1402-06-22 15:28
674
0
86456
بازخوانی اغتشاشات 1401 در گرگان؛

فتنه‌گران هر چه کردند به در بسته خوردند

یک فعال رسانه گفت: با وجود سناریوهای مختلف فتنه‌گران هرچه کردند در گلستان به در بسته خوردند و مردم گلستان صف خود را از اغتشاشات سال 1401 از همان ابتدا جدا کردند.

 به گزارش گلستان ما؛ داوود خاندوزی در یادداشتی نوشت: با وجود پخش فیلم دوربین‌های مداربسته از لحظه ورود مهسا به ساختمان پلیس امنیت اخلاقی تا لحظه‌ای که بر روی زمین می‌افتد؛ اما ادعای واهی خانواده امینی از پدر، مادر و دایی ناتنی زمینه‌ساز یک آشوب خیابانی در سال گذشته شد.

 دشمنی که سال‌ها برای برهم‌زدن امنیت ایران تلاش می‌کردند با بازیگران صحنه آشوب‌ها، از استانداردهای دوگانه در پلتفرم‌های خارجی و حضور نیروهای سازمان‌یافته در کف خیابان گرفته، تا نقش‌آفرینی سلبریتی‌ها و پروژه‌های کشته‌سازی تلاش کردند که سنگ پیش پا نظام جمهوری اسلامی ایران بگذارند.

 بر اساس اظهارنظر برخی از سلبریتی‌ها و حمایت از اغتشاشات شهرهای مختلف کشور آبستن برخی از اعتراضات با چاشنی خشونت شد که این مسئله دامن برخی از شهرهای استان گلستان از جمله گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول را گرفت که به بازنگری این مباحث می‌پردازیم.

 به بهانه فوت مهسا امینی و در 29 شهریور هسته‌های اولیه برای اغتشاش خیابانی در گرگان شکل گرفت و پس از آن در روزهای 16 مهر، 24 و 25 آبان، 16 آذر، 30 دی برخی از عوامل فریب‌خورده معاندین نظام جمهوری مقدس اسلامی را همراهی کردند و تلاش کردند به امنیت خیابان‌های سطح شهر را به چالش بکشانند.

 آشوبگران برای‌آنکه بتوانند اغتشاشات در بستر خیابان‌ها حفظ کنند تلاش کردند فضای مدارس و دانشگاه‌ها را ناآرام کنند و زمینه حضور جوانان دانشگاهی و مدرسه‌ای را در اغتشاشات فراهم سازند؛ اما عمده دانشجویان و دانش‌آموزان با این جریان همراهی نکردند و حتی پویش‌هایی مثل لبیک یا خامنه‌ای به‌منظور نفی این جریان در فضای مجازی به راه انداختند.

 پوشش این اغتشاشات در شبکه‌های معاند نظام مثل اینترنشنال و بی‌بی‌سی و همچنین انتشار برخی از اخبار کذب مثل پروژه‌های کشته‌سازی زمینه بروز این آشوب‌های خیابانی را فراهم کرده بود که رفته‌رفته با آگاهی بیشتر مردم از جریان حاکم از اغتشاشاتی که با رمز مهسا امینی گره‌خورده بود موج این اغتشاشات مهار شد.

 در کف خیابان آشوبگران با آسیب به اماکن عمومی و آتش‌کشیدن تلاش کردند هزینه اغتشاشات را بالا ببرد و باعث رعب و وحشت بیشتری در جامعه شوند؛ اما با وجود این تلاش‌ها بیشتر این آشوب‌ها به‌صورت نقطه‌ای و تنها برای چند دقیقه بود به‌طوری‌که بسیاری از مردم حتی در خیابان‌هایی منتهی به مسیری که اغتشاشات رقم خورده بود از بروز چنین اتفاقاتی بی‌اطلاع بودند.

 پس از این ماجرا رسانه‌ها معاند و فعالان ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با پخش شب‌نامه، فراخوان اعتصابات و شعارنویسی تلاش کردند که آتش این فتنه خاموش نشود، از شعار علیه رهبر انقلاب گرفته تا سپاه و بسیج و یا اعلام فراخوان‌های مردمی برای حضور در تجمعات و اعتصابات اما این شعارهایی که بیشتر در فضای مجازی و رسانه‌های معاند موردتوجه قرار می‌گرفت در کف خیابان اتفاقی نمی‌افتاد و مردم در کمال آرامش و امنیت به زندگی روزمره خود مشغول بودند.

 با وجود تبلیغات گسترده و انتشار آن از شبکه‌های معاند نظام اما مردم دیگر رغبتی برای همراهی با اغتشاشگران را نداشتند و این مسئله باعث شد که انگیزه‌هایی رسانه‌های معاند برای انتشار اخبار کذب بیشتر شود و تلاش کردند به اغتشاشات خیابانی با پروژه کشته‌سازی و برانگیختن احساسات مردمی بدمند و با اخبار کذب زمینه بی‌اعتمادی مردم را نسبت به جامعه بیشتر کنند.

 نسبت‌دادن فوت مرحوم آیدا رستمی و مهدی کابلی و حتی ارتباط فوت افراد براثر خودکشی به موضوع اغتشاشات از دسیسه‌هایی بود که بارهاوبارها از سوی شبکه‌های معاند دنبال شد تا بتوانند مهسا امینی دیگری را برای تداوم اغتشاشات خود پیدا کنند این موضوع در حالی بود که حتی از سوی خانواده‌های متوفیان ارتباط با اغتشاشات از سویی این مرحومیم بارهاوبارها تکذیب شد.

 باوجوداینکه معترضان خود را سوگوار و عزادار مهسا امینی معرفی می‌کردند؛ ولی پس از آنکه صف اغتشاشات را در کف خیابان خالی دیدند تلاش کردند که با استفاده ابزاری از زنان، با برهنگی و رقص و آلات موسیقی زمینه حضور جوانان را در کف خیابان‌ها برای اغتشاشات حفظ کنند؛ اما همه این توطئه و نیرنگ‌ها پاسخ نداد و رفته‌رفته تعداد افراد فریب‌خورده و معترض کمتر و کمتر شد.

 کمترشدن آشوبگران و فتنه‌گران در کف خیابان از یک سو و بصیرت و آگاهی مردم در دفاع به‌موقع از نظام مقدس جمهوری اسلامی با برگزاری راهپیمایی و حضور در میادین مختلف انقلاب نسخه فتنه 1401 را در هم پیچید.

عصبانیت منافقان و شبکه‌های معاند از بصیرت مردم همچنین باعث شد که از همان روزهای نخست این گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران به فکر سپاه و بسیج ستیزی بیفتد و باوجوداینکه فلش همه اعتراضات در لایه نخست مربوط به گشت ارشاد بود؛ ولی با آتش‌کشیدن تندیس سردار سلیمانی در شهرهای مختلف نشان دادند که آنها سپاه و بسیجی که در حوادث گوناگون همواره در کنار مردم ایستاده و در اغتشاشات اخیر مانع رسیدن به اهداف شوم آنها شد را هدف قرار دادند.

 حالا یک سال از این اغتشاشات می‌گذرد  گرچه نسخه فتنه 1401 درهم‌پیچیده شده؛ ولی در مسیر انقلاب هنوز میدان‌های مین فتنه و فتنه اندوزی وجود دارد که همه این مسیر با بصیرت و آگاهی مردم خنثی خواهد شد.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.