1401-12-15 14:37
1133
0
83925
با اجرای طرح‌های دانش‌بنیان اوقاف گلستان؛

۶۰۰ هزار اصله نهال به نفع موقوفات تولید می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اجرای طرح‌های دانش‌بنیان گفت: تا سال ششم در نهالستان پایه مادری صنوبر ۶۰۰ هزار اصله نهال به نفع موقوفات تولید می‌شود.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد با اشاره به اهمیت درختکاری در سیره معصومین (ع) اظهار کرد: درختکاری در آموزه‌های اسلامی از فضیلت بالایی برخوردار است، این کار با هدف حراست و پاسداری از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های طبیعی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ درخت برای نسل‌های آینده تکلیف همگانی است، از مسئولان خواست در مناطقی که با کم‌آبی و یا تنش‌آبی مواجه هستیم نسبت به حفظ و صیانت از درختان اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از ورود اوقاف و امور خیریه استان به حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: در امامزادگان عبدالله و فضل الله (ع) روشن‌آباد شهرستان کردکوی با یکی از شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری تفاهم نامه منعقد کردیم و طی آن نهالستان پایه مادری گونه درخت صنوبر هیبرید مفید راه‌اندازی شد.

سلیمانی‌فرد افزود: صنوبرهای معمولی منطقه با گونه گیاهی پده در حاشیه اترک در شمال استان به صورت کشت سلولی تلفیق شدند و گونه منحصر به فرد صنوبر هیبرید مفید به ثبت رسید در پارک علم و فناوری استان گلستان به ثبت رسید که در هیچ جای ایران نمونه آن وجود ندارد.

وی توضیح داد: گونه صنوبر مفید نسبت به شوری بالای آب مقاوم است و رشد آن سه برابر حداقل صنوبرهای معمولی است این گونه می‌تواند انقلاب بزرگی در صنعت چوب ایجاد کند قرارداد آن در انحصار اوقاف است، تا سال ششم ۶۰۰ هزار اصله نهال به نفع موقوفه و دانش‌بنیان تولید می‌کنیم و نسبت به فروش آن در داخل و خارج استان اقدام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه اوقاف گلستان 200 هزار اصله نهال در سنوات اخیر غرس کرد، افزود: این درختان اکنون برداشت صنعتی می‌شوند که اتفاق خوبی است و برای موقوفات، امامزادگان و مساجد ایجاد منابع مالی پایدار می‌کند.

وی نقش ترویج و تبلیغ شبکه روحانیت و مبلغین را در این زمینه مهم خواند و ابراز کرد: مناطق شمالی استان که نیمه بیابانی است باید به کمربند سبز تبدیل شود هم ایجاد امیدآفرینی می‌کند و هم پشتوانه اقتصادی خوبی برای مردم منطقه خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.