1403-02-02 12:45
146
0
89668
مدیرکل پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی گلستان خبر داد:

جایگاه دومی گلستان در تامین مرغ کشور

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی گلستان از افزایش بیست و چهار درصدی جوجه‌ریزی در این استان به‌عنوان دومین استان تولیدکننده عمده گوشت مرغ مصرفی کشور، در نیمه دوم سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»؛ حسین لاری‌کمان صبح یکشنبه دوم اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نیمه دوم پارسال جوجه‌ریزی در استان با ۲۲ میلیون قطعه افزایش در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن، به ۸۹ میلیون قطعه رسید.

 وی با بیان اینکه در دوره اسفند، بیش از ۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان اتفاق افتاد و رتبه نخست کشور را در این زمینه به دست آوردیم، بیان کرد: فروردین امسال نیز ۱۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داشتیم که در مقایسه با فروردین پارسال که ۱۱ میلیون قطعه بود، ۲۶ درصد بیشتر شد.

 مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی گلستان افزود: تأمین و عرضه نهاده باکیفیت که ضریب تبدیل را بالا بُرد و همچنین پشتیبانی از تولیدکننده را، می‌توان عامل این افزایش دانست.

 لاری کمان خرید مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان و برنامه‌ریزی برای خرید مرغ زنده به قیمت هر کیلوگرم ۵۸ هزار تومان را نیز از اقدامات کمکی، تشویقی و ترغیبی برشمرد.

 وی تأمین به‌موقع نهاده‌ها، خرید تضمینی مازاد تولید و زنجیره را، از عوامل ترغیب پرورش‌دهندگان مرغ استان به جوجه‌ریزی بیشتر، عنوان و تصریح کرد: استان گلستان پس از تهران، تولیدکننده عمده گوشت مرغ مصرفی کشور است.

 مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه حدود ۱۴۰ تُن گوشت مرغ مصرف روزانه استان است، افزود: بقیه به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

 به گزارش ایسنا، استان گلستان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های مرغ در کشور است و مرغ‌های تولیدی استان علاوه بر تأمین مصرف داخل استان به ۱۱ استان دیگر صادر می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.