1402-06-09 09:15
858
0
86292
یادداشت؛

هفته دولت و ارزیابی از باید و نباید‌ها

فعال رسانه‌ای گلستان در یادداشتی نوشت: سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، فرصت مغتنمی برای بررسی عملکرد‌ها وفعالیت‌ها دولت به مردم و بررسی اهداف سازمانی تحقق آن در برنامه وبودجه است.

گلستان ما-علی‌منصوری؛ نامگذاری هفته دولت به‌مناسبت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر؛ فرصت مغتنمی است که علاوه بر گزارش عملکرد‌ها وفعالیت‌ها دولت به مردم؛ یک ارزیابی نسبت به اهداف سازمانی وتحقق آن در برنامه وبودجه سال قبل کشور صورت پذیرد تا علل و عدم تحقق بعضی از برنامه‌ها محرز وآسیب‌شناسی شده تا دولت بتواند با رفع آن در برنامه بودجه آتی برنامه دقیقتری را ارائه کنند.
از سوی دیگر هفته دولت علاوه بر بازنگری بر سیره سیاسی فرهنگی دولت‌های گذشته، و با واکاوی از فرصت‌ها وتهدید‌ها و رویکرد‌های دولت‌های گذشته، راهبردی پایدار در تراز انقلاب اسلامی، برای آینده کشور را تنظیم کنند ثانیاً مطالعه ومداقه در زندگی بزرگ مردانی چون شهیدان رجایی و باهنر، که توانستند مشق زندگی را در گذر زمان بر سریره اجرایی کشور با عشق خدمت به مردم درآمیزند تا مالک عشق معبود گردند.
امام خمینی( ره) در خصوص شهیدان رجایی وباهنر می‌فرمایند: (آقای رجایی و آقای باهنر) این طور نبوده که ریاست در آن‌ها تأثیر کرده باشد، آن‌ها در ریاست تأثیر کرده بودند، یعنی آن‌ها ریاست را آورده بودند زیر چنگ خودشان، ریاست، آن‌ها را نبرده بود تحت لوای خودش و این یک درسی است که انسان باید از این‌ها یاد بگیرد.
(
امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) نیز می‌فرمایند: (من، شهید رجایی را به عنوان یکی از اسوه‌های بزرگ تقوا و اخلاص و‌ایمان می‌شناسم این دو عنصر خدمتگزار (رجایی و باهنر) را باید به عنوان عناصر فراموش نشدنی در تاریخ دولت و انقلاب خودمان همواره به یاد داشته باشیم.
این دو بزرگوار، حقاً و انصافاً، از عناصر برگزیده و برجسته این کشور و نظام بودند، امتحان داده و دلسوز و مردمی بودند.
وجودشان با آرمان‌های انقلاب آمیخته بو، طعم سختی‌ها را چشیده بودند و دوران مجاهدت و مبارزه برای پیروزی اسلام را با توفیقات و سربلندی پشت سر گذاشتند همه این‌ها ارزش‌هایی بود که در این عزیزان وجود داشت. )) در مکتب شهیدان رجایی وباهنر می‌خوانیم که مردم را ولی نعمت خویش میدانستند وتأخیر در پاسخگویی را روا نمی‌دانستند ساعت شش صبح جلسه‌ها را برپا می‌کردند و تا ساعت ۸ به پایان می‌رساندند و معتقد بودند، ارباب رجوع نباید معطل جلسه ما و شما بماند.
توکلی وزیر کار دولت شهید رجایی نقل قول می‌کند: در یکی از جلسات هیئت دولت تصمیم گرفته شد که فرش‌های اتاق‌های وزارتخانه‌ها پس از جمع‌آوری به زاغه نشینان حاشیه شهر داده شود، شهید رجایی به‌دلیل نگرانی از وضعیت محرومین مبادا وزارتخانه با تأخیر در انجام کار تعللی برای خدمت‌رسانی گردد لذا تاظهر دوبار تماس گرفتن که آیا فرش‌ها را فرستادید؟‌ای کاش برخی از مسئولان به‌جای شعار سیاست‌های تنش‌زدایی بی‌نتیجه و گفتگوی تمدن‌های بی‌اثر و اعتماد به آمریکا، شور و شعور و‌ایمان شهیدان رجایی وباهنر را نصب العین خود قرار می‌دادند تا امروز ما در هفته دولت جشن تمدن جهانی اسلام را می‌گرفتیم.
شهید رجایی در وصیت نامه خود ضمن ابراز‌ایمان به خدا و وحدانیت الهی واعتقاد به اسلام و شهادت به نبوت حضرت محمد(ص) وعلی و یازده فرزندان معصومین علیهم السلام را به امامت و اعتقاد به حسابرسی پس از مرگ وتقاضای عفو و بخشش از دریای كرامت الهی، در وصیت نامه‌اش دارد که این مختصر(مال) را برای رفع تكلیف و تعیین خط مشی برای بازماندگان و بر حسب وظیفه شرعی نوشتم وگرنه وصیتنامه این بنده حقیر با این همه تحولات در زندگی در این مختصر نمی‌گنجد و مكّه، حج بیت الله بر من واجب شده بود امكان رفتن پیدا نشد.

 اینك كه به لقاءا... شتافتم این واجب را یكی از بندگان صالح خداوند به عهده بگیرد. ثلث اموال به تشخیص بازماندگان به «خیرالعمل» صرف شود و اگر به نتیجه قطعی نرسیدند به بنیاد شهید بدهید.

همسرش در خصوص زندگی و تمایل او به مظاهر مادی، بیان می‌کند که شهید رجایی، برای اینكه بتواند همیشه درد مستضعفین را احساس كند با همه امكاناتی كه داشت و می‌توانست از زندگی متوسطی برخوردار باشد، اما زندگیش را همیشه در سطح متوسط به پایین نگه می‌داشت.

 رجایی به آن حد رسیده بود كه واقعاً طلا و خاك برایش یكسان بود، او دنیا را سه طلاقه كرده بود واین را كسی می‌گوید كه بیست سال با او زندگی كرد و رجایی برای او منافع مادی نداشت. ودر پایان به اعتقاد این حقیر، توجه جدی مسئولان اجرایی وفرهنگی به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه، بهترین راه گشا برای رسیدن به اهداف متعالی نظام است. حضرت آقا ضمن ارائه راهبرد‌های اجرایی، توجه مسئولان کشور را به عبور از گردنه‌ها و مسیر‌های سخت و حرکت به سمت قله‌ها، جلب نموده و فرمودند: (ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست بلکه روز شوق و‌امید وحرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند. ) لذا تبیین مسائل مهم کشور خصوصاً دربخش‌امید آفرینی امری خداپسندانه و تزریق نا‌امیدی از حیله‌های دشمنان انقلاب برای ناکار آمد جلوه دادن نظام اسلامی است.

 باید کمین‌گا‌های دشمن را شناخت، دستان نا پاک منافقین خلق ونفوذی‌های ضد انقلاب را شناخت، بایدگرانیگا‌های حوادث و آشوب‌ها وفتنه‌های سیاسی واقتصادی سال‌های گذشته را شناخت تا بتوان توطئه‌های آنان را خنثی کرد، لذا حضور نخبگان جامعه ونهاد‌های فرهنگی وآموزشی در امر تبیینی به مصداق راهنما برای کوهنوردان برای رسیدن به قله است وکوتاهی آنان؛ نادیده انگاشتن زحمات شهداء و عزت وغرور ایران اسلامی است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.