1401-02-26 12:16
416
0
80015
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

دفاع تمام قد اتاق بازرگانی گلستان از طرح اقتصادی دولت/ چوپانی؛ رئیسی به دنبال سلامت اقتصاد کشور است

چوپانی گفت:دولت رئیسی جسارت داشت و آبرویش را گرو گذاشت و باید از این طرح حمایت کنیم بررسی های ما در اتاق بازرگانی نشان می داد دو میلیون تن ارد حیف می شد.

به گزارس گلستان ما؛ علی محمد چوپانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:  در گذشته کشاورزان ما به دولت یارانه می دادند و اخیرا هرچه قیمت جهانی است در دلار نیمایی ضرب می شود  و قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشخص می شود.

رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان گلستان ادامه داد:  سرانه مصرف  خانوار روغن ۱.۵ کیلو، آرد ۸.۵ کیلو و مرغ دو کیلوگرم است و سال گذشته دولت  ارز برای کالاهای اساسی اختصاص می داد.

چوپانی بیان کرد: ۳۲۰ هزار تومان مابه تفاوت ارز ۴۲۰۰ تومان و ارز آزاد است و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از این پول را یارانه می دهد و چیزی دولت اینجا ایدش نمی شود و دنبال برنامه ریزی برای سلامت اقتصاد  است.
وی گفت: قیمت روغن نیز تنی دو هزار یورو است و سالانه ۱.۵ ملیارد یورو قاچاق روغن را شاهد هستیم و با اجرای این طرح قاچاق دیگر مقرون به صرفه نخواهد شد و این عدد صرفه جویی می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: در بحث توزیع آرد یارانه ای  حیف و میل اتفاق می افتاد و با آزادسازی ارز  جلوی این حیف و میل گرفته شده است.
چوپانی تاکید کرد: دولت رئیسی جسارت داشت و آبرویش را گرو گذاشت و باید از این طرح حمایت کنیم بررسی های ما در اتاق بازرگانی نشان می داد دو میلیون تن آرد حیف می شد و اگر ۳۰ درصد صرفه جویی شود بین چهار تا پنج میلیارد یورو صرفه جویی برای دولت رقم می خورد.
وی افزود: ۲۲  میلیون تن سالانه آراد و گندم وارد کشور می کنیم و اگر این صرفه حویی را لحاظ کنیم چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد یورو می شود که می توانیم صنعت خود را بازسازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بنگاه های اقتصادی ما دچار اضمحلال سود بودند پیش بینی ما این است که این طرح به خیر می انجامد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.