورده شده است.

لطفا در ابتدا مختصرا خود را معرفي كنيد؟

مهسا كلته هستم ، دانش آموز سال سوم رشته رياضي در دبيرستان نمونه دولتي وحدت اسلامي گميشان تحصيل مي كنم ، دو خواهر و يك برادر كوچكتر از خودم دارم ، مادرم خانه دار و پدرم راننده تاكسي شهري است.

كمي از موفقيت هاي علمي خود بگوييد؟

عضو نخبگان نوجوان شهرستان گميشان هستم و در ليگ علمي شيمي در سطح شهرستان مقام اول گروهي و در سطح استان مقام دوم گروهي را كسب كردم.

در المپياد ادبيات رتبه اول شهرستان را كسب كردم در رشته ورزشي پرتاب نيزه رتبه اول شهرستان را بدست آوردم به مرحله استاني راه یافتم ولي مسابقات استاني كنسل شد.

در جشنواره بهترين تدريس از دست آقاي جلالي رييس آموزش و پرورش وقت لوح تقدير گرفتم .

نويسندگي را از چه زماني شروع كرديد و چطور شد كه به سراغ اين كار رفتيد؟

از سال دوم راهنمايي به مدت 5 سال است كه نويسندگي مي كنم ، ابتدا كارم را با نمايشنامه و فيلمنامه شروع كردم و تعدادي از نمايشنامه هايم رتبه اول كسب كرد .

بيشتر در زمينه مذهبي مثل زندگي نامه حضرت عيسي(ع) و جضرت موسي(ع) و حضرت مريم(س) و... كار كردم و اخيرا برروي زندگي شهدا و رزمندگان اسلام كار مي كنم .

موفقيت در نويسندگي را مديون معلم فداكارم هستم.

مهسا كلته به ما گفت: در سال اول دبيرستان طرح جشنواره خوارزمي مطرح شد و خانم اصفهاني معلم مطالعات اجتماعي در كلاس از ما خواست تا اختراعات و اكتشافات خود را براي جشنواره آماده كنيم و من آنجا گفتم اختراع ندارم ولي نويسندگي بلدم او مرا بسيار تشويق كرد و گفت حاضر است با پاي پياده مرا به جشنواره برساند با تشويق هاي او مطلبي با عنوان رهگذران عشق را نوشتم كه در جشنواره موفق به كسب مقام برتر شد.

چه توصيه اي به دوستان خود داريد؟

زماني كه من خود را براي شركت در شانزدهمين دوره جشنواره آماده مي كردم همكلاسي هاي من با ناباوري مي گفتند مگر مي شود از شهر كوچك و دورافتاده اي مثل گميشان هم مطلب فرستاد و موفق شد اين غير ممكن است و من به آنها مي گفتم غير ممكن وجود ندارد باز هم همان حرف را تكرار مي كنم ، من معتقدم خداوند در وجود همه ما استعدادهايي خاص قرار داده فقط بايد تلاش كنيم آنها را كشف و در جهت درست استفاده كنيم.

حرف آخر؟

از پدر و مادر و دايي و شوهرخاله مهربانم كه مرا تشويق كردند بسيار سپاسگذارم و از آقاي سقلي رييس كتابخانه گميشان و استاد مرشدي كه راهنماي من بودند تشكر مي كنم و از مسئولين مي خواهم شرايط كشف استعداد دانش آموزان را فراهم كنند و آنها از لحاظ مالي و معنوي مورد حمايت خود قرار دهند.

klt.4
 
klt.5
 
klt.6
 
klt.7
 
klt.8
 
klt
باتشكر از خانم كلته و آقاي سقلي رييس كتابخانه عمومي گميشان كه مسبب اين گفتگو شدند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.