1401-12-25 09:28
515
0
84103
رئیس مجمع بسیج رامیان:

مجمع بسیج رامیان به دنبال پیشرفت و امیدآفرینی است

رئیس مجمع بسیج رامیان؛ یکی از اولویت‌ها را پیشرفت و امیدآفرینی شهرستان دانست و تشکیل نظام بانک مسائل را راهکاری کوتاه‌مدت در رفع نیازهای منطقه برشمرد.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام ابراهیمی‌فر امروز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: بیش از۱۲۰ مسئله شهرستان رامیان از طریق کارگروه‌های تخصصی شناسایی شد و هر کارگروه سه مسئله اصلی را به عنوان اولویت‌های مهم در دستورکار خود قرار داده است.

وی به اهم موضوعات کارگروه‌های تخصصی پرداخت و افزود: در کارگروه فضای مجازی نسبت به احصاء آسیب‌های متعدد در حوزه استفاده از فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آن اقدام کرد ضعف سواد رسانه‌ای در بین کاربران فضای مجازی شهرستان از دیگر مسائل است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس مجمع بسیج رامیان افزود: آسیب‌های مرتبط با حوزه زنان بویژه در بحث طلاق و اعتیاد و ارائه راهکارهای پیشگیری از آن در کارگروه زنان و خانواده مورد بررسی قرار گرفت نسبت به ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی تاکید شد.

ابراهیمی‌فر بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توانمندی بانوان تاکید کرد و گفت: ایجاد مشاغل زودبازده خانگی و کمک به معیشت خانواده باید مورد توجه باشد.

به گفته وی؛ ایجاد بازارچه‌های فروش تولیدات و فرآورده‌های مشاغل خانگی جهت حمایت از تولید کنندگان در کارگروه اقتصاد و زیربنایی تبادل شد.

رئیس مجمع بسیج رامیان بر لزوم لایروبی آب بندهای موجود در سطح شهرستان در راستای جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی و افزایش بهره وری کشاورزی تاکید کرد.

ابراهیمی‌فر تاکید کرد: ارتقاء سطح دانش و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال در سطح شهرستان ضروری است.

وی بر لزوم شناسایی عوامل ترک تحصیل نوجوانان و جوانان شهرستان تاکید کرد و افزود: در مناطق روستایی این مسئله بیشتر به چشم می‌خورد و تلاش برای مقابله با گسترش بی سوادی باید در اولویت باشد.

رئیس مجمع بسیج رامیان گفت: آسیب‌های ناشی از تعطیلات کلاس‌های درسی و کاهش سطح کیفی دانش آموزان در مباحث علمی از مسائلی بود که در کارگروه آموزش و تربیت بحث شد.

ابراهیمی‌فر از مخاطرات استفاده افراطی و بدون نظارت نوجوانان و جوانان دانش آموز در استفاده از فضای مجازی انتقاد کرد و این مسئله را از موضوعات مبتلاءبه دانست.

وی گفت: افزایش سطح آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان بویژه در حوزه های طلاق، اعتیاد، بیکاری از موضوعاتی است که در کارگره برای آن راهکارهایی مشخص شد.

ابراهیمی‎فر از کاهش نرخ فرزند آوری در سطح شهرستان خبر داد و گفت: عدم برخورداری از شبکه کنش‌گران فرهنگی شهرستان که بتواند به صورت جبهه‌ای جریان سازی کند موضوعی است که باید توجه شود.

وی گفت: مشکلات ناشی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط دست فروشان در بازارهای هفتگی در کارگروه تخصصی بررسی شد.

رئیس مجمع بسیج رامیان از کمبود امکانات و زیر ساخت‌های بهداشتی نظیر بیمارستان در سطح شهرستان گلایه کرد و گفت: آلودگی‌های میکروبی موجود در آب برخی مناطق شهرستان باعث نگرانی است.

ابراهیمی‌فر وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر و عدم ساماندهی توسط متولیان امر را معضلی بزرگ خواند و گفت: عدم استقرار داروخانه شبانه روزی در سطح شهرستان و کمبود داروهای خاص  در داروخان‌ ها و ضعف در نظارت توزیع داروها از مسائلی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی بیان کرد: عدم بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان در حوزه ارتقاء سطح توانمندی‌های آموزشی در اولویت است.

رئیس مجمع بسیج رامیان بر لزوم رفع موانع و محدودیت‌های فراوان و وجود بروکراسی‌های اداری خسته‌کننده برای دریافت مجوزهای آموزش‌های تخصصی تاکید کرد.

ابراهیمی‌فر گفت: عدم استفاده از تجربیات موجود در شهرستان از حیث منابع انسانی و کمبود مراکز آموزش عالی و دانشگاهی در سطح شهرستان باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.