1400-07-28 18:05
739
0
76636
در نشستی مشترک اعلام شد؛

هم پیمان برای احیای طلای سفید گلستان/ آمادگی «ماهوت شمال» و «خاوردشت» برای حمایت از کشت پنبه در استان

رییس هیئت مدیره کارخانه ریسندگی ماهوت شمال و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خاوردشت علی آباد کتول در نشست مشترک با حضور فرماندار این شهرستان، آمادگی خود را برای حمایت از کشت پنبه در استان اعلام کردند.

به گزارش گلستان ما؛ مجتبی جمال لیوانی فرماندار علی آباد کتول در این نشست که با هدف آغاز همکاری میان شرکت کشت و صنعت خاوردشت و کارخانه ریسندگی ماهوت شمال برگزار شد، از طرح های تشویقی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با هدف افزایش کشت پنبه در استان خبر داد و گفت: با ارائه طرح های تشویقی، برنامه ریزی مناسب، همکاری و هماهنگی مرکز تحقیقات پنبه کشور، سازمان جهاد کشاورزی استان و کارخانه ریسندگی ماهوت شمال، می‌توان سطح زیر کشت پنبه را افزایش داده و این طلای سفید را در استان دوباره احیاء کرد. 

جمالی با بیان اینکه کارخانه ماهوت شمال روزانه به 17 تن پنبه نیاز دارد، اظهار کرد: این مجموعه آماده خرید کل پنبه تولیدی در شهرستان علی آبادکتول و استان گلستان است و می‌تواند ضمن کمک به رشد و توسعه این شهرستان در حوزه اشتغال و اقتصاد، به برند منطقه کتول نیز تبدیل شود.

جواد نصراللهی مدیرعامل شرکت خاوردشت هم در این دیدار از بازگشت واحد پنبه پاک کنی این شرکت به چرخه تولید، پس از حدود 14 سال خبر داد و گفت: این اقدام به دست کارشناسان مجرب و مختصصان شرکت و با هدف استفاده از ظرفیت کامل این مجموعه در ارائه خدمات بیشتر و کمک به رونق تولید در منطقه، انجام شد.
وی اظهار کرد : مواد اولیه واحد پنبه پاک کنی این شرکت «وش» است که از سطح مزارع پنبه استان گلستان جمع آوری شده و در فرآیند خاصی تبدیل به محلوج و سپس به عدل پنبه که جزو مواد اولیه کارخانجات ریسندگی و بافندگی است، تبدیل می شود.

علیرضا لادن مقدم رییس هیئت مدیره کارخانه ریسندگی ماهوت شمال نیز در این دیدار، به روند احداث این کارخانه اشاره کرد و گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 5 هکتار و سالن خط تولیدی با زیربنای 22 هزار متر مربع، به سرعت در حال ساخت است. 
وی از سرمایه گذاری 580 میلیارد تومانی برای احداث این پروژه بزرگ خبر داد و گفت: برای احداث و راه اندازی کارخانه بزرگ ریسندگی ماهوت شمال ۲۸۰ میلیارد تومان توسط هیئت مدیره سرمایه گذاری شده و 300 میلیارد تومان تسهیلات نیز توسط دولت اراده می شود که به صورت مرحله ای در حال اعطاء است.
لادن مقدم در ادامه از آمادگی این مجموعه تولیدی برای همکاری با شرکت کشت و صنعت‌ خاوردشت خبر داد و اذعان کرد: کارخانه ماهوت شمال در راستای افزایش کشت و تولید پنبه، بالا بردن سرانه تولید نخ و رفع مشکل تامین مواد اولیه کارخانجات بافندگی، ایجاد اشتغال برای مردم شریف علی آباد کتول با بهترین خطوط تولید و مدرن ترین ماشین آلات از کشورهای سوئیس و آلمان در حال تاسیس است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.