1402-07-22 17:15
509
0
86930
مدیرکل دیوان محاسبات استان گلستان:

17 دستگاه اجرایی مشمول تذکر دیوان محاسبات شدند

مدیرکل دیوان محاسبات گلستان گفت: بر اساس گزارش نهایی تفریغ بودجه، ۱۷ دستگاه اجرایی استان مشمول تذکر دیوان محاسبات قرار گرفتند.

 به گزارش گلستان ما؛ غلامحسین زارعی امروز در جلسه شورای عمومی دیوان محاسبات استان با اشاره به همت و تلاش حسابرسان و کارشناسان دیوان محاسبات در تدوین بیش از موعد گزارش نهایی تفریغ بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی استان افزود: از تعداد ۳۴۷ بند و جزء از احکام تبصره‌های قانون بودجه کل کشور که در استان قابلیت بررسی داشته تعداد ۲۶ مورد متمرکز، تعداد ۱۶۷ مورد (معادل ۴۸ درصد) دارای عملکرد و تعداد ۱۵۴ مورد (معادل ۴۴ درصد) از احکام فاقد عملکرد بوده است و در این‌ رابطه بر اساس واخواهی‌های صورت‌گرفته تعداد ۱۷ دستگاه اجرایی مشمول تذکر واقع شده و تعداد ۱۴ پرونده نیز در دست ارسال به دادسرای دیوان محاسبات کشور است.

 وی افزود: سرجمع کل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ استان گلستان تا پایان مهلت مصرف اعتبارات مزبور بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد. او افزود: از این میزان اعتبارات هزینه‌ای با ۵۶ درصد رشد و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز با ۳۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

 زارعی؛ تعداد دستگاه‌های مورد رسیدگی و حسابرسی در استان را ۱۳۸ دستگاه برشمرد و بر رعایت دقیق قوانین و مقررات به‌عنوان الزام شفافیت و انضباط مالی در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

منبع: صدا و سیمای گلستان
انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.