1403-02-30 09:25
282
0
90054
سردرگمی کشاورزان گلستانی؛

قیمت خرید تضمینی جو در فصل برداشت مشخص نشد

با وجود پیگیری‌های متعدد مسئولان استان و مجمع نمایندگان اما هنوز قیمت خرید تضمینی جو اعلام نشده تا کماکان کشاورزان گلستانی بلاتکلیف بمانند.

 به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ به فصل برداشت محصولات کشت پاییزه رسیدیم و در حال حاضر مراکز خرید کلزا در سطح استان گلستان فعال شده است و کشاورزان گلستانی در حال برداشت محصولات خود هستند.

در نیمه خرداد نیز کشاورزان گلستانی محصول گندم را برداشت می‌کنند؛ اما نکته حائز اهمیت موضوع قیمت خرید تضمینی جو است که باوجود اینکه مزارع گلستان آماده برداشت این محصول شده و با بهبود شرایط آب‌وهوایی کشاورزان نسبت به این مهم اقدام خواهند کرد؛ اما کماکان کشاورزان بلاتکلیف و سردرگم هستند و مجبورند در صورت برداشت این محصول را در انبارهای خانگی ذخیره کنند.

مسئولان دولت باوجود آنکه قول داده بودند تا پایان هفته گذشته قیمت خرید تضمینی جو را اعلام کنند؛ اما این مهم اتفاق نیفتاد.

در حال حاضر قیمت خرید عمده هر کیلو جو در سامانه دام و طیور ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان است و کشاورزان مشتاق آن هستند که بدانند دولت چه بهایی را برای جو در سال جاری در نظر خواهد گرفت.

در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ قیمت خرید تضمینی جو ۶ هزار و ۷۸۰ اعلام شده بود و نرخ خرید تضمینی جو و غلات نیز در شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی نهایی می‌شود که پس از آنالیز هزینه‌ها و همچنین میزان واردات و صادرات و مسائل دیگر این اتفاق خواهد افتاد.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.