1403-01-08 20:30
332
0
89323
مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

افتتاح نخستین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح نخستین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» و به نقل از بازار؛ ابراهیم هزارجریبی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: راه حل افزایش میزان بهروری آب و نهاده‌ها مانند بذر، استفاده از اصول فنی و مشاوران بخش خصوصی در بخش کشاورزی است. 

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بهره‌وری آب با توجه به خشکسالی در سال‌های اخیر موضوعی مهم است که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه کشاورزی می‌توان به این امر مهم دست یافت. 

هزارجریبی افزود: بهره‌مندی از بخش فنی و مشاوره‌ای بخش خصوصی یکی از راه حل‌های افزایش بهره‌وری و ارتقا راندمان تولید در بخش کشاورزی است. 

وی با بیان اینکه دولت باید بر امور نظارت داشته باشد، یادآورشد: با واگذاری برخی خدمات دولتی به بخش خصوصی میتوانیم شاهد رشد در بخش کشاورزی باشیم. 

هزارجریبی ادامه داد: در گذشته کلیه امور تجارت پنبه بر عهده بخش خصوصی بود و دولت هیچ دخالتی غیر از امور فنی و مشاوره‌ای کشت پنبه حضور نداشت. 

وی اضافه کرد: اما در سال‌های گذشته با حضور دولت سطح گذشت پنبه رفته رفته کاهش یافت به‌طوری که از ۱۵۰ هزار هکتار کشت پنبه به ۹ هزار هکتار تقلیل یافت. 

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرر: اکنون برای احیای کشت پنبه برخی امور به بخش خصوصی واگذار شده و در راستای بهبود کشت پنبه کشور نخستین مرکز تخصصی فنی پنبه در استان گلستان در فصل بهار افتتاح خواهد شد. 

وی با اشاره به ایجاد نخستین مرکز تخصصی کشت پنبه در استان گلستان، تصریح کرد: این مرکز توسط بخش خصوصی ایجاد شده و با ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای و تولید بذر به احیا کشت پنبه در استان کمک خواهد کرد. 

به گفته هزار جریبی، با توجه به شعار سال منوط بر جهش تولید با مشارکت مردم، در تلاشیم برای ارتقا بهره‌وری تولید، تولید بذر خوب و مصرف بهینه آب از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه کشاورزی بهره‌مند شویم. 

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.