1402-06-02 11:39
1175
0
86217
در گفتگوی اختصاصی با گلستان ما مطرح شد؛

آخرین جزئیات خسارت سیل به قورچای از زبان مدیریت بحران گلستان

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: در بارش و بیش از ۶۰ واحد مسکونی دچار سیلاب شدند و سه خودرو براثر ریزش نیز آسیب جدیدی دیده است.

نعمت‌اله حاجی‌زاده در گفتگو اختصاصی با گلستان ما با اشاره به آخرین وضعیت خسارت سیل در گلستان گفت: بارش‌ها در شهریور در گلستان به صورت نقطه‌ای محمدود با تمرکز بالا و شدت زیاد است که این امر منجر به طغیان رودخانه‌ها می‌کند و براساس داده‌های هواشناسی در ۲۹ مرداد اقدام به صدور اطلاعیه در این خصوص کردیم تا دستگاه‌ها ذیل ربط تمهیدات لازم را بیندیشند.
مدیرکل مدیریت بحران گلستان ادامه داد: با توجه به نوع بارش و حجم از آب که از ظرفیت رودخانه خارج بود، باعث طغیان شد و و با توجه به ایتکه در مسیر رودخانه بنا به دلایل مختلف کانال‌هایی ایجاد شده بود از این مسیر سیلاب بخشی از روستای قورچای را تحت تأثیر قرار داد.
حاجی‌زاده بیان کرد: ۶۰ تا ۷۰ واحد مسکونی تحت تأثیر سیلاب قرار گرفتند و اقلام منزل مثل لوازم خانگی، فرش، موکت و غیره آسیب دیده و با توجه به بافت روستا که دامداری‌های سنتی نیز وجود دارد برخی از این دامداری‌ها نیز با خسارت رو به رو شده است.
وی یادآور شد: همچنین اراضی کشاورزی در آن محدوده تحت تأثیر قرار گرفته است، پس از این بحث امداد‌رسانی در ساعت اولیه انجام شد، البته این سیلاب تنها مختص به روستای قورچای نبود و برخی نقاط مثل نوکنده میزان بارش باعث انسداد جاده اصلی شد و همچنین محور النگ، خوشش‌ییلاق و بخشی از مسیر دسترسی خالدنبی در کلاله و پل ارتباطی آن براثر سیل خسارت دید.
این مقام مسئول بیان کرد: اما در روستای قورچای از ساعت اولیه فرماندار به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بلافاصله وارد عمل شد و دستگاه متولی از جمله هلال احمر، بخشداری، بنیاد مسکن، آب منطقه‌ای غیره برخی جلسه برگزار کرد و و ارزیابی و شناسایی خسارت در دستور کار تیم‌های ارزیاب قرار گرفت و پس از آن نیز تیم‌های عملیاتی نهایت از صبح روز بعد در محل مستقر شدند.
حاجی‌زاده بیان کرد: نیز آب منطقه‌ای و پای کار و شناسایی و ارزیابی بوده و تیم‌های عملیاتی مستقر شدند و در نهایت از صبح روز بعد به صورت سازماندهی شده تیم‌های علال احمر و شهرداری آزادشهر و برخی شهرداری‌ها برای حمایت لجستیک و تیم‌های کار پاکسازی منازل که درگیر سیلاب شده بودند انجام دادند.
وی متذکر شد: سایت اسکان اضطراری توسط ستاد شهرستان در ۴۸ ساعت اولیه با توجه به ظرفیت شهرستان راه‌اندازی شد و گروه‌های جهادی به همراه شهرداری‌های سطح استان کار پاکسازی معابر و واحد‌های مسکونی را انجام دادند و تیمی برای شستشوی فرش‌ها از گل و لای نیز از سویی یکی از شهرداری‌های سطح استان مستقر شده است.
این مقام مسئول یادآور شد: کارشناسان بیناد مسکن کار ارزیابی میزان خسارت به واحد‌های مسکونی را انجام دادند برخی از واحد‌های مسکونی نیاز به تعمیر و برخی نیاز به بازسازی دارند که دولت با ارائه تسهیلات از این سیل زدگان حمایت خواهد کرد.
حاجی‌زاده یادآور شد: برخی از اسیب دیدگاه تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند و از ساعت اولیه شرایط آن‌ها بررسی شد و اقلام مورد نیاز از سوی این نهاد‌های خدمات‌رسان تحویل این خانواده شد.
وی بابیان اینکه چندین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با استان برگزار کرده، افزود: نماینده ویژه استاندار و دستیار مردمی‌سازی نیز در محل حضور دارند و بازدید می‌دانی انجام می‌شود و نیرو‌های جهادی نیز در محل استقرار یافتند، برآورد خسارت سیلاب تکمیل نشده است و فرم‌های خسارتی در حال جمع‌آوری است و پس از جمع‌بندی به وزارت کشور ارسال خواهد شد.
این مقام مسئول یادآو رشد: به طور کلی بخش زارعت، مسکن و معابر روستا براثر سیلاب خسارت دیدند و بیشتر خسارت به بخش هازی زیربنایی بوده و همچنین براثر ریزش سه دستگاه خودرو نیز اسیب جدی دیده ولی آسیب دیدگی جرحی و یا فوتی تاکنون گزارش نشده است.

انتهای خبر/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.