1402-06-12 16:24
1009
0
86322
یادداشت؛

هر گردی گردو نیست؛ و هر کسی خبرنگار

فعال رسانه‌ای گلستان نوشت: صد میلیون روز خبرنگار تکلیفش مشخص است؛ اما قرارداد صدمیلیونی چند سال پیش با اداره دولتی کجا رفت آقای در سایه!.

به گزارش گلستان ما، خیلی جالب نیست که کی موضوع پیش پا افتاده کش‌دار شود یا یک موضوعی که از روز روشن‌تر است دائم برایش توضیح داده شود؛ اما برخی افراد این روزها مدعی می‌شوند آدم یاد طلبکاری حسن روحانی می‌افتد که چرا اوضاع امروز کشور این‌طور است؟

اخیراً مسئله مالی روز خبرنگار دست‌مایه عده‌ای شده که خود به دنبال این جایگاه هستند بدون اینکه حتی مقبولیت نسبی بین اهالی رسانه داشته باشند چه برسد به رسانه‌های انقلابی یا غیرانقلابی.

افرادی این روزها خودکار خود را دائم تیز می‌کنند که خود حتی توانایی شنیدن کوچک‌ترین نقدها را ندارند و بلافاصله دست به بلاک کردن و حذف پیام‌ها در مجازی می‌شوند اگر مشکل فرزند و شوهرشان باشد می‌شود مشکل مردمی!

خیلی ادامه‌دادن گفتن ناگفته‌ها به صلاح شرایط روانی جامعه نیست چرا که به قول رهبری توزیع ناامیدی و پمپاژ آن چیزی جز هدف‌های غیره ندارد؛ اما دو نکته بسیار ساده می‌گوییم تا همگان بدانند و آن‌ها که خود را به خواب‌زده آمد از خواب بیدار شوند:

۱)مشکل امروز بسیاری از مدیران و دستگاه‌های دولتی خدمت‌رسان همین افرادی است که یک پیج شخصی می‌زنند یا کانال می‌زنند و می‌خواهند دائم باجگیری کنند اما نمی‌دانند که خبرنگاری قانون دارد، تعریف دارد نه اینکه فردی در خانه خود کانالی بزند و خود را خبرنگار بنامد و هم شأن کسی بشود که در سیل آق‌قلا تمام زندگی خود را برای ارائه مشکلات مردم به مسئولین گذاشت! شما که دم از عدالت می‌زنید آیا واقعاً این دو خبرنگار با هم یکی هستند؟

۲)هر شغل شریفی که یک صنفی دارد که افراد برای اینکه بتوانند از مزایا استفاده کنند عضو صنف می‌شوند با وجود اینکه مثلاً سازمانی مثل سمت ناظر بر اصناف است اما بازرس و تصمیم‌گیرنده نظام صنفی مشاغل است، اینکه خانه مطبوعات نظام صنفی است و قوانین مشخصی دارد هیچ شکی نیست؛ اما اینکه هر کس بدون اینکه عضو شود انتظار داشته باشد از امتیازات نظام صنفی استفاده کند حرفی است غیرعقلانی!

۳)در تمام مطالبه‌گری‌هایی که مقام معظم رهبری در خصوص آن صحبت کردند تأکیدات ویژه‌ای داشتند که مطالبه‌گری‌ها دقیق و شفاف باشد نه اینکه نقلی شود تهمتی زده شود و رفت تا ناکجاآباد و زمانی که رفتار خلاف قانون سرزده شد همه را بسیج کنیم و استوری بگذاریم که آقاجان ما به دادگاه می‌رویم، واحسرتا استاندار یا معاونش با رسانه مشکل دارند، نه اتفاقاً چون این استاندار گلستان بسیار با شما همراهی کرده و لطفش را در حق شما تمام کرده کار را به اینجا رسانده‌اید.

اگر تهمت نمی‌زنید، برچسب نمی‌زنید، افراد را به جایی نقل نمی‌چسبانید بد نیست این مطلب را هم در کانال خود منتشر کنید تا مخاطب خودش تصمیم بگیرد.

نویسنده: هادی احمدی

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.