1400-12-03 14:36
2122
2
78785

کلیپ جنجالی از تلفات 750 راس دام در گلستان/ دامدار: دام‌ها بخاطر نبودن نهاده تلف شدند/ نماینده جهاد کشاورزی: سرما عامل تلفات دامی بوده است

کلیپ دردناکی از تلفات 750 راس دام در روستای چمن ساور «ارتفاعات جهان نما کردکوی» در فضای مجازی در حال انتشار است

به گزارش گلستان ما؛ کلیپ دردناکی از تلفات 750 راس دام در روستای چمن ساور «ارتفاعات جهان نما کردکوی» در فضای مجازی در حال انتشار است، دامدار با لحنی انتقادآمیز مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی را مورد خطاب قرار می دهد که عامل این اتفاق تلخ شدند، حسام در حالیکه لاشه های دام را یکی یکی از زیر بوته ها بیرون می کشد فریاد برمی آورد که نرسیدن نهاده این خسارت سنگین را به بار آورده است. 

از سویی مسئولان جهاد کشاورزی استان گلستان بر این باورند که دام‌های این دامدار بر اثر سرمای طاقت فرسا و مهیا نبودن پوشش مناسب به این روز افتاده اند. 

سمیعی: تلفات دامی بر اثر یخ زدگی بوده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در گفت گو با خبرنگار گلستان ما گفت: تلفات این 750 راس دام بر اثر یخ زدگی بوده است. 

رحمت اله سمیعی با اشاره به پیش بینی برف مخصوصا در مناطق کوهستانی و صعب العبور در استان گلستان اظهار کرد: برای مناطق سردسیری و کوهستانی نهاده ویژه اختصاص دادیم که این دامدار بیش از 9 تن نهاده را دریافت کرده است. 

وی با اشاره به اینکه دامدار مذکور امکان انتقال نهاده را به منطقه صعب العبور نداشته تصریح کرد: این دامدار نهاده هایی را که از جهاد کشاورزی دریافت کرده به داخل روستا برده اما در منطقه ای که دام را نگهداری می کند به دلیل صعب العبور بودن نتوانسته نهاده ها را انتقال دهد، این دامدار امکان حمل نهاده را به محل مورد نظر نداشته است. 

این مسئول گلستانی با اشاره به اینکه دامدار معترض قبلا با همکار ما در جهاد کشاورزی برای دریافت جو اختلاف داشتند، گفت: اما این مسئله دلیلی برای تلفات دامی نبوده است، مسیر صعب العبور و جاده بسته بوده و دامدار نتوانسته نهاده ها را به دام برساند. 

سمیعی با تاکید بر اینکه دامداری شغلی سخت و پرمشغله است، ابراز کرد: کسی که درصدد راه اندازی دامداری است مخصوصا در مناطق کوهستانی باید از قبل نسبت به دخایر تامین خوراک دام مبادرت کند تا شاهد چنین اتفاقات تلخ و ناگواری نباشد. 

وی گفت: این دامدار خیلی ریسک خطرناکی کرده که بعد از سرما برای تامین نهاده اقدام کرده است، از طرفی شاید اگر زودتر اقدام می کرد باز هم شاهد این اتفاق به دلیل نداشتن پوشش مناسب برای نگهداری از دام در سرمای زمستان بود. 

دستور ویژه استاندار گلستان جهت برخورد با عاملان کوتاهی عرضه خوراک دام! 

با دستور استاندار گلستان تیمی متشکل از سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار، سرپرست بازرسی استانداری و مدیر کل جهاد کشاورزی استان از حادثه تلف شدن دام در یکی از روستاهای توابع شهرستان کردکوی بازدید کردند 

علی محمد زنگانه تاکید کرد: هرگونه کوتاهی از سوی هر مقامی در زمینه عدم تخصیص خوراک دام به پرورش دهندگان محلی با توجه به بارش سنگین برفی که در این منطقه طی هفته های اخیر رخ داده است، پذیرفته نیست. 

یقیناً با مسببین این حادثه برخورد قاطع خواهد شد و اگر کوتاهی مسئولین امر اثبات شود ، عزل خواهند شد، باید خسارت صورت گرفته برآورد و هرچه سریعتر جبران شود. 

این پایگاه خبری تا حصول نتیجه پیگیر ماجرا خواهد بود و جزئیات آن را برای مخاطبان تشریح خواهد کرد. 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.