1402-01-29 13:38
364
0
84551
نماینده مجلس:

آرزوی خرید خودر برای مردم دست نیافتنی شد

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت در کمیسیون صنایع آمار‌های خوبی را بیان کردند ولی در مهار و کنترل قیمت موفق نبودند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با گلستان ما با اشاره به موضوع اعلام وصول استیضاح وزیر صمت در مجلس گفت: قیمت خودرو‌های خارجی نسبت به کشور‌های حوزه خلیج فارس اختلاف پنج تا شش برابری دارد و همپچنین خودروی داخلی که تولید می‌شود نسبت به سال گذشته دو برابر با افزایش قیمت روبه رو بوده و این مسأله داد نمایندگان را درآورده است.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت پراید به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است و این در حالی است که بیش از ۴۰ درصد از مردم خودرو ندارند و در این شرایط ۳۰ درصد قیمت خودرو را افزایش می‌دهیم و سؤال اینجا است چرا باید قیمت خودروی داخلی با دلار مقایسه شود و قیمت‌گذاری شود.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: کسانی که وضع مالی خوبی دارند و از طبقات بالای جامعه به‌شمار ‌می‌روند در این شرایط مشکلی ندارند ولی کسانی که دهک‌های پایین جامعه هستند توان خریداری خودرو را ندارند و چرا مسئولان باید در ابتدای سال نمک به زخم مردم بپاشند و آن هم زمانی که مقام معظم رهبری در شعار سال به موضوع مهار تورم و رشد تولید تأکید دارند.

وی یادآور شد: در بخش‌های مختلف از جمله لوازم خانگی قیمت‌ها را بررسی کنید ببنید وضعیت چگونه است و آیا کسی حتی توان تعمیر یخچال منزل خود را دارد و باید مردم‌داری کنید و طبقات پایین جامعه را دریابیم و باید به دهک‌هایی پایین جامعه بیشتر توجه شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه باید به عنوان نمایندگان و به عنوان وکلای مردم به این مسأله توجه داشته باشیم، ابراز داشت: یک بخش دیگر که باید وزیر صمت به آن توجه کند صنعت است، صنایع فولاد و تولید‌کنندگان کمتر حمایت شدند و این در حالی است که مقام معظم رهبری از سال ۹۰ قالب سال‌ها را به موضوع اقتصاد و رشد تولید تأکید داشتند و این‌ها گوشزد به ارکان نظام است که به تولید توجه داشته باشیم.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: باید فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را حمایت کنیم چرا آن‌ها تولید‌کنندگان هستند و چقدر توانستیم به آن‌ها کمک کنیم؟ در استان گلستان واحد‌های صنعتی تنها با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود در سال گذشته فعالیت داشتند و این‌ها موضوع مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی ابراز داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت وزارت بزرگی است و در آن مسائل بازرگانی و اقتصاد خارجی نیز وجود دارد و آقای وزیر صمت به این مسائل توجه نکرده است، در کمیسیون صنایع نیز این موضوعات مطرح شد و وزیر صمت بیان کرد تولید را دو برابر کردیم و رشد‌های خوبی در صنعت داشتیم، آمار خوبی بیان شد ولی در مهار و کنترل قیمت موفق نبودند و فشار بر روی مردم وجود دارد و بیشترین فشار به طبقات پایین جامعه است و باید حتماً به آن توجه شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: مردم انتظار دارند دولت و وزیری که بخش بزرگی از اقتصاد کشور دست آن قرار دارد تورم را مهار کند و این انتظار از نظر ما برآورده نشده است و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم باید مسیر خود را طی کنیم.

سنگدوینی تأکید کرد: تا آنجایی که اطلاع دارم ۴۰ نماینده استضاح وزیر را امضاء کردند و بند نیز جزء موافقان آن هستم.

انتهای پیام/ 4202

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.