1395-01-22 07:56
1751
0
30164
در پی اعتراض فعالان ورزش سوارکاری به مشکلات رخ داده، تشکیل شد؛

آنچه در جلسه بررسی مشکلات ورزش سوارکاری استان با حضور سه فرماندار گذشت + تصاویر

در پی اعتراض سوارکاران و فعالان ورزش سوارکاری نسبت به مشکلات حوزه سوارکاری،سه فرماندار گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن در جلسه بررسی مشکلات این حوزه به صورت جدی خواستار حل مسائل شدند و واگذاری مدیریت سوارکاری به استان گلستان را یکی از اولویت های حل این مشکلات دانستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، طی هفته گذشته در پی نامه ۱۵۰ نفره فعالین حوزه سواکاری به فرماندار گنبدکاووس در خصوص مشکلات و مسائل به وجود آمده در این حوزه، فرماندار گنبدکاووس به دلیل جلوگیری از تنش اجتماعی در نامه ای دو کورس بهاره ۱۹ و ۲۰ فروردین را تعطیل کرد تا دغدغه های سوارکاری و نگرانی ها بررسی شود.

طی هماهنگی های اخیر، جلسه بررسی مشکلات ورزش سوارکاری در استان گلستان با حضور فرمانداران گنبدکاووس بندرترکمن، آق قلا و مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان و برخی از مالکان، چابکسواران و مربیان و صاحب نظران در این حوزه در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد.

گنبدکاووس (4)

فرماندار آق قلا: باید برای این صنعت افق و برنامه تعریف شود

فرماندار آق قلا با ابراز خرسندی از اینکه مردم در این عرصه به این خودباوری رسیدند تا حرف ها را شفاف بگویند و درد و دلهای خود را مطرح می کنند، تصریح کرد: آنچه بر سوارکاری رفت در سالهای گذشته دملی چرکی بود که امروز توسط فرماندار گنبدکاووس باز شد و ماهم پیگیر بودیم تا این مشکل را از اساس حل کنیم برای همین باید در حوزه استانی این مشکلات بررسی شود و از دور نمی توان مدیریت کرد.

هیوه چی با بیان اینکه این منطقه پایتخت سوارکاری کشور است، افزود: همه باید تلاش کنیم تا این ورزش اساسی منطقه که در اندرون خود دچار هزار پیچ های متعددی شده است، رفع و حل و فصل شود.

کمیته مخصوص چابکسواران تشکیل شود/ باید سیر قانونی و منطقی در پیش بگیریم

فرماندار آق قلا با بیان اینکه باید برای این صنعت برنامه و افق تعریف کرد، گفت:بهتر است، مردم مشکلات خود را با فرمانداران در میان بگذارندو این مراحل سیر قانونی و منطقی اش را طی کند و با احساسات مشکلی حل نخواهد شد.

IMG_7886

همه باید در این دولت پاسخگو باشند

وی با اشاره به اینکه نباید هیجانی باشیم، خاطر نشان کرد: در جلساتی که با فدراسیون برگزار می کنیم مشکلات و مسائل شما مطرح می شود، در این دولت همه باید پاسخگو باشند،افرادی که مسئولیت را پذیرفته اند باید جواب بدند.

الیاس هیوه چی با بیان مطالبی در خصوص افزایش جوایز کورس، یادآور شد: درباره افزایش جوایز تعریف منطقی باید باشدو با برنامه در مدت مشخص و معین داده شود،از سویی چه مشکلی است که نماینده  از مربیان و مالکین و چابکسواران در هنگام دوپینگ حضور داشته باشند و درآمدها شفاف سازی شود تا افق های این صنعت را تعریف کنیم و من سوالی دارم این است که اگر این ورزش برای متولیان و برگزار کنندگانش سود ندارد،چرا ادامه پیدا می کند؟

فرماندار بندر ترکمن:نمایندگان شهرستان ورود پیدا کنند

فرماندار بندرترکمن نیز در ادامه اظهار کرد:دردها در ابتدا شناسایی شود بهتر است و قطعا این مسئله باید مدیریت شود و نمایندگان شهرستان نیز در این قضیه ورود پیدا کنند تا مدیریت به استان واگذار شود،نباید اجازه داد مشکلات بیشتر شود.

عبدالکریم فیروزی با تاکید بر پیگیری مشکلات سوارکاری و رفع آن از سوی دولت تدبیر و امید و مسئولان استان گلستان، افزود: اگر مشکل مدیریت سوارکاری رفع شود می توان به حل دیگر مشکلات این حوزه امیدوار بود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس: کمیته ای ۷ نفره جهت پیگیری مطالبات سواراکاران تشکیل شود

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز گفت: من در اولین فرصت برای شهرستان گنبدکاووس کمیته ۷ نفره متشکل از ۳ مالک و دو نماینده انتخابی از سوی فرماندار و ورزش و جوانان و دو نماینده از چابکسواران و مربیان  تشکیل و به فدراسیون معرفی می کنم تا مشکلات شما را بگویند و پیگیر مطالبات این حوزه باشند.

IMG_7873

هویت اسب باید به این استان برگردد

فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به بازگشت اصالت اسب و تقویت این صنعت در جلسه بررسی مشکلات اسبدوانی گفت: ما در نظر داریم برای اسب در استان گلستان هویت درست بشود تا شاهد حضور اسبهای ترکمنی و درخشش جایگاه اسب ترکمن در ایران و کشورهای دیگر باشیم.

تحصیلات مرتبط با اسب راه اندازی شود/ما هنوز هم سنتی کار می کنیم

محمد حمیدی با اشاره به تقویت صنعت اسب و اقتصاد آن افزود: ما باید در استان دانشگاه اسب و تحصیلات مرتبط با آن را راه اندازی کنیم و در این خصوص علمی و بروز باشیم، تا چند وقت دیگر می خواهیم سنتی کار کنیم،طبق شنیده ها من کورس های اسبدوانی ما قبل انقلاب وضعیت بهتری داشت، ما باید از هرگونه تفرقه پرهیز کنیم و عامل انسجام ما باعث نگاه مسئولین به سمت مردم و شنیده شدن درد و دلها شد.

IMG_7928

حمیدی در ادامه افزود: اولویت هدف ما واگذاری مدیریت کورس سوارکاری به استان است/کورس بهاره ادامه خواهد داشت

فرماندار ویژه گنبدکاووس در برنامه ها و مصوبهای بعدی این جلسه به پیگیری وضعیت فیزیکی پیست اشاره کرد و افزود: در جلسه ای که با مسئولین فدارسیون خواهیم داشت، از آنها در باره بحث عدم افزایش جوایز، عدم شفافیت مدیریت و پیگیری حمایت بیمه مربیان و چابکسواران سوال خواهم کرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس از برگزاری کورس بهاره طی  هفته جاری خبر داد و افزود: کار باید در مسیر خود قرار گیرد و شرایط شفاف شود، بقیه مشکلات و جزئیات دیگر قابل حل است.

IMG_7898

IMG_7895

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.