1403-01-08 13:47
709
0
89319
مدیرعامل شرکت تولید نیروی آذرخش:

رکورد تولید برق در نیروگاه علی آبادکتول شکست شد

مدیرعامل شرکت تولید نیروی آذرخش از ثبت رکورد تولید برق در نیروگاه علی‌آبادکتول خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» و به نقل از روابط عمومی شرکت تولید نیروی آذرخش ؛ رضا مؤمنی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه رکورد تولید انرژی برق و ضریب بهره‌برداری نیروگاه علی آباد گلستان در سال ۱۴۰۲ شکسته شد، اظهار کرد: با همت و تلاش همکاران شرکت تولید نیروی آذرخش و بهره‌بردار نیروگاه علی آباد در سال ۱۴۰۲ خصوصاً تعامل، پیگیری و اقدامات صورت گرفته با شرکت‌های مدیریت شبکه، برق حرارتی و شرکت‌های نفت و گاز در خصوص تأمین سوخت مایع در فصل زمستان و افزایش فشار ورودی گاز در فصل تابستان، رکورد تولید، درآمد و سود نیروگاه علی آباد گلستان از بدو تأسیس نیروگاه تاکنون شکسته شد.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی آذرخش کسب رتبه دوم درصد آمادگی و رتبه سوم درصد ضریب اطمینان در بین نیروگاه‌های گازی کشور را از دیگر دستاوردهای این نیروگاه در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: ضریب بهره‌برداری ۶۰ درصد، رشد ۱۷ درصدی انرژی تولیدی، افزایش ۴۳ درصدی درآمد و ۲۵ درصدی سود نیروگاه نسبت به سال ۱۴۰۱ از نتایج اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ در نیروگاه علی آباد گلستان است.
مومنی بیان کرد: با توجه به افزایش پنج درصدی تقاضای انرژی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ و میانگین رشد تولید همین مقدار در نیروگاه‌های گازی کشور، نیروگاه گلستان توانست رکورد ۱۷درصدی رشد تولید انرژی نسبت به سال ۱۴۰۱ را به ثبت برساند. که این امر نقش بسیار مهمی در تأمین برق و عدم خاموشی هموطنان عزیز در پیک مصرف تابستان سال ۱۴۰۲ در استان گلستان داشته است.
وی خاطرنشان کرد: تمدید ۱۰ ساله (۱۴۰۰ الی ۱۴۱۰) معافیت مالیات عملکردی ماده ۱۳۲ شرکت آذرخش و بخشودگی ۹۸ درصدی(۶۰ میلیارد تومان) جرائم مالیاتی و آزادسازی و فک رهن وثایق وام ارزی احداث فاز گازی توسط بانک صنعت و معدن از اقدامات و موفقیت‌های خیلی مهم این شرکت در سال ۱۴۰۲ بوده است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی آذرخش  یادآور شد: خرید یک ست پره نو v۹۴. ۲ و یک ست پره map۲b بازسازی شده و تأمین قطعات اورهال با رقم مجموع چهار میلیون یورو، انجام به‌موقع دو واحد تعمیرات اساسی نیروگاه توسط پرسنل بهره‌برداری، تأمین و خرید قطعات استراتژیک، اتمام زودهنگام بازدید‌های دوره‌ای واحد‌ها از اقدامات مهم و اساسی نیروگاه در سال ۱۴۰۲ به منظور حفظ آمادگی برای پیک مصرف تابستان در سال آینده است.
مومنی متذکر شد: در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی به‌موقع و دقیقی برای خرید قطعات و بازسازی پره‌ها برای انجام سه واحد تعمیرات اساسی در سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.
وی بیان کرد: با پیش‌بینی یک واحد LTE در سال ۱۴۰۶ برنامه‌ریزی و رایزنی با مپنا سرویس برای تأمین قطعات آن( سالی ۳۰ درصد ) صورت گرفته است. و انعقاد قرارداد EPC طرح توسعه بخش بخار نیروگاه با رقم ۳۸۴ میلیون یورو، شروع عملیات اجرایی فعالیت‌های زود هنگام(Early Start) بخش بخار نیروگاه با رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری استان گلستان با حضور وزرای نیرو و اموراقتصادی و دارایی و مدیرعامل محترم گروه مپنا در تاریخ 30 آذر سال گذشته و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گلستان از اقدامات مهم و اثرگذار در جهت تحقق اهداف توسعه و پیشرفت استان در سال ۱۴۰۲ بوده است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی آذرخش  تاکید کرد: پیگیری در خصوص صدور مجوز فروش برق به صنایع از وزارت نیرو و گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) توسط صندوق توسعه ملی و انعقاد قرارداد عاملیت بانکی از برنامه‌های در دست اقدام توسعه بخش بخار نیروگاه در سال ۱۴۰۳ است.
مومنی یادآور شد: راه‌اندازی و احداث چهار مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در منطقه محروم و مرزی هوتن استان گلستان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان با هدف تأمین و رفع کمبود برق و رفع افت ولتاژ در فصل تابستان از اقدامات خیلی مهم شرکت تولید نیروی آذرخش در تأمین برق استان گلستان در سال ۱۴۰۲ است.
وی افزود: برنامه‌ریزی برای احداث نیروگاه ۶۰ مگاواتی خورشیدی در منطقه آزاد چابهار و ۲۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی گلستان و انجام مطالعات فنی و اقتصادی احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی مقیاس کوچک شهرک صنعتی آزادشهر گلستان از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت در سال ۱۴۰۳ است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی آذرخش بیان کرد: در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ این شرکت برنامه‌ریزی و پیگیری لازم را در خصوص ورود به بازار سرمایه و بورس در خصوص تأمین مالی پروژه‌های توسعه‌ای در دستور کار دارد.
مومنی در پایان از حمایت‌ها و زحمات مسئولین استانی و ملی خصوصاً سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصادی و دارایی، محرابیان وزیر نیرو، زنگانه استاندار گلستان، رحمت الله نوروزی، نماینده محترم مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی و رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون انرژی در جهت تحقق اهداف توسعه‌ای و موفقیت‌های نیروگاه تشکر و قدردانی کرد.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.