1402-11-27 11:19
291
0
88821
رئیس شورای هماهنگی کار استان گلستان خبر داد:

احیا ۷۰ واحد صنعتی در گلستان

رئیس شورای هماهنگی کار استان گلستان گفت: طی دو سال اخیر ۷۰ واحد صنعتی که راکد بودند احیا شدند و زمینه اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر فراهم شده است و دولت باید اقدامات مؤثرتری برای احیا واحد راکد صنعتی انجام دهد.

به گزارش «گلستان ما»، روح‌الله تجری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال اخیر ۷۰ واحد صنعتی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان احیا شد که زمینه اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر فراهم شده است. در این شرایط دولت سیزدهم باید اقدامات مؤثرتری برای احیا صنعتی راکد انجام دهد. همچنین در دو سال اخیر نیز ۱۳۰ واحد تولیدی راکد گلستان به چرخه تولید بازگشت.

 وی گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی راکد گلستان با مشکلاتی مانند تأمین سرمایه ثابت و در گردش، کمبود مواد اولیه، مشکلات زیرساختی، کمبود نقدینگی و فرسودگی و... مواجه هستند.

 وی ادامه داد: ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته است و در این شرایط دولت باید اقداماتی انجام دهد که تولید داخلی افزایش پیدا کند. اگر تولید و اشتغال انجام بگیرد قطعاً بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و... روند کاهشی خواهند داشت.

 تجری بیان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات بانکی شرکت‌ها، واحدهای صنعتی و تولیدی مرتفع شود. دولت باید اقداماتی برای تداوم تولید، صادرات، حفظ اشتغال، ایجاد اشتغال و پرداخت معوقات کارگران انجام دهد.

 وی افزود: عمده واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان مستقر هستند. بیش از ۲۸۰ هزار کارگر بیمه شده در استان وجود دارد. حدود ۳۰ هزار نفر در ۱۱۰۰ واحدهای صنعتی در گلستان مشغول به کار هستند.

منبع: ایلنا

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.