1403-01-05 12:16
361
0
89283
یادداشت؛

«جهش تولید با مشارکت مردم» میان‌بُری برای نونواری و اقتدار اقتصادی

علی قاسمعلی فعال رسانه‌ای گلستان گفت: شعار جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند به میان‌بُری برای اقتدار اقتصادی کشور؛ عبور از تنگناهای موجود در حوزه جهش تولید و سرفصلی برای نونواری اقتصادی ایران شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی قاسمعلی فعال رسانه‌ای گلستان در یادداشتی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» میان‌بُری برای نونواری و اقتدار اقتصادی، نوشت: شعار جهش تولید با مشارکت مردم که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال جاری انتخاب شد، می‌تواند به میان‌بُری برای اقتدار اقتصادی کشور؛ عبور از تنگناهای موجود در حوزه جهش تولید و توسعه فراگیر و پایدار و همچنین سرفصلی برای نونواری اقتصادی ایران شود. 

امسال مقام معظم رهبری شعار سال را «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری کرده و خط مشی راهبردی کشور را با این نامگذاری تعیین کردند.

یکی از موضوعاتی که معظم‌له در سالیان اخیر به آن سفارش و تاکید ویژه دارند؛ مقوله بهبود و ارتقاء شرایط اقتصادی کشور به ویژه در حوزه تسهیل و توسعه فرآیند تولید است و شعارهای چند سال اخیر ایشان، روی مباحث اقتصادی و تولیدی متمرکز بوده‌اند.

نامگذاری امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری تبلور احاطه و شناخت دقیق ایشان از دغدغه‌ها و مسائل مردم و کشور است.

دوستان و دشمنان ایران اسلامی بر این موضوع اذعان دارند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاسی از پیشگامان بسترسازی واقعی برای مشارکت همه جانبه و اثرگذار مردم در حاکمیت بوده و از این حیث الگویی جامع و کارآمد برای بسیاری از نظام‌های سیاسی منطقه و جهان است.

با وجود همه توفیقات در عرصه سیاسی، اما باید بپذیریم که با همه اهتمام انجام شده و بکارگیری همه پتانسیل‌های قانونی و شرعی، بستر مطلوبی برای مشارکت مردم در حوزه اقتصاد ترسیم نشده است.

علی رغم آنکه در چند دهه گذشته برخی مبانی تئوریک و حتی برنامه‌های اجرایی مردم محور مانند تعاونی‌ها، برای حضور و مشارکت مردم در نظام اقتصادی کشور مطرح و پیاده سازی شده است اما تا رسیدن به قله مطلوب و کارآمدی حداکثری فاصله بسیاری است.  

موضوعی که دشمنان نظام با شناسایی و بزرگنمایی آن درصدد ضربه به انقلاب و کشور هستند؛ پررنگ کردن چالش‌های اقتصادی و تنگناهای معیشتی مردم و تلاش برای کتمان موفقیت‌ها و بزرگنمایی مشکلات از جمله راهکارهایی است که دشمنان بر روی آن متمرکز شده‌اند.  

تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب برای مشارکت مردمی در حوزه تولید و اقتصاد، همان مردمی سازی اقتصاد است که مدیران اجرایی کشور از آن غافل بوده‌اند.

شعار امسال رهبری در اولین سال آغاز برنامه هفتم توسعه کشور بیانگر ضرورت بازنگری برخی رویکردهای جاری دولت و مجلس در نظام اقتصادی کشور است.  

هرچند بهره گیری از ثمرات پیوستن به پیمان‌هایی بین المللی مانند شانگهای و بریکس و دیگر معاهدات بین المللی، کمک حال اقتصاد کشور خواهند بود، اما توجه به اندیشه و ابتکار جوانان تحصیل‌کرده، همت و تلاش و البته سرمایه مالی مردم مکملی چاره‌ساز برای عبور از فشارهای همه جانبه دشمن در جنگ اقتصادی است که باید هر چه سریعتر از آن بهره جست.

حذف ساز و کارهای زاید و کوتاه کردن پروسه مشارکت مردمی در پروژه‌های اقتصادی و اعتماد به توان مالی و مشارکت اقتصادی مردم از جمله مباحثی است که باید جنبه عملیاتی بگیرد.

پایان سخن آنکه، اقتدار و فردای روشن اقتصادی کشور وابسته به عزم و اراده متولیان حوزه اقتصاد در قوای سه‌گانه به ویژه دولت در پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.